Fiat Mio: prazvláštní „on-line“ lidové vozítko

Dříve by se tomuto prototypu říkalo zřejmě cyclecar, neboť má svojí povahou blíže spíše k bicyklu nebo motorce než k automobilu. Tak či onak, koncern Fiat jej představil na autosalonu v Sao Paulu pod jménem Mio.

Na jeho přípravě se skrze internet podílelo téměř 20 tisíc lidí, s jejich přispěním vzniknulo vozítko o délce pod 2 500 mm, což je méně než třeba u Smartu ForTwo. Na palubě najdeme řadu inovativních prvků včetně konektivity telefonu nebo ovládání skrze dotykový displej. Toto minimalistické dílko se vyznačuje především velkou skleněnou střechou, kamuflovanými světlomety nebo krytými koly pro snížení aerodynamického odporu.

Do přípravy tohoto projektu se na stránkách Fiatu registrovalo přesně 17 tisíc „tvůrců“, kteří se na vzhledu prototypu podíleli. Peter Fassbender, jeden z hlavních postav designerského studia Fiatu, k premiéře modelu Mio uvedl: „Dobrý konstruktér se snaží ve své práci teoreticky zohlednit požadavky každého motoristy, ale v tomto případě to bylo bráno v podstatě doslova.“ O dalším osudu tohoto konceptu nemáme zprávy, podle Fiatu byl ale „připraven pro svět, v němž může být řidič prostě spolujezdcem a řízení odkázat na moderní komunikační techniku.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Mio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

23.  11.  2017 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků