Kapitoly článku:
- Panda a historie, Fiat Gingo není Twingo, Fiat se mění
- Sympatická krabička, vnitřní prostor, zpracování interiéru
- Přístrojová deska, odkládací prostory, sedadla, motory
- Jízdní vlastnosti, závěrečný verdikt, soupis výbavy, ceny
Dobré jízdní vlastnosti
Vesměs pozitivní překvapení, které mi nová Panda v průběhu sobotního odpoledne připravovala, neskončily ani na silnici. První věc, která mě na Pandě upoutala, bylo naladění podvozku. Navzdory mým původním předpokladům byl podvozek spíše měkčí než tvrdší. Při přejíždění nerovností jsem očekával rázy v interiéru, k mému překvapení byl scénář zcela opačný. Panda si s běžnými nerovnostmi na vozovce poradila brilantně.
V zatáčkách seděla Panda dobře, příliš jistá ale nebyla při svižném slalomu. Od Pandy rozhodně nelze očekávat sportovní výkony, na to jsou určeny jiné modely. Kompaktní rozměry, účinný posilovač (Dualdrive) a dostatečný rejd, učiní radost z parkování. S malou Pandou se vmáčknete doslova kamkoli. Něžně pohlaví tuto vlastnost jistě patřičně ocení. Krátce zmíním ještě brzdy. Nástup brzdného účinku je postupný, pokud ale pedál pořádně přišlápnete, stojí Panda na místě.
Sečteno a podtrženo
Za volantem Fiatu Panda jsem strávil několik chvil, ujel nemnoho kilometrů. S patřičným odstupem jsem první jízdní dojmy sepsal. Výsledek je pro nový Fiat Panda pozitivní. Vyzvedám dobrý podvozek, kvalitní zpracování exteriéru i interiéru a úsporné, živé motory. Zároveň ale podotýkám: Setkání s Fiatem Panda bylo příliš krátké na to, aby na povrch vypluly neduhy, kterými Panda trpí, či v budoucnu trpět může. Budeme se proto snažit, abychom mohli Fiat Panda podrobit regulérnímu testu, se vším co k němu patří.
Seznam výbavy, ceny
Verze |
|
1.1 Active |
1.2 Dynamic |
1.2 Emotion |
Objem válců (cm3) |
|
1108 |
1242 |
1242 |
Výkon (kW/k) |
|
40/54 |
44/60 |
44/60 |
Spotřeba, město/mimo město, kombinovaná |
|
7,2/4,8/5,7 |
7,1/4,8/5,6 |
7,1/4,8/5,6 |
Cena |
|
214900 |
249900 |
299900 |
|
|
|
|
|
Výbava |
Cena |
|
|
|
Dálkové ovládání centrálního zamykání |
3000 |
- |
P |
S |
ABS |
17000 |
P |
S |
S |
Výškově nastavitelný volant |
|
P |
S |
S |
Klimatizace |
20000 |
- |
P |
- |
Elektr.Ovl.zrcátka s odmlžováním |
2500 |
- |
P |
S |
Příprava pro rádio |
2500 |
P |
S |
- |
Mlhovky |
3500 |
- |
P |
S |
Elektrick posilovač řízení (Dualdrive) |
11000 |
P |
S |
S |
Automatická klimatizace |
30000 |
- |
P |
S |
Zadní dělené opěradlo (50/50) |
|
- |
S |
S |
Výškově nastavitelný pás řidiče |
|
- |
S |
S |
Metalický lak |
5000 |
P |
P |
P |
Ovládání rádia na volantu |
3000 |
- |
P |
P |
Pětimístná verze |
|
S |
P |
P |
Přihrádka pod sedadle spolujezdce |
|
- |
S |
S |
Střešní lyžiny |
4500 |
P |
P |
S |
Elektronický stabilizační systém (ESP) - od března 2004 |
|
- |
P |
P |
Skládací střešní okno SKY DOME |
20000 |
- |
P |
P |
Převodovka Dualogic - od ledna 2004 |
|
- |
P |
P |
Centrál. zamykání + el.ovl. př. oken |
8000 |
P |
S |
S |
Slitinová 14palcová kola - pneu 165/65 |
12000 |
- |
P |
S |
Autorádio s kazetovým přehrávačem Blaukpunt (plus 4 reproduktory) |
7000 |
P |
P |
- |
Posuvné zadní sedadlo (4 místná verze) |
5000 |
- |
P |
S |
Airbag řidiče |
|
S |
S |
S |
Airbag spolujezdce |
8000 |
P |
P |
S |
Boční airbagy |
8000 |
- |
P |
P |
Parkovací senzor - od ledna 2004 |
5000 |
- |
P |
P |
Autorádio s CD přehrávačem Blaukpunt (plus 4 reproduktory) |
9000 |
- |
P |
S |
CD měnič (5x CD, schránka v palubní desce) |
8000 |
- |
P |
P |
Okenní airbagy |
8000 |
- |
P |
P |
Výškově nastavitelné sedadlo řidiče |
|
- |
S |
S |
Kit kuřáci (přihřádka na středovém tunelu plus zapalovač) |
|
- |
S |
S |
Autorádio s MP3 přehrávačem Blaupunkt (plus 4 reproduktory) |
11000 |
- |
P |
P |
Hi-Fi Systém (6 x repro + subwoofer pod sedadlem spolujezdce) |
6000 |
- |
P |
P |
Euro 3 |
|
S |
S |
S |
Příprava pro instalaci mobilního telefonu |
|
- |
P |
P |
Nárazníky v barvě vozu |
|
S |
S |
S |
Boční ochranné lišty |
1500 |
P |
P |
S |
ceny v tabulce jsou uvedeny včetně DPHAutomobil zapůjčil: Fiat Auto Zlín