Fiat Multipla 1.9 JTD: ideál pro rodinu (velký test)

Fiat Multipla 1.9 JTD: ideál pro rodinu (velký test)

Kapitoly článku:


Vzadu je to stejné, tři cestující, pokud nejsou extrémně širocí, se vejdou v pohodě. I zde se dá prostřední sedadlo posouvat, což má na komfort jízdy značný vliv; není totiž nutné, aby všichni tři lidé seděli vedle sebe a šťouchali do sebe navzájem. Všechna sedadla lze navíc vyjmout, takže není problém nejezdit s prostřední sedačkou a místo ní mít zavazadla, čímž se podstatným způsobem zvýší užitná hodnota vozu. Všechny sedačky je možné umístit do dvou pozic, buď jsou více vzadu, což poskytne nadbytek místa pro nohy, nebo vpředu (o 15 cm), což zase zvětší místo pro náklad – a přesto se sem cestující vejdou (ale tak tak). Prostřední sedačka má navíc celkem tři pozice, kam ji lze umístit a navíc je posuvná. Zkrátka variabilita na mnoho způsobů.

  
Opěradla jsou různě polohovatelná, prostřední sedačka je pak posuvná

   
Vzadu se dá bez problému odpočívat, a to i na prostředním sedadle

Snadné vyndávání

Vyndání sedaček není nic náročného, systém je velmi jednoduchý a sedadla jsou relativně lehká. Kromě toho je interiér vysoký, takže klidně si uvnitř auta stoupnete a sedačku vynesete ven; žádná pomoc druhého není potřeba. Variabilitě přispívá i možnost sklopit sedadlo spolujezdce do lůžkové úpravy, lze tedy převážet i velmi dlouhé předměty – okolo třech metrů, což na auto s délkou 4 089 mm je velmi solidní. Přední prostřední sedadlo sice nelze vyjmout, lze ale sklopit opěradlo, takže se ze sedadla stane pohodlná loketní opěrka, která má navíc držáky na nápoje. Paráda.

  
Zavazadlový prostor má objem přes 400 l --- Detail na ovládání vyndávacího mechanismu

  
Nejprve sklopíme opěradla...

  
Po sklopení vznikne uprostřed vleký prostor pro dlouhé předměty --- Postupně vyjmeme sedadla...

   
...až je uvnitř prázdno --- Detail na uchycení sedadel

  
Prostřední sedadlo můžete ukotvit celkem ve třech polohách, boční ve dvou --- Prostřední sedadlo v přední poloze

Prosvětlení interiér

Celkově je interiér velmi prostorný a prosvětlený, a to díky nízké hraně oken, která se nachází v úrovni lokte. Hrana současně slouží jako loketní opěrka, což je dobře vidět na obrázcích. Velká plocha oken zajišťuje nejen dobrý pocit, ale současně i velmi dobrý výhled z vozu – vidíte bez problému i na obrubník, takže víte, jak daleko od něj při parkování jste. Při parkování pomáhá také dvojité zpětné zrcátko, které sice vypadá jako velké ucho, ale je velmi praktické. Spodní část (která není nastavitelná) ukazuje obrubník, takže nemůžete odřít pneumatiku nebo disk. Horní část je pak plně polohovatelná (zde elektricky vč. sklápění), ovládání najdete na stropě – dlouho mi trvalo, než jsem to našel.

Výhled vzad je dobrý, díky rovné zadní stěně dobře víte, kde končí auto. Na to, jak je auto mohutné, se s ním překvapivě dobře parkuje i ve stísněných prostorách. Jen musíte dávat pozor na to, že je širší než běžné osobáky. Ani výhled šikmo vpřed není špatný, a to i přes dvojité okénko u zpětných zrcátek. Důvodem je posez ve stylu autobusu, sedíte vysoko, takže zdvojené okno přehlédnete – je totiž nízko. Vysoký posez navíc zajišťuje dobrý výhled vpřed přes ostatní auta, takže vidíte daleko dopředu. Našel jsem v tom dokonce určité zalíbení, být výš než ostatní.

  
odkládací schránky na palubce --- Skla jsou umístěna nízko, takže chybí klasická loketní opěrka

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud