Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

Ffff  |  19. 08. 2019 16:44

Až to bude tak teprve uverim

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  19. 08. 2019 21:15

Ano, vsetko nahradime modelmi SUV.

Ked zacneme my, bezni smrtelnici, jazdit v SUV, presedlaju zbohatlici do Unimogov?

Odpovědět  |   | 
Peter75  |  19. 08. 2019 22:26

Nejako tomu prestavam rozumiet..
Je pravda, ze sucasne Tipo asi nevedie hitparadu predaja, ale dovod podla mna nie je v tom, ze by ludia o klasicke hatchbacky stratili zaujem, ale skor v tom, ze Tipo vyzera tak trochu low-costovo. Nemozem si pomoct ale proste to tak vidim a technika tomu tiez nasvedcuje. Nie je tam ziadny silnejsi motor. Lacna nizsia stredna trieda dnes uz nikoho neberie.Ludia su narocni.
Pri dnesnom ekosialenstve sa velmi divim vzostupu suv, aerodynamika v tvare skatule nejde moc ruka v ruke so snizovanim CO2.
Ja stale verim, ze sa z tej elektro nocnej mory nejako zobudime a ono to nebude existovat ale zatial to vyzera tak, ze v EU tu elektrifikaciu myslia naozaj vazne. Pri mestskych autach moze davat zmysel a teda aj pri Fiat 500, ale horizont 5 rokov..ako sorry.. Politika a management firiem je fakt plny magorov zmyslajucich mimo realitu. Fiat neskonci dobre a spolu s nim viac automobiliek. Elektro era skonci skor ako zacala a vyjde to draho...

Odpovědět  |   | 
Rada  |  19. 08. 2019 23:17

Na elektromobilitu vsadily prakticky všechny automobilky, včetně VW. Automobilky naskočily do elektromobility překvapivě ochotně. Jsem si celkem jistý, že to bylo proto, že mají dobře spočítané, že na tom vydělají.

Jestli na tom vydělá i zákazník, to je otázka. Když jsem viděl, kolik účtují za hodinu servisu ve značkovém servisu Škoda, tak si říkám, že pro lidi, kteří nemají svého "garážníka" se elektromobil může vyplatit (odhaduje se, že elektromobily budou mít poloviční servisní náklady). Podle mě bude šikovných garážníků čím dál méně a značkový servis není pro člověka s běžnými příjmy dostupný. Z těchto důvodů může mít elektromobilita smysl i pro běžného motoristu (teď už vlastně elektromobilistu).

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 08. 2019 08:28

jj a proto se zadna firma ne a ne utrhnut s cenou svych modelu a vsechny je drzi na nasobku klasickych ekvivalentu (pravoverni elektroposuci uz mluvi o spiknuti). Asi nechtej vydelat. Jen koncern natvrdo oznamil, ze bude cenu elektromobilu dotovat z klasickych aut.

Stejne tak chimera o nizsi servisni narocnosti... To, co je rozdeluje (motor) je mensinovym duvodem pro navstevu servisu. Sice nemaji prevodovku, ale zase maji baterku.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  20. 08. 2019 10:46

Až budou všichni chrlit jen elektroauta, tak zákazníkům nezbude nic jiného, než si nějaké koupit. A teprve pak začnou automobilky rejžovat. Zřejmě nepřemýšlí jen rok dopředu, ale dál. Navíc cena baterií jde a ještě půjde dolů, takže prostor pro zisk se bude zvětšovat.

Kde jste přišel na to, že je motor menšinovým důvodem pro návštěvu servisu? Nejčastěji jezdí auta do servisu na výměnu oleje (cena za výměnu oleje je ve značkovém servisu krádež za bílého dne) a ten se v elektromobilu nemění. Rovněž není potřeba měnit svíčky, repasovat DPF atd. Náklady na opravy dnes produkovaných (kvůli emisím a snížení spostřeby enormně komplikovaných) motorů budou neskutečně drahé.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 08. 2019 11:21
Rada  |  20. 08. 2019 12:25

K opravám motoru je potřeba připočítat opravy převodovky, protože ta se v elektromobilu neporouchá. Také je potřeba přičíst výmény oleje, které jsou u spolehlivých aut nejčastějším důvodem pro návštěvu autoservisu. U mého starého auta připadá jedna závada tak na tři výměny oleje, takže v mém případě je výměna oleje zcela dominujícím důvodem pro návštěvu servisu. A motorový olej se, jak víme, v elektromobilu nemění. Pokud by mé auto byl elektromobil, tak by mě v servisu viděli jednou za 3-4 roky. Nejde samozřejmě ani o VW ani Škodovku ani Ford (Fix Or Repair Daily).

Odpovědět  |   | 
Rada  |  20. 08. 2019 13:42

+ještě závady palivové soustavy. Nevím v čem mají zahrnuté závady výukového systému (DPF, katalyzátor), pokud nejsou v závadách motoru, tak i ty by se musely připočítat. Brzdy elektromobilu vydrží podstatně déle, protože brzdí především rekuperací. Poloviční náklady na servis jsou podle mě zcela reálné.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 08. 2019 14:17

Hm, dostanete statistiku a utlucete mne vlastnimi dojmy. Tak jo, hodne stesti, tuhle hru nehraju.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  20. 08. 2019 15:10

Podle statistiky vychází náklady na servis elektromobilu zhruba na polovinu (závady motoru, převodovky, palivového systému, výměny oleje). Osobně dám nejvíc za výměny oleje a to nejezdím do značkového servisu, kde by mě to vyšlo přibližně na trojnásobek.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  21. 08. 2019 15:44

A podle ceho soudite, ze se prevodovka v elektromobilu neporoucha? Takova dvou az tristupnova planeta taky neni jen dve kolecka. A ty brzdy, no nevim. Dneska obcas nekdo prijede s autem, kde ma brzdy treba 80t km, ale zpravidla je to nepouzitelne, napadene korozi a desky maji povlak, ktery snizuje ucinek. Takze to mensi pouzivani brzd nemusi nutne znamenta delsi vydrz. A nebo budou komponenty patricne kvalitni(vysoce uhlikova ocel apod) a pak ale i drazsi.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  21. 08. 2019 16:21

https://www.auto.cz/elektromobily-proc-se-obe... ...

Beru zpět, porouchat se může. Nicméně případná oprava (při stejné kvalitě komponentů je díky jednoduchosti méně pravděpodobná) by ale měla být výrazně levnější. Převodovku v elektromobilu je potřeba srovnávat s automatickou převodovkou v klasickém autě, protože poskytuje stejný komfort.

Zrovna nedávno se jednomu známému se rozsypalo DSGčko tak, že by musel koupit celou novou převodovku. Cena s prací údajně 112 tisíc. Tak drahá oprava u té dvoupřevodové v elektromobilu asi není reálná. Ale třeba se mýlím.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  21. 08. 2019 16:42

To, že budou elektromobily využívat brzdy jen minimálně podle mě konstruktéři velmi dobře ví. Jestli je tohle:
https://fdrive.cz/clanky/jak-funguji-specia... ...
správná cesta se ještě ukáže.

Odpovědět  |   | 
Stichi  |  20. 08. 2019 09:08

nevím jak jste na to přišel že autorizovaný servis je nedostupný pro běžné zákazníky. Je trochu dražší ale to je pro to že lidi jsou školení, dealer má veškeré programy, dělá svolávací akce, přehrává softwary, používá originální diagnostiku a přípravky a to vše něco stojí. Garážista Vám vymění olej a filtry, řemen, čepy a to je asi tak všechno co může na moderním autě dělat.
jinak servis elektromobilu je vtipně levný, nemá totiž nic na výměnu, jen kabinový filtr.

Odpovědět  |   | 
Rada  |  20. 08. 2019 11:02

Skoro litr za hodinu práce není trochu dražší, ale přibližně 2x dražší. Také je třeba brát v úvahu to, že si za 15 minut práce naúčtují celou hodinu, takže co by bylo u garážníka za 200 Kč je ve značkovém servisu skoro 5x dražší. Ve značkovém servisu jsem byl 3x a 2x jsem se cítil doslova okraden. V obou případech jsem cenu rozporoval, ale marně. V jednom případě se mi skoro vysmál s tím, že mám největší možnou slevu, kterou na staré auto dávají (20%) a co že bych jako ještě chtěl.

Garážník mi posledně vyměnil přední brzdy, opravil stabilizátory, vyměnil vzduchový filtr, olej a olejový filtr a to vše za cenu za kterou by ve načkovém servisu udělali jen brzdy. Kafe ze super mašiny mi ale neudělal. Což mi vlastně naposledy neudělali ani ve značkovém servisu, zřejmě pro ně byl necelý litr za 15 minut práce málo.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  20. 08. 2019 11:40

jo, tenhle mytus se docela drzi...

Odpovědět  |   | 
Rada  |  20. 08. 2019 12:28

Který mýtus myslíte?

Odpovědět  |   | 
j  |  21. 08. 2019 10:14

Fiat jeste zije???:-

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  23. 08. 2019 09:49

Jako koncern funguje, táhnou to Jeepy atd. Jako čistě značka "Fiat" to jde do pekel už dlouho. S výjimkou modelu Y už dávno potopili Lancii, Alfa Romeo má velké problémy a kupují to jen srdcaři. Fiat drží nad vodou Ducato, ta 500, plus ten marketingový hybrid 500x. Tipo bych "tipoval", že je tak šul-nul, takže ne v plusu (holt to chtělo lepší platformu a byl by to lepší kousek). Čas ukáže, co to Tipo vydrží, ale to už se to nebude dál vyrábět, no.....
Jina se mi líbí ten 124 Spider, ale je to jiný než mainstream segment.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků

Nejčtenější články

Supersport blokoval nabíječku pro elektromobily. Policista na elektrokole si s tím poradil

Supersport blokoval nabíječku pro elektromo…

Takzvaný ICEing je oblíbená kratochvíle vidláků v Americe. Toto ale určitě nebyl ten případ.

10.  7.  2020 | | 51 N/A
Rusol David
Elektromobily
Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější značku na přání. Pobaví ale i další úlovky

Český cestovatel má zřejmě nejvtipnější zna…

Registrační značky na přání mohou kdekomu připadat jako rozmařilost. Některé nápady ale upřímně pobaví!

3.  8.  2020 | | 15 N/A
Mička Jan
ZábavaZajímavosti
Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díla českého modeláře nemají obdoby

Tahle Tatra je vážně z papíru! Nádherná díl…

Zapomeňte na své vystřihovánky z ábíčka. Tady jsme na úplně jiné úrovni…

8.  7.  2020 | | 24 N/A
Rusol David
Tatra
Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic takového jste u Škody ještě neviděli

Škoda Enyaq iV poprvé ukázala interiér. Nic…

Premiéra prvního elektrického modelu Škodovky s platformou MEB proběhne už 1. září v Praze. Poprvé si můžete udělat bližší představu o tom, jak bude vypadat interiér vozu.

29.  7.  2020 | | 53 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVInteriér
Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta stará. Podívejte se, jak na to Škoda přišla

Nová Octavia RS je prý výhodnější než ta st…

Tu a tam se k nám dostane materiál, který slouží hlavně k potřebám dealerů. Dnes si řekneme něco o tom, jak to udělat, aby na první pohled výrazně dražší nová Octavia RS vyšla v podstatě výhodněji než levnější minulá generace.

21.  7.  2020 | | 98 N/A
Mička Jan
České cenyŠkoda OctaviaSportovní auta