Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Nové Punto je skutečně velké, svou délkou přesahuje čtyři metry a stává se tak největším malým hatchbackem. Snad právě proto mu Fiat nadělil do názvu přídavek Grande. Na český trh bude novinka uvedena až začátkem příštího roku,
Fiat oficiálně představil nové Grande Punto

Punto potřetí

Fiat dnes oficiálně představil nové Grande Punto, které se začne prodávat v Itálii a na některých evropských trzích v září. Nová generace by měla jít ve stopách svého úspěšného předchůdce Punto (jehož se prodalo přes šest milionů kusů od jeho uvedení v roce 1993) a podle tiskové zprávy znovu získat prvenství na velmi konkurenčním a zcela důležitém evropském trhu kompaktních hatchbacků. Na designu se podílely společnosti Italdesign-Giugiaro spolu s Centro Stile Fiat.

Snad právě proto je nové Grande Punto větší než je pro tuto třídu typické. Podle Fiatu má nové Punto nejvyšší možné standardy bezpečnosti, kvality a nejlepší řadu dieselových motorů, a to vše za velice konkurenční cenu. Tisková zpráva doslova chrlí superlativy jako „Grande Punto se může pochlubit kombinací stylového, italského vzhledu s podporou kvality a trvanlivosti“. Novinka se představí jako tří a pětidvéřový model ve čtyřech různých verzích.

Přes čtyři metry

Grande Punto je 4 030 mm dlouhé, 1 680 mm široké a 1 490 mm vysoké; s rozvorem 2 510 cm je zajištěn dostatečný a prostorný interiér; oproti starému Puntu je nová generace o 23 cm delší. Novinka bude poháněna řadou benzínových i dieselových motorů, které splňují emisní standardy Euro 4 a všechny mají mít nízkou spotřebu. Při uvedení budou k dispozici motory 1.2 48 kW a nový 1.4 57 kW, oba s osmiventilovou technikou, a nafťáky 1.3 MultiJet 55 kW, 1.3 MultiJet 66 kW s variabilní geometrií lopatek a 1.9 MultiJet 88 kW a 95 kW.

Příchodem nového Grande Punto neskončí současné Punto. Bude se dále vyrábět s benzinovými, dieselovými a methanovými motory; v poslední době je to už skoro tradice - viz Octavia Tour nebo Astra Classic II. Uvedení modelu Grande Punto v České republice a na Slovensku proběhne počátkem příštího roku.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků