Fiat koupí Maserati od Ferrari

Několik dní po vyhraném sporu s koncernem General Motors oznámil Fiat překvapivé rozhodnutí: koupí zpět automobilku Maserati, která nyní patří pod Ferrari. Je to ale jen formální krok, protože Fiat má ve Ferrari majoritní podíl (56 procent), takže se bude jednat de facto jen o jakési přesunutí. Zatímco dříve probíhal vývoj Maserati v synergii s Ferrari, nově bude Maserati přimknuto k Alfě Romeo. To by mohlo pomoci Alfě zlepšit celkovou image.

Automobilka Maserati byla založena v roce 1914 a Fiat ji vzal pod svá křídla v roce 1993. V roce 1999 pak byla přesunuta pod Ferrari, který jí zajistil potřebné technologické pozvednutí. V loňském roce prodalo Maserati 4 600 aut, Fiat by ale chtěl prodeje zvýšit až na deset tisíc kusů. Pro dokreslení: Alfa Romeo ročně prodává okolo 180 tisíc vozů.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků