Fiat Mio: prazvláštní „on-line“ lidové vozítko

Dříve by se tomuto prototypu říkalo zřejmě cyclecar, neboť má svojí povahou blíže spíše k bicyklu nebo motorce než k automobilu. Tak či onak, koncern Fiat jej představil na autosalonu v Sao Paulu pod jménem Mio.

Na jeho přípravě se skrze internet podílelo téměř 20 tisíc lidí, s jejich přispěním vzniknulo vozítko o délce pod 2 500 mm, což je méně než třeba u Smartu ForTwo. Na palubě najdeme řadu inovativních prvků včetně konektivity telefonu nebo ovládání skrze dotykový displej. Toto minimalistické dílko se vyznačuje především velkou skleněnou střechou, kamuflovanými světlomety nebo krytými koly pro snížení aerodynamického odporu.

Do přípravy tohoto projektu se na stránkách Fiatu registrovalo přesně 17 tisíc „tvůrců“, kteří se na vzhledu prototypu podíleli. Peter Fassbender, jeden z hlavních postav designerského studia Fiatu, k premiéře modelu Mio uvedl: „Dobrý konstruktér se snaží ve své práci teoreticky zohlednit požadavky každého motoristy, ale v tomto případě to bylo bráno v podstatě doslova.“ O dalším osudu tohoto konceptu nemáme zprávy, podle Fiatu byl ale „připraven pro svět, v němž může být řidič prostě spolujezdcem a řízení odkázat na moderní komunikační techniku.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Mio
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků