Fiat opět nechá umřít Tipo, nahradí ho SUV. Známe plány Italů pro příštích 5 let

U Fiatu zveřejnují nový pětiletý plán, který oživí modelovou nabídku. Esenci malých vozů si prý italská značka udrží, po hlavě však chce skočit mezi elektromobily.

Po Maserati se nyní u koncernu Fiat Chrysler Automobiles řešila také budoucnost Fiatu. Italská automobilka zveřejnila strategický pětiletý plán, který zásadně oživí současnou nabídku modelů. Všechno přitom započne již příští rok očekávaná nová generace Fiatu 500, která přijede výhradně jako elektromobil.

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Maserati změnilo plány. Mělo by šetřit, místo toho ale ukáže nový sporťák

Britský Autocar přitom dodává, že nová elektrická „pětistovka“ přijede s prakticky řešenými dveřmi obdobně jako například BMW i3 – otevírají se proti sobě a dveře pro posádku vzadu jsou menší. A jak už víme, nový Fiat 500 by měl působit více prémiovým dojmem a pustit se do boje například s novým elektrickým Mini či Hondou E.

V rodině modelů 500 má poté zůstat SUV 500X, zatímco dnes už nepříliš populární MPV 500L zřejmě nahradí jiný prostornější model, respektive diskutované kombi 500 Giardiniera. Dalším rodinným modelem bude také nová Panda, která si nepochybně vypůjčí designové prvky již představené u letošního konceptu Centoventi a její uvedení na trh je plánováno na rok 2021.

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

FCA investuje 700 milionů euro do nového Fiatu 500. Elektromobil je součástí většího plánu

Rovněž u Pandy navíc Fiat počítá s možností čistě elektrického ústrojí, které by doplnilo nabídku spalovacích motorů. Modulární platforma pro zástavbu baterií by přitom umožnila zákazníkům vybrat si z několika různých kapacit akumulátorů a tedy zohlednit konečnou cenovku vozu a potřebný dojezd.    

Do pěti let by mělo přijet i zbrusu nové SUV, jež by nahradilo současné Tipo, u něhož rovněž klesá zájem. Zatím se mluví o možném základu v koncernové technice Jeepu Renegade, kterou má ostatně využít i nové menší SUV od Alfy Romeo. Tato nová dvojka by tedy rovněž dostala i plug-in hybridní ústrojí dříve uvedené v Jeepu.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků