Fiat málem pohřbil vývoj šíleného osmiválce Hellcat

Fiat málem pohřbil vývoj šíleného osmiválce Hellcat

Když si otevřete nějakou tabulku automobilových superlativů, najdete v ní dvě zajímavé položky. Nejsilnější sériově vyráběný americký muscle car všech dob je Dodge Challenger Hellcat a nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřdveřový sedan historie je Dodge Charger Hellcat.

Přitom nechybělo mnoho a o těchto dvou brutálních amerických autech bychom nikdy neslyšeli. Fiat, který řídí koncern Chrysler, chtěl celý projekt Hellcat pohřbít jako nesmyslný a nerentabilní. Co také čekat od kompresorem přeplňovaného osmiválce o objemu 6,2 l a výkonu přes 700 koní? Vysoká prodejní čísla a obří obchodní marže asi těžko...

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Ekologův koutek: Dodge Challenger Hellcat provádí stereo burnout

Tým inženýrů divze SRT na projektu pracoval několik let, ale Fiat tým v roce 2011 rozpustil a energii směřoval někam jinam. Technici se ale nevzdávali a za projekt bojovali dál. Zdá se až s podivem, že se něco takového nakonec dostalo do sériové výroby. Jen připomeneme, že kompresorem plněný osmiválec Hellcat má v naprosto sériovém provedení (s homologací a zárukou) výkon 527 kW (717 koní) a točivý moment 884 Nm.

Možná bude za vznikem vskutku marnivého projektu Hellcat stát podobná legenda jako třeba za prapůvodním Dodgem Viper, který vlastně vznikal tajně z náhradních koncernových dílů a s motorem z pick-upu. Ovšem jak historie ukazuje, právě takové projekty se stanou nesmrtelnými.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků