Fiat Panda:  poprvé v Česku (kompaktní test)

Fiat Panda: poprvé v Česku (kompaktní test)

Kapitoly článku:


Dobré jízdní vlastnosti

Vesměs pozitivní překvapení, které mi nová Panda v průběhu sobotního odpoledne připravovala, neskončily ani na silnici. První věc, která mě na Pandě upoutala, bylo naladění podvozku. Navzdory mým původním předpokladům byl podvozek spíše měkčí než tvrdší. Při přejíždění nerovností jsem očekával rázy v interiéru, k mému překvapení byl scénář zcela opačný. Panda si s běžnými nerovnostmi na vozovce poradila brilantně.

V zatáčkách seděla Panda dobře, příliš jistá ale nebyla při svižném slalomu. Od Pandy rozhodně nelze očekávat sportovní výkony, na to jsou určeny jiné modely. Kompaktní rozměry, účinný posilovač (Dualdrive) a dostatečný rejd, učiní radost z parkování. S malou Pandou se vmáčknete doslova kamkoli. Něžně pohlaví tuto vlastnost jistě patřičně ocení. Krátce zmíním ještě brzdy. Nástup brzdného účinku je postupný, pokud ale pedál pořádně přišlápnete, stojí Panda na místě.

Sečteno a podtrženo

Za volantem Fiatu Panda jsem strávil několik chvil, ujel nemnoho kilometrů. S patřičným odstupem jsem první jízdní dojmy sepsal. Výsledek je pro nový Fiat Panda pozitivní. Vyzvedám dobrý podvozek, kvalitní zpracování exteriéru i interiéru a úsporné, živé motory. Zároveň ale podotýkám: Setkání s Fiatem Panda bylo příliš krátké na to, aby na povrch vypluly neduhy, kterými Panda trpí, či v budoucnu trpět může. Budeme se proto snažit, abychom mohli Fiat Panda podrobit regulérnímu testu, se vším co k němu patří.

Seznam výbavy, ceny

Verze   1.1 Active 1.2 Dynamic 1.2 Emotion
Objem válců (cm3)   1108 1242 1242
Výkon (kW/k)   40/54 44/60 44/60
Spotřeba, město/mimo město, kombinovaná   7,2/4,8/5,7 7,1/4,8/5,6 7,1/4,8/5,6
Cena   214900 249900 299900
         
Výbava Cena      
Dálkové ovládání centrálního zamykání 3000 - P S
ABS 17000 P S S
Výškově nastavitelný volant   P S S
Klimatizace 20000 - P -
Elektr.Ovl.zrcátka s odmlžováním 2500 - P S
Příprava pro rádio 2500 P S -
Mlhovky 3500 - P S
Elektrick posilovač řízení (Dualdrive) 11000 P S S
Automatická klimatizace 30000 - P S
Zadní dělené opěradlo (50/50)   - S S
Výškově nastavitelný pás řidiče   - S S
Metalický lak 5000 P P P
Ovládání rádia na volantu 3000 - P P
Pětimístná verze   S P P
Přihrádka pod sedadle spolujezdce   - S S
Střešní lyžiny 4500 P P S
Elektronický stabilizační systém (ESP) - od
března 2004
  - P P
Skládací střešní okno SKY DOME 20000 - P P
Převodovka Dualogic - od ledna 2004   - P P
Centrál. zamykání + el.ovl. př. oken 8000 P S S
Slitinová 14palcová  kola - pneu 165/65 12000 - P S
Autorádio s kazetovým přehrávačem
Blaukpunt (plus 4 reproduktory)
7000 P P -
Posuvné zadní sedadlo (4 místná verze) 5000 - P S
Airbag řidiče   S S S
Airbag spolujezdce 8000 P P S
Boční airbagy 8000 - P P
Parkovací senzor - od ledna 2004 5000 - P P
Autorádio s CD přehrávačem
Blaukpunt (plus 4 reproduktory)
9000 - P S
CD měnič (5x CD, schránka v palubní desce) 8000 - P P
Okenní airbagy 8000 - P P
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče   - S S
Kit kuřáci (přihřádka na středovém tunelu
plus zapalovač)
  - S S
Autorádio s MP3 přehrávačem Blaupunkt
(plus 4 reproduktory)
11000 - P P
Hi-Fi Systém (6 x repro + subwoofer pod
sedadlem spolujezdce)
6000 - P P
Euro 3   S S S
Příprava pro instalaci mobilního telefonu   - P P
Nárazníky v barvě vozu   S S S
Boční ochranné lišty 1500 P P S
ceny v tabulce jsou uvedeny včetně DPH

Automobil zapůjčil: Fiat Auto Zlín

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud