Panda je fajn že auto auto této kategorie je super mám 1.2 dynamic nemůžete srovnávat s Octavii to nemůžete myslet vážně nazdar
Mám pandu devátým rokem. Lepší auto jsem neměl. Je to bezúdržbové auto.Oldcit, felicie, favorit, megane, gfolf,pořád v nemocnici.Všechny byly nové.Motory fire jsou super.Měl jsem i uno a taky bezúdržbové.Ale je to na štěstí na jaké auto narazíte. I BMV za 1500000,- umí pěkně potrápit.
Mám Pandu 1,1 desátým rokem. S nízkými náklady jsem spokojený - největší náklady mám na technické prohlídky :), každé dva roky, letos musím opět. Před TP si vždy nechám zkontrolovat auto, vyměnit olej a to je tak vše. A jinak jen benzín. Spotřeba do 6 litrů.Před skončením prodloužené záruky 4 roky mi měnili přední řízení. Jinak celkem bez problémů.Ale příště bych chtěl auto, ve kterém je slyšet rádio a ne jen hluk z různých stran :) a taky pohodlný na dlouhé cesty.Do města dobré auto, na dálnici slabé, pomalé, hlučné, malé pro rodinu, při větru a větší rychlosti nestabilní. Málem jsem ho vloni rozbil - nemá ABS - neubrzdil jsem to za kolonou, naštěstí jsem vjel mezi auta přede mnou a v protisměru.
1.2 už ABS má i 1.1 ale za příplatek
Mám pandu devátým rokem. Lepší auto jsem neměl. Je to bezúdržbové auto.Oldcit, felicie, favorit, megane, gfolf,pořád v nemocnici.
Velké zklamání - fiat už nikdyMám fiat necelé 3 roky a překvapila mne nekvalita konstrukce, materiálu, a motoru. Do současné doby jsem musel vyměnit ramena řízení , všechny tlumiče, motor byl od samého začátku líný, po záruce najednou, že prý je posunutý rozvodný řemen a stálo mně to 3,5 tis., do současné doby- cca 2,5 roku stáří jsem dal za opravy cca 50 tis., neuvěřitelný šunt, už jsem se zajímal jestli to nedovážejí z Číny a tady to pouze prodávají, ale oficiální distributor mi potvrdil, že tyto šunty se vyrábějí v Evropě.Jezdím s tím po českých silnicich a žádné ralye, mám ještě 2 auta - toyotu - 10 let bez závad, a oktavii , tam po 4 letech výměna ložiska kola, jinak v pohodě, Tak můžu srovnávat a fiat už nikdy.
dle me je to nakupni taska pro zeny, nic vic a nic min.....
Mam Fiat Panda 3 roky a jsem nadmiru spokojen.Olej si menim sam a jen prehazuji pneu zima leto.V Polsku jsem koupil disky nove na zim.pneu skoro za pul nez stoji tady.Vyborne auto, co potrebuji to priveze mam zaves i vlek.
Ted ho ridim mesic (autopujcovna) a nemuzu si zvyknout, ze vubec nejede :D
nejede? včera jsem svojí 1.1 trhnul na semaforech poršáka :-) není to na rallye ani formuli jedna, ale rozhodně nemám do 90 u fiátka problém ani s akcelerací ani s chutí zrychlovat. a dálnice nevyužívám
Zdravím, nevíte jak je to s dodatečnou montáží alarmu k tomuto vozu? A případně i centrálu na DO? Děkuji za odpovědi - Pavel
Alarm som si namontoval bez problémov u externej firmy bez straty záruky. Ak si dobre pametám, šoférove dvere neobsahujú servo ale zamykajú sa manuálne kľúčom - trebba tam dať servo pri montáži alarmu (cca 200Kč) a máte aj DO
P.S.: U nás (Slovenská republika) ja už ABS povinné - moja Panda Active ho má v základe a bez príplatku
Tak koukám, že tady ta diskuse moc nejede - škoda :-(
Taky si říkám :-( škoda. Alespoň dnes už k Pandě standardně dávají ABS+EBD i ve verzi Acitve. Takže recenze už není úplně aktuální.
A ty mas take Pandu ?
Pořídil jsem si Fiat Panda Dynamic 1,2 a mohu jen stvrdit zkušenosti p. Daňka.I když jsem najezdil zatím jen pár set kilometrů,tak sdílím jeho nadšení z používání tohoto vozu i když on měl jen verzi Active 1,1.Je to sice malý,ale prostorný vůz,kde čtyři osoby mají dostatek místa a zbývá i docela dost prostoru na zavazadla v kufru.Vše co je v recenzi uvedeno mohu jen potvrdit a také bych doporučoval verzi Dynamic,která je lépe vybavena a rozdíl v ceně není zas tak velký.Připlatil jsem si za dálkové ovládání centrálního zamykání ,kterým jde kromě této funkce otevírat i zvlášť kufr,což je velmi praktické a opět to doporučuji.Jediné co mi trochu vadí,že palubní počítač nesvítí stále ale přerušovaně,ale už jsem si na to zvykl.Z počátku to rozptyluje pozornost.Recenze p. Daňka je docela vyčerpávající a není k tomu moc co dodávat,chtělo by to až po delší době používání,kdy se jistě projeví více klady či zápory.Předtím jsem jezdil dvacet let se Š 120 a pak s Favoritem a to se nedá s Pandou vůbec srovnat.Technika jde rychle do předu a je to na autech hodně poznat.Příspěvek je můj osobní názor,který je podložen vlastní praktickou zkušeností.
Palubní počítač svítí přerušovaně?? To tak má být? Já jsem jezdila s Pandou 1,3JTD , teď jezdím s Puntem 1,3 JTD a ani u jednoho to přerušovaně nesvítí. Stalo se mi to jednou u Punta, ale po novém nastartování to přestalo.
Není to sice k tématu, ale rád bych Vám doporučil stránky http://www.iservis.net .Jedná se mimo jiné o inzertní systém, jehož součástí je také kategorie Auto&moto . Vkládat inzeráty můžete také zdarma.. Využijte toho a podpořte zavedný inzertní systém.. díky za pozornost
Jsem již 1/2 roku uživatelem vozu Fiat Panda 1.2 Emotion. Vzhledem k výbavě a ceně bych doporučil zauvažovat a koupit si minimálně Dynamic. Autorův výraz, o tankodromu mě opravdu rozesmál. Rád bych viděl vozy této třídy, které by autodrom snesly. Je třeba poznamenat, že Panda s 1.1 motorem nemá na přední nápravě příčný stabilizátor. 1,2 a 1,3 jej mají. Dále bych apeloval na "úhybný manévr". Panda zvládně hodně, což jsem si sám vyzkoušel a jde pouze o zvyk na vozidlo. Po ujetých několika set km, určitě nenabyde řidič jistoty v ovládání vozu.
Díky redakci za test. Taky už jsem tady četl předchozí, se stejným motorem 1,1 a výbavou Active, ale teď je pár věcí docela jinak: Posilovač a sklopný volant v základu, na přání možnost dělené sedačky, pěkná nová barva (skoroFerrari) a dobrá cena. To auto fakt stojí za úvahu, víc než při prvním testu!
Výškově stavitelný volant je v základu, nikoli za příplatek a povzdech nad ABS mě přijde trochu nepatřičný, vždyť v této ceně ho nemá nikdo...
Ten povzdech směřoval celkově k této problematice, myslím, že ABS by se mělo montovai i do těchto malých vozítek.Výškově nastavitelný volant je v základu, máte pravdu. V příplatkové výbavě jsem ve voze měl výškově nastavitelné bezpečnostní pásy za 1000 ,- Diky za upozornění
Škoda octavia neměla v základu ABS ještě velmi velmi nedávno!!!!
Skoda octavia 1.6 55kw rok 1998 lepsi verze lxi mela skoro vse ale abs ne v zime naprosta katastrofa na snehu to se nedalo zlata panda
Ved fabia nema ABS v zaklade doteraz a nikomu to nevadi.A stoji daleko viac.Tak neviem preco to autora tak prekvapilo.
Já jsem to pochopil tak, že p. Daněk by rád, aby mělo ABS v základu prostě každé auto, bez ohledu na cenu. Stejně jako já očekávám, že každé auto bude mít osmiválec, pět metrů atd...
priznavam, ze jsem clanek necetl dale nez za prvni dva odstavce, ale mam tuseni, ze neprinasi nic noveho. Jaky ma smysl recenze vozu, jehoz MEGAtest uz tu byl? Stejna vybava, stejny motor... podle me to je vcelku zbytecny clanek (vyvedte me z omylu, mylim-li se)
V kratkosti receno: Jina situace na trhu, jina nabidka, trochu jiny model. Panda je nyni nabizena v akci s cenou pod psychologickou hranici 200 tisic Kc. My jsme testovali prave zakladni model a smyslem testu je zjistit, zda i tento, zcela zakladni model je necim, po cem by zakaznici meli touzit a zda v zakladni specifikaci neztraci proti vyssim verzim prilis. Proto jde take o test kratky, smyslem je opravdu pouze toto plus par postrehu redaktora. Druhou veci je, ze situace na trhu se od prvniho testu zmenila a je otazkou, zda je i dnes Panda na vysluni. Kdybyste test precetl cely, mozna byste na to prisel Kdyz mi napisete mail nebo SZ v garazi, reknu Vam k tomu vice.
Pane, ta Vaše věta - Model Panda má své kořeny v původní generaci, která spatřila světlo světa již v devadesátých letech 20. století. - je absolutní nesmysl až prasárna. Jak jste na to proboha přišel!!! Styďte se. To po sobě nikdy své výtvory nečtete? Předchozí generace se dostala do výroby v roce 1980 !!! (víc info na http://www.sweb.cz/alvano1/automobily/panda1.htm ) Vám se to evidentně plete s modelem Cinquecento, což ovšem není Panda!!!
Prasarna? Ale no tak, Roman se jiste pouze prepsal, kazdy prece vi, kdy puvodni Panda vznikla. Chybovat je lidske, pane kolego, a melo by byt lidske i chyby odpoustet. Vec jsem kazdopadne opravil a dekuji Vam za upozorneni, byt touto zvlastni formou.
Uznávám, že slovo prasárna bylo poněkud silné, nic to ovšem nemění na tom, že byl uveden nesmysl, který by se profesionálovi stávat neměl. Zpětně už nemá cenu zkoumat, byl-li to překlep, nebo neznalost. Stejně tak by se profesionál neměl dopouštět velmi problematických slovních obratů, nebo podivných výrazů, jako je například "reflexivně", které stačilo nahradit logičtějším slovem "instinktivně" a celá věta by vypadala okamžitě jinak. Vím, že to není slohové cvičení, ale recenze, určitá úroveň vyjádření by však v médiálním prostředku chybět neměla. Ale to vše jde na vrub minimální, nebo snad žádné (?) kontrole článku před zveřejněním. Na druhou stranu oceňuji nezaujatý pohled na toto úžasné vozidlo.
Omlouvám se za chybu. Reflex a instinkt? Nevím přesně rozdíl, ale když jednáte podvědomě, reagujete bez přemýšlení, tak s tímto spojením se používá slovo reflexivně... Instinkt používám tehdy, když něco tuším, předvídám, pak se řídím instinktivně. Když jde po chodníku malé dítě, instinktivně tušíte, že by moblo zlobit a skočit do vozovky = instinktivně zvýšíte opatrnost... Pokud to dítě ale nečekaně skočí do vozovky (jako se to stalo mně), tak jsem na brzdu šlápl jen reflexivně.Pokud se mýlím, budu rád, když mi řeknete váš názor.
Můj názor je ten, že reflexy a instinkty jsou nám dány již při narození, nelze se je tedy naučit (maximálně zdokonalovat, procvičovat) a vyjdou na povrch především při situacích, kdy nemá člověk možnost a čas přemýšlet. Lze tedy říci, že reflex a instinkt lze použít jako synonyma, byť reflex je již projev podvědomého jednání tj. instinktu. Ale to bychom se pouštěli do složitějších oblastí psychologie.Pokud něco tuším, předvídám a očekávám potom jednám intuitivně.
Ahoj všem! Nadšeně jsem najela do diskuze o Pandičce a koukala jsem, že je to spíš seminárka z psychologie!! Ale proč néé!! Aspoň mám ujasněné pojmy a být vzdělán všestranně není nikdy na škodu!! Ještě by mne zajímalo, pánové, jestli může intuice a instinkt vyvolat blíže neurčený reflex a zda tento reflex může i nějak ohrozit jiné řidiče, pokud nejsou dost intuitivní, instinktní, deduktivní, induktivní... Takže "vzhůru pro slovníky" a "hurá na silnici"!!Ale zpět k tématu! Test se mi líbil, s autorem souhlasím, i když nevím, zda na to mám právo, když jsem pro mnohé řidiče "blbá ženská". Jezdím v Pandičce 1,3 Multijet a jsem z ní unešená. Pořizovací náklady byly sice o kapánek vyšší, ale při spotřebě 4,2 l se to , myslím, vyplatí. Velmi mě překvapila nejen svojí pružností a prostorem ale i vyšším posezem, což mi vyhovuje, mám při řízení lepší výhled. Pouze jediné, co mi trošinku vadí jsou dlouhé trasy po okreskách. Autíčko opravdu trošku skáče a i po 100 km se už z toho cítím uvavená. Jináč nemám proti ní jediného špatného slova. Mým potřebám naprosto vyhovuje a o to při koupi auta asi jde.Ráda bych se tu nějakého odborníka zeptala na věc, nad kterou i docela přemýšlím a slýchám různé názory... velmi často s Pandičkou jezdím po městě a i krátké trasy, čili časté studené starty, občas se na vzdálenost pár kilometrů ani motor nestačí zahřát.... škodí to nějak výrazně tomuto naftovému motoru?? Pokud ano, lze mu toto zacházení nějak kompenzovat?Děkuji, zdravím všechny "panďáky" a přeji pěkný den!Alena
Nebo zadělat lepenkou/alobalem na zimu KOUSEK chladiče. Ale olej prvním číslem o co nejnižší hodnotě je taky logické a rozumné řešeníbtw: to tu sice nepatří, ale většina Wartbugů jezdila podchlazených celý život
Ten chladič to nespasí, pokud bude fakt zima ( stačí tak -5 ) tak se motor nikdy nezahřeje na takovou teplotu při popojížďkách, aby šla chladící kapalina přes chladič. Tenhle motor má v zimě fakt dost problémů aby dokázal zahřát aspoň sám sebe na provozní teplotu, na vytápění auta používá nezávislé topení. Na pojíždění po městě to není dobrá volba motoru, určitě ne v zimě, mnohem lepší je malooběmový benzín, případně kombinace s LPG ale s možností ruční regulace - automat v zimě pořád jede na krátkých trasách na benzín a nic se neušetří. Ale víc pro něj není možné udělat než dobře mazat, krmit slušnou naftou a hlavně nastudeno nevytáčet. wartburg je archaický dvoutakt s olejem v palivu, takže tam žádná olejová vana není tak co řešit mazání.
Olej plná syntetika 0W-30 nebo 0W-40. Ale pravidelně kontrolovat a dolévat ( tak co každých 5000 km ), protože takhle řiďoučký olej motor žere a pokud se poškodí na nedostatek oleje, je po záruce ( ptal jsem se u Fiatu ).
Děkuji! Čili pokud bude dosti oleje, nemusím si dělat starost s častým "studeným provozem"?
Omlouvám se za trojí vydání mé reakce. Není to snaha zdůraznit své argumenty kvantitou.Chyba je mezi židlí a klávesnicí.
Můj názor je ten, že reflexy a instinkty jsou nám dány již při narození, nelze se je tedy naučit (maximálně zdokonalovat, procvičovat) a vyjdou na povrch především při situacích, kdy nemá člověk možnost a čas přemýšlet. Lze tedy říci, že reflex a instinkt lze použít jako synonyma, byť reflex již projev podvědomého jednání tj. instinktu. Ale to bychom se pouštěli do složitějších oblastí psychologie.Pokud něco tuším, předvídám a očekávám potom jednám intuitivně.
"Můj názor je ten, že reflexy a instinkty jsou nám dány již při narození, nelze se je tedy naučit..."To je ale prasárna! Cožpak nevíte, že reflexy dělíme na nepodmíněné (vrozené) a podímněné (naučené)? Viz slintající psi I. P. Pavlova...
... a nebo brzdící pan Daněk.
Nemáte pravdu. Reflex a instinkt je něco diametrálně odlišného, byť se vám to zdá stejné. Pro začátek doporučuji si definovat jednotlivé výrazy:reflex: bezděčná odezva organizmu na vnější podnět zprostředkovaná nervovým systémeminstinkt: vrozený pud, vnuknutí, tušení- toť praví výkladový slovník k těmto slovům.Nechci zde na vás "vyhodit" difinici jednotlivých pojmů v souvislosti s člověkem a jeho chováním, protože je to velmi komplikovane a myslím si, že bez znalosti širších souvislostí by vám to nic neřeklo. Pro jednoduchost vysvětlení vás přenesu do říše zvířat. Instinkt u zvířat jsou vrozené věci, tzn. když se malé zvíře narodí, umí se orientovat, umí se schovávat, umí poznat nepřítele, to jsou instinkty. Reflexy jsou reakce na podněty, které jsou také získané při narození a v průběhu života jsou ty, které jsou často využívány, zdokonaleny a ostatní jdou do ústraní.Reflex i instinkt jsou "férové" medicínské pojmy z oblasti psychiatrie a běžně se studují. Intuice je pak něco zcela jiného, ta není součástí fondu po narození, ale funguje na základě zkkušeností, které človět během života získává.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.