Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Nové Punto je skutečně velké, svou délkou přesahuje čtyři metry a stává se tak největším malým hatchbackem. Snad právě proto mu Fiat nadělil do názvu přídavek Grande. Na český trh bude novinka uvedena až začátkem příštího roku,
Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Punto potřetí

Fiat dnes oficiálně představil nové Grande Punto, které se začne prodávat v Itálii a na některých evropských trzích v září. Nová generace by měla jít ve stopách svého úspěšného předchůdce Punto (jehož se prodalo přes šest milionů kusů od jeho uvedení v roce 1993) a podle tiskové zprávy znovu získat prvenství na velmi konkurenčním a zcela důležitém evropském trhu kompaktních hatchbacků. Na designu se podílely společnosti Italdesign-Giugiaro spolu s Centro Stile Fiat.

Snad právě proto je nové Grande Punto větší než je pro tuto třídu typické. Podle Fiatu má nové Punto nejvyšší možné standardy bezpečnosti, kvality a nejlepší řadu dieselových motorů, a to vše za velice konkurenční cenu. Tisková zpráva doslova chrlí superlativy jako „Grande Punto se může pochlubit kombinací stylového, italského vzhledu s podporou kvality a trvanlivosti“. Novinka se představí jako tří a pětidvéřový model ve čtyřech různých verzích.

Přes čtyři metry

Grande Punto je 4 030 mm dlouhé, 1 680 mm široké a 1 490 mm vysoké; s rozvorem 2 510 cm je zajištěn dostatečný a prostorný interiér; oproti starému Puntu je nová generace o 23 cm delší. Novinka bude poháněna řadou benzínových i dieselových motorů, které splňují emisní standardy Euro 4 a všechny mají mít nízkou spotřebu. Při uvedení budou k dispozici motory 1.2 48 kW a nový 1.4 57 kW, oba s osmiventilovou technikou, a nafťáky 1.3 MultiJet 55 kW, 1.3 MultiJet 66 kW s variabilní geometrií lopatek a 1.9 MultiJet 88 kW a 95 kW.

Příchodem nového Grande Punto neskončí současné Punto. Bude se dále vyrábět s benzinovými, dieselovými a methanovými motory; v poslední době je to už skoro tradice - viz Octavia Tour nebo Astra Classic II. Uvedení modelu Grande Punto v České republice a na Slovensku proběhne počátkem příštího roku.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

bazar

Fiat Punto 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 69 351 km
Cena: 150 000 Kč
Fiat Scudo 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 080 km
Cena: 156 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků