Fiat Mio: prazvláštní „on-line“ lidové vozítko

Dříve by se tomuto prototypu říkalo zřejmě cyclecar, neboť má svojí povahou blíže spíše k bicyklu nebo motorce než k automobilu. Tak či onak, koncern Fiat jej představil na autosalonu v Sao Paulu pod jménem Mio.

Na jeho přípravě se skrze internet podílelo téměř 20 tisíc lidí, s jejich přispěním vzniknulo vozítko o délce pod 2 500 mm, což je méně než třeba u Smartu ForTwo. Na palubě najdeme řadu inovativních prvků včetně konektivity telefonu nebo ovládání skrze dotykový displej. Toto minimalistické dílko se vyznačuje především velkou skleněnou střechou, kamuflovanými světlomety nebo krytými koly pro snížení aerodynamického odporu.

Do přípravy tohoto projektu se na stránkách Fiatu registrovalo přesně 17 tisíc „tvůrců“, kteří se na vzhledu prototypu podíleli. Peter Fassbender, jeden z hlavních postav designerského studia Fiatu, k premiéře modelu Mio uvedl: „Dobrý konstruktér se snaží ve své práci teoreticky zohlednit požadavky každého motoristy, ale v tomto případě to bylo bráno v podstatě doslova.“ O dalším osudu tohoto konceptu nemáme zprávy, podle Fiatu byl ale „připraven pro svět, v němž může být řidič prostě spolujezdcem a řízení odkázat na moderní komunikační techniku.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Mio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 1 příspěvek
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků