Pochopil jsem z obrázků správně princip funkce?Vačka tlačí na píst vodorovného válečku, z něj jde tlakový olej přes elektricky ventil do hydraulických válečků (svislých), které otevírají sací ventily.Sací ventily jsou tedy ovládány hydraulicky a elektroventil může část oleje vypustit bez využití a tak regulovat časování a zdvih ventilů.Jestli jim to funguje tak rychle a jestli vyřešili problém s ovládáním obou ventilů (aby se jeden neotevíral víc než druhý), tak to je zajímavé řešení. V zásadě je to takové složitější hydraulické zdvihátko.
konecne ma fiat nieco cim vie zaujatak sa im podari vychytat muchy v co dufam :)ale stavim sa ze o par rokov bude chcet VW tiez tento Multiair systemako to bolo napr pri vzniku TDI motorovBRAVO FIAT!!!
No zajimavé věci se to u fiatu dějí, odbourat škrtící klapku a regulovat sání přímým řízením zdvihu sacích ventilů se jim zachtělo. To je zajimavé, no doufám, že se jim to podaří vyřešit a vychytat ke spolehlivosti.Kdyby s tím přišli japonci, tak bych jim ještě věřil, že toto řešení dokážou dovést k vysoké technické dokonalosti a provozní spolehlivosti, ale Italové? To mám opravdu strach, jestli jim tohle bude víc jezdit, než stát v servisu. Italové totiž dokážou vymyslet a uvést zajimavé a nové technické řešení, ale nedokážou to vypiplat do detailů tak jako Japonci.Každopádně jim patří pochvala za snahu o pokrokový benzinový motor s přeplňováním.
Fiat není horší než třeba Peugeot/Citroen nebo pánbůhsnámiazlépryč Reńault. A Italové vyrábí nejen Fiat, Zanussi a Pendolino ale i spoustu kvalitních špičkových technologií na úrovni a ve vynikající kvalitě. Třeba Ferrari, ale napříč obory i mnoho dalších top produktů, které od nich celý svět kupuje.
Zanussi patří Electroluxu :-) Koupili to jako svoji divizi levnějších spotřebičú jen proto aby nedráždili ty ,co si koupili jejich spotřebič kvůli image .Něco jako když máš Volvo,tak si většina lidí řekne "To je pane AUTO".Ale jinak jsou to skvělé spotřebiče.Fiata mám doma a je s ním spokojenost,takže by jim to mohlo šlapat i s tímhle motorem.Jinak hned jak se to masově rozšíří i u ostatních automobilek v nějaké modifikované podobě tak předpokládám, že o kolik klesne spotřeba o tolik se zdraží pohoné hmoty :-)
Jo kdyz italove staveli katedraly a dobyvali svet, my a germani jsme zili v lese a lovili zajice, tak se nedivme. Sikovny jsou, jen co je pravda, a ze jim obcas neco ujede? Taky maji duvod - takovy pocet novinek a experimentu nidko jiny nema, za par let to nekdo okopiruje, nazve to jinak a pak na to budete pet chvalu :-D
podstatou článku bylo nejspíše naznačit že fiat něco má, ale co to konkrétně je už neprozradil. Je to tak tajné nebo ani sám autor netuší o čem je řeč ?
Ale dle Wolffa to bude určitě to nejlepší za posledních 50 let ve vývoji vozů, co položí všechny ostatní a vláda jedné značky konečně započně.Interně se tomu říká - Konečné řešení italských fanoušků
Ale Radku, jako motoredaktor byste o nominaci MultiAiru měl vědět minimálně to, že nominovat do příslušné mězinárodní soutěže banality a nevelké inovace jaksi nejde... Nějak to s tou relativizací a nevěcností začínáte přehánět...
:-)) Tak jest. Konečná, vystupovat... :-)
V článku jsou smíchané hrušky s jabkama.Takže jak to teda je? Škrtící ventil zůstává a bude ovládán jinak než elektromotorkem (příp.krokovým) ? Sací ventily teda nebudou ovládány vačkou, ale elektrohydraulicky ? Výfukové ventily zůstávají ovládány vačkou nebo je k nim něco navíc ?
to první je myšleno škrtící klapka, ať jsem přesný
Tady je to zase banda odorníků.... :-DKdyž si ten článek ani nepřečtu... tak k němu neprndám... obdobný systém nikdo jiný nemá!!! Časování ventilů měl Fiat ve stejnou dobu jako ta Honda...,a le tohle je lepší, konstrukčně jednodužší a k tomu ještě úpčinnější...;-)
Ne ne, Fiat měl časování ventilů dřív, v roce 1980 jej měla Alfa Romeo Spider 2.0 (mechanické VVT). Honda přišla s VTECem "až" v roce 1983 u motorky CBR400F, v autě jej Honda použila až v roce 1988 (Integra, CRX, Civic).
Souhlas ;-)Variabilní časování ventilů měl i motor 1,8 16V a spousta dalších ;-)
Jako nechtěl sem být tak na hondaře krutý...., oni tak nějak furt mají zafixováno, že je to jejich patent... a stejně tak na tom sou s VANOS u BMW... ale tam to funguje celkem pěkně..., jen co je pravda
tak uz aj fiat, po 8 rokoch...bmw, honda ivtec od 2001btw, az tak novinka to nie je, o multijetoch pre benziny sa diskutovalo v roku 2006, 1.4 benzinak mala mat cca 150hp
iVTEC posunuje křivku otevření sacího ventilu proti výfukovému, VALVETRONIC mění plynule zdvih sacího ventilu, tohle od FIATu dokáže podle obrázku otevřít i zavřít sací ventil kdy chce ( i několikrát za cyklus), takže se rozhodně výrazně liší od předchozích dvou. Otázka je jakou výhodu to bude mít v praxi :DMimochodem, iVTEC nemá škrtící klapku?
To ti chytrolíni sotva tuší, oč jde, natož aby se zabývali detaily konstrukce... MultiAir je po common railu další excelentní italský konstruktérský kousek...
...Není proto divu, že ve světle současných pseudoekologických požadavků, kladených na spalovací pohonné jednotky, zážehový motor poněkud zaostává.....Tak to je perla století!!!
Podobných perel je tam víc......například:aplikace vstřikovací lišty common-rail (JTD), která je dosud nepřekonaným systémem nebo:Na většině současných motorů je množství vzduchu pohlcovaného válci regulováno konvenční škrticí klapkou pevně spojenou s pedálem plynua :Tato relativně jednoduchá soustava svým působením v podstatě nahrazuje proměnné časování ventilů :-D:-D:-D
"Ačkoli to řada motoristů nese s nelibostí"... to je dobrý:-))
Řada motoristů je totiž tupé stádo zmanipulované koncernem šrotwágen. :-P
Prostě mohli napsat, že v Fiat narval do Mita technologii co používaj formule už minimálně deset let (tady ovšem jen na sacích ventilech...)
Presne, s pneumatickým ovládaním tu máme dvojtaktný dvojvalcový turbo diesel. Sem s ním!!!
Nejsou ani prvni kdo to uved do seriovy vyroby. BMW to uz nakou dobu pouziva pod nazvem VALVETRONIC. Taky tam menej zdvih a delku otevrni ventylu aby se zbavili skrtici klapky. Ale myslim ze tam nemaj multi lift. Technicky reseni bude asi kapanek jiny, ale princip podobnej...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.