Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Nové Punto je skutečně velké, svou délkou přesahuje čtyři metry a stává se tak největším malým hatchbackem. Snad právě proto mu Fiat nadělil do názvu přídavek Grande. Na český trh bude novinka uvedena až začátkem příštího roku,
Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Punto potřetí

Fiat dnes oficiálně představil nové Grande Punto, které se začne prodávat v Itálii a na některých evropských trzích v září. Nová generace by měla jít ve stopách svého úspěšného předchůdce Punto (jehož se prodalo přes šest milionů kusů od jeho uvedení v roce 1993) a podle tiskové zprávy znovu získat prvenství na velmi konkurenčním a zcela důležitém evropském trhu kompaktních hatchbacků. Na designu se podílely společnosti Italdesign-Giugiaro spolu s Centro Stile Fiat.

Snad právě proto je nové Grande Punto větší než je pro tuto třídu typické. Podle Fiatu má nové Punto nejvyšší možné standardy bezpečnosti, kvality a nejlepší řadu dieselových motorů, a to vše za velice konkurenční cenu. Tisková zpráva doslova chrlí superlativy jako „Grande Punto se může pochlubit kombinací stylového, italského vzhledu s podporou kvality a trvanlivosti“. Novinka se představí jako tří a pětidvéřový model ve čtyřech různých verzích.

Přes čtyři metry

Grande Punto je 4 030 mm dlouhé, 1 680 mm široké a 1 490 mm vysoké; s rozvorem 2 510 cm je zajištěn dostatečný a prostorný interiér; oproti starému Puntu je nová generace o 23 cm delší. Novinka bude poháněna řadou benzínových i dieselových motorů, které splňují emisní standardy Euro 4 a všechny mají mít nízkou spotřebu. Při uvedení budou k dispozici motory 1.2 48 kW a nový 1.4 57 kW, oba s osmiventilovou technikou, a nafťáky 1.3 MultiJet 55 kW, 1.3 MultiJet 66 kW s variabilní geometrií lopatek a 1.9 MultiJet 88 kW a 95 kW.

Příchodem nového Grande Punto neskončí současné Punto. Bude se dále vyrábět s benzinovými, dieselovými a methanovými motory; v poslední době je to už skoro tradice - viz Octavia Tour nebo Astra Classic II. Uvedení modelu Grande Punto v České republice a na Slovensku proběhne počátkem příštího roku.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků