Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

20 komentářů

j
21. srpna • 10:14

Fiat jeste zije???:-

Lord Owl
23. srpna • 9:49

Jako koncern funguje, táhnou to Jeepy atd. Jako čistě značka "Fiat" to jde do pekel už dlouho. S výjimkou modelu Y už dávno potopili Lancii, Alfa Romeo má velké problémy a kupují to jen srdcaři. Fiat drží nad vodou Ducato, ta 500, plus ten marketingový hybrid 500x. Tipo bych "tipoval", že je tak šul-nul, takže ne v plusu (holt to chtělo lepší platformu a byl by to lepší kousek). Čas ukáže, co to Tipo vydrží, ale to už se to nebude dál vyrábět, no.....
Jina se mi líbí ten 124 Spider, ale je to jiný než mainstream segment.

Peter75
19. srpna • 22:26

Nejako tomu prestavam rozumiet..
Je pravda, ze sucasne Tipo asi nevedie hitparadu predaja, ale dovod podla mna nie je v tom, ze by ludia o klasicke hatchbacky stratili zaujem, ale skor v tom, ze Tipo vyzera tak trochu low-costovo. Nemozem si pomoct ale proste to tak vidim a technika tomu tiez nasvedcuje. Nie je tam ziadny silnejsi motor. Lacna nizsia stredna trieda dnes uz nikoho neberie.Ludia su narocni.
Pri dnesnom ekosialenstve sa velmi divim vzostupu suv, aerodynamika v tvare skatule nejde moc ruka v ruke so snizovanim CO2.
Ja stale verim, ze sa z tej elektro nocnej mory nejako zobudime a ono to nebude existovat ale zatial to vyzera tak, ze v EU tu elektrifikaciu myslia naozaj vazne. Pri mestskych autach moze davat zmysel a teda aj pri Fiat 500, ale horizont 5 rokov..ako sorry.. Politika a management firiem je fakt plny magorov zmyslajucich mimo realitu. Fiat neskonci dobre a spolu s nim viac automobiliek. Elektro era skonci skor ako zacala a vyjde to draho...

Rada
19. srpna • 23:17

Na elektromobilitu vsadily prakticky všechny automobilky, včetně VW. Automobilky naskočily do elektromobility překvapivě ochotně. Jsem si celkem jistý, že to bylo proto, že mají dobře spočítané, že na tom vydělají.Jestli na tom vydělá i zákazník, to je otázka. Když jsem viděl, kolik účtují za hodinu servisu ve značkovém servisu Škoda, tak si říkám, že pro lidi, kteří nemají svého "garážníka" se elektromobil může vyplatit (odhaduje se, že elektromobily budou mít poloviční servisní náklady). Podle mě bude šikovných garážníků čím dál méně a značkový servis není pro člověka s běžnými příjmy dostupný. Z těchto důvodů může mít elektromobilita smysl i pro běžného motoristu (teď už vlastně elektromobilistu).

Stichi
20. srpna • 9:08

nevím jak jste na to přišel že autorizovaný servis je nedostupný pro běžné zákazníky. Je trochu dražší ale to je pro to že lidi jsou školení, dealer má veškeré programy, dělá svolávací akce, přehrává softwary, používá originální diagnostiku a přípravky a to vše něco stojí. Garážista Vám vymění olej a filtry, řemen, čepy a to je asi tak všechno co může na moderním autě dělat.
jinak servis elektromobilu je vtipně levný, nemá totiž nic na výměnu, jen kabinový filtr.

jozka
20. srpna • 11:40

jo, tenhle mytus se docela drzi...

Rada
20. srpna • 12:28

Který mýtus myslíte?

Rada
20. srpna • 11:02

Skoro litr za hodinu práce není trochu dražší, ale přibližně 2x dražší. Také je třeba brát v úvahu to, že si za 15 minut práce naúčtují celou hodinu, takže co by bylo u garážníka za 200 Kč je ve značkovém servisu skoro 5x dražší. Ve značkovém servisu jsem byl 3x a 2x jsem se cítil doslova okraden. V obou případech jsem cenu rozporoval, ale marně. V jednom případě se mi skoro vysmál s tím, že mám největší možnou slevu, kterou na staré auto dávají (20%) a co že bych jako ještě chtěl.Garážník mi posledně vyměnil přední brzdy, opravil stabilizátory, vyměnil vzduchový filtr, olej a olejový filtr a to vše za cenu za kterou by ve načkovém servisu udělali jen brzdy. Kafe ze super mašiny mi ale neudělal. Což mi vlastně naposledy neudělali ani ve značkovém servisu, zřejmě pro ně byl necelý litr za 15 minut práce málo.

jozka
20. srpna • 8:28

jj a proto se zadna firma ne a ne utrhnut s cenou svych modelu a vsechny je drzi na nasobku klasickych ekvivalentu (pravoverni elektroposuci uz mluvi o spiknuti). Asi nechtej vydelat. Jen koncern natvrdo oznamil, ze bude cenu elektromobilu dotovat z klasickych aut. Stejne tak chimera o nizsi servisni narocnosti... To, co je rozdeluje (motor) je mensinovym duvodem pro navstevu servisu. Sice nemaji prevodovku, ale zase maji baterku.

Rada
20. srpna • 10:46

Až budou všichni chrlit jen elektroauta, tak zákazníkům nezbude nic jiného, než si nějaké koupit. A teprve pak začnou automobilky rejžovat. Zřejmě nepřemýšlí jen rok dopředu, ale dál. Navíc cena baterií jde a ještě půjde dolů, takže prostor pro zisk se bude zvětšovat.Kde jste přišel na to, že je motor menšinovým důvodem pro návštěvu servisu? Nejčastěji jezdí auta do servisu na výměnu oleje (cena za výměnu oleje je ve značkovém servisu krádež za bílého dne) a ten se v elektromobilu nemění. Rovněž není potřeba měnit svíčky, repasovat DPF atd. Náklady na opravy dnes produkovaných (kvůli emisím a snížení spostřeby enormně komplikovaných) motorů budou neskutečně drahé.

jozka
20. srpna • 11:21
Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Rada
20. srpna • 13:42

+ještě závady palivové soustavy. Nevím v čem mají zahrnuté závady výukového systému (DPF, katalyzátor), pokud nejsou v závadách motoru, tak i ty by se musely připočítat. Brzdy elektromobilu vydrží podstatně déle, protože brzdí především rekuperací. Poloviční náklady na servis jsou podle mě zcela reálné.

Tom
21. srpna • 15:44

A podle ceho soudite, ze se prevodovka v elektromobilu neporoucha? Takova dvou az tristupnova planeta taky neni jen dve kolecka. A ty brzdy, no nevim. Dneska obcas nekdo prijede s autem, kde ma brzdy treba 80t km, ale zpravidla je to nepouzitelne, napadene korozi a desky maji povlak, ktery snizuje ucinek. Takze to mensi pouzivani brzd nemusi nutne znamenta delsi vydrz. A nebo budou komponenty patricne kvalitni(vysoce uhlikova ocel apod) a pak ale i drazsi.

Rada
21. srpna • 16:42

To, že budou elektromobily využívat brzdy jen minimálně podle mě konstruktéři velmi dobře ví. Jestli je tohle:
https://fdrive.cz/clanky/jak-funguji-specia... ...
správná cesta se ještě ukáže.

Rada
21. srpna • 16:21

https://www.auto.cz/elektromobily-proc-se-obe... ... Beru zpět, porouchat se může. Nicméně případná oprava (při stejné kvalitě komponentů je díky jednoduchosti méně pravděpodobná) by ale měla být výrazně levnější. Převodovku v elektromobilu je potřeba srovnávat s automatickou převodovkou v klasickém autě, protože poskytuje stejný komfort.Zrovna nedávno se jednomu známému se rozsypalo DSGčko tak, že by musel koupit celou novou převodovku. Cena s prací údajně 112 tisíc. Tak drahá oprava u té dvoupřevodové v elektromobilu asi není reálná. Ale třeba se mýlím.

jozka
20. srpna • 14:17

Hm, dostanete statistiku a utlucete mne vlastnimi dojmy. Tak jo, hodne stesti, tuhle hru nehraju.

Rada
20. srpna • 15:10

Podle statistiky vychází náklady na servis elektromobilu zhruba na polovinu (závady motoru, převodovky, palivového systému, výměny oleje). Osobně dám nejvíc za výměny oleje a to nejezdím do značkového servisu, kde by mě to vyšlo přibližně na trojnásobek.

Rada
20. srpna • 12:25

K opravám motoru je potřeba připočítat opravy převodovky, protože ta se v elektromobilu neporouchá. Také je potřeba přičíst výmény oleje, které jsou u spolehlivých aut nejčastějším důvodem pro návštěvu autoservisu. U mého starého auta připadá jedna závada tak na tři výměny oleje, takže v mém případě je výměna oleje zcela dominujícím důvodem pro návštěvu servisu. A motorový olej se, jak víme, v elektromobilu nemění. Pokud by mé auto byl elektromobil, tak by mě v servisu viděli jednou za 3-4 roky. Nejde samozřejmě ani o VW ani Škodovku ani Ford (Fix Or Repair Daily).

Joe Doe
19. srpna • 21:15

Ano, vsetko nahradime modelmi SUV.Ked zacneme my, bezni smrtelnici, jazdit v SUV, presedlaju zbohatlici do Unimogov?

Ffff
19. srpna • 16:44

Až to bude tak teprve uverim

Doporučujeme

Články odjinud