Fiat končí výrobu 124 Spider pro Evropu. Model již vypadl z nabídky i v Česku

Zábavný roadster od Fiatu má na kahánku. Několik italských zdrojů mluví o ukončení výroby pro evropský trh. Z nabídky v Česku model zmizel.

Se sourozencem japonské Mazdy MX-5 to nevypadá dobře. Letos v září šéf Fiatu Olivier François uvedl, že nástupce modelu 124 Spider nevidí vůbec nadějně, mezitím byl prodej vozu ukončen ve Velké Británii a Japonsku z důvodu nízkých prodejů a teď se začíná mluvit o ukončení produkce pro celou Evropu.

S takovými zprávami nyní přichází několik italských publikací včetně magazínu Al Volante, který uvádí, že po třech letech od uvedení 124 Spider automobilka ukončuje produkci. Ačkoliv prodeje modelu byly na malý sporťák s úzkým okruhem zájemců vcelku slušné, nebyly natolik silné, aby Fiat prodloužil výrobní smlouvu s Mazdou, na jejíž technice Spider stojí.

Koncern FCA se nakonec spojí s francouzským PSA. Obě strany už uzavřely dohodu

Koncern FCA se nakonec spojí s francouzským PSA. Obě strany už uzavřely dohodu

Nutno ale podotknout, že potvrzení ukončení produkce Fiatu 124 Spider zatím nepřišlo oficiálně od koncernu FCA, pod nímž Fiat funguje. Lze si také domyslet, že podobné rozhodnutí může být následkem nedávného spojení koncernu FCA s francouzským PSA a společných plánů do budoucna. Stačí se jen podívat, jakým směrem se otočila Alfa Romeo (rovněž pod křídly FCA) po dřívějším a velice slibném záměru uvést hned několik nových sporťáků.

Prsty v ukončení produkce prý může mít i nákladná aktualizace přeplňovaného motoru 1.4 Turbo MultiAir pro budoucí emisní normy. Italský magazín Motori dále uvádí, že místní dealeři přestali přijímat objednávky pro 124 Spider už před několika týdny.

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

TEST Abarth 124 Spider: Sousedé mě nesnášeli. A bylo mi to jedno!

Nakonec, situace je podobná rovněž u nás v Česku. V nabídce českého zastoupení již model 124 Spider zcela chybí, stejně jako u Abarthu, který zajišťoval ostřejší variantu modelu.

Zastoupení Fiatu pro Severní Ameriku nicméně potvrdilo, že pro tamní trh bude výroba modelu nadále pokračovat i v roce 2020.

Abarth

Abarth je značka, která se stala synonymem výkonu, sportovnosti a tuningu. Ve znaku automobilky je štír, který reprezentuje klíčové vlastnosti vozů Abarth.

Společnost Abarth & C. založil Karl Abarth v roce 1949. Výroba se původně zaměřovala na závodní vozy a tuningové sady. Značka Abarth je nyní součástí Fiat Group.

Abarth 595 • Abarth 695

TEST VW Arteon Shooting Brake 2.0 TDI DSG R-Line: Styl a komfort především

VW Arteon SB 2.0 TDI/147 kW

Že model Arteon dorazí také v provedení kombi, Volkswagen oficiálně potvrdil až loni v červnu. Shooting Brake působí takřka dokonale, ale je takový i ve skutečnosti?

17.  1.  2021 | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Subaru BRZ Final Edition: Devět let nás učilo tlačit na pilu. Teď už naposledy

Subaru BRZ Final Edition

Subaru již devátým rokem připomíná, že teď je ten správný čas na pořízení řidičského kupé za hodně dobré peníze. Kdo i letos zaváhá, nejspíš bude mít na nějakou dobu smůlu.

13.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 32 příspěvků
TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Audi e-tron 55 quattro SB

Audi e-tron jsme tu měli už předloni. Tenkrát jsme s ním vyrazili do Rakouska a zažili pár neočekávaných dobrodružství. Dnes tu máme elegantnější verzi Sportback. Do žádných akcích se ale nehrneme, mrkneme na jeho schopnosti hezky v domácích podmínkách.

10.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 118 příspěvků