Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Nové Punto je skutečně velké, svou délkou přesahuje čtyři metry a stává se tak největším malým hatchbackem. Snad právě proto mu Fiat nadělil do názvu přídavek Grande. Na český trh bude novinka uvedena až začátkem příštího roku,
Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Punto potřetí

Fiat dnes oficiálně představil nové Grande Punto, které se začne prodávat v Itálii a na některých evropských trzích v září. Nová generace by měla jít ve stopách svého úspěšného předchůdce Punto (jehož se prodalo přes šest milionů kusů od jeho uvedení v roce 1993) a podle tiskové zprávy znovu získat prvenství na velmi konkurenčním a zcela důležitém evropském trhu kompaktních hatchbacků. Na designu se podílely společnosti Italdesign-Giugiaro spolu s Centro Stile Fiat.

Snad právě proto je nové Grande Punto větší než je pro tuto třídu typické. Podle Fiatu má nové Punto nejvyšší možné standardy bezpečnosti, kvality a nejlepší řadu dieselových motorů, a to vše za velice konkurenční cenu. Tisková zpráva doslova chrlí superlativy jako „Grande Punto se může pochlubit kombinací stylového, italského vzhledu s podporou kvality a trvanlivosti“. Novinka se představí jako tří a pětidvéřový model ve čtyřech různých verzích.

Přes čtyři metry

Grande Punto je 4 030 mm dlouhé, 1 680 mm široké a 1 490 mm vysoké; s rozvorem 2 510 cm je zajištěn dostatečný a prostorný interiér; oproti starému Puntu je nová generace o 23 cm delší. Novinka bude poháněna řadou benzínových i dieselových motorů, které splňují emisní standardy Euro 4 a všechny mají mít nízkou spotřebu. Při uvedení budou k dispozici motory 1.2 48 kW a nový 1.4 57 kW, oba s osmiventilovou technikou, a nafťáky 1.3 MultiJet 55 kW, 1.3 MultiJet 66 kW s variabilní geometrií lopatek a 1.9 MultiJet 88 kW a 95 kW.

Příchodem nového Grande Punto neskončí současné Punto. Bude se dále vyrábět s benzinovými, dieselovými a methanovými motory; v poslední době je to už skoro tradice - viz Octavia Tour nebo Astra Classic II. Uvedení modelu Grande Punto v České republice a na Slovensku proběhne počátkem příštího roku.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků