Fiat ještě nesložil zbraně, chystá facelift Punta a Multiply

Vedení Fiatu, rozhořčeno neustávající kritikou ze strany italských médií, přistoupilo k protiakci. Ústy svého předsedy Paola Fresca vzkázalo veřejnosti, že finanční situace italského automobilového obra není zdaleka tak dramatická, jak je v médiích již delší dobu líčeno. Fresco navíc uvedl, že Fiat se ve víru nejrůznějších prohlášení stal předmětem lživých a zavádějících informací.
 
Svou kritiku Fresco dále prohloubil, když poznamenal: „Na jedné straně slyšíme z mnoha stran, že Fiat hraje klíčovou roli v celém italském hospodářství, na straně druhé jsme těmi samými zdroji očerňováni a uráženi.“

Na Frescova slova navázal Alessandro Barberis, který coby strážce financí oznámil snížení zadluženosti Fiatu jako i plány investic do vývoje nových automobilů. Fiat podle nich vyčlení každý rok (2003 – 2005) více jak 2,6 miliardy EUR na výzkum.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Kráska, nebo zvíře? Multipla vyvolala každopádně spoustu
rozporuplných reakcí. To Punto je designově střízlivější.

O tom, že Fiat ještě nesložil zbraně, svědčí strohé informace komentující záměr omladit model Punto a razantně zasáhnout do vzhledu problémové Multiply.

Multipla dostane dle dostupných informací konzervativnější kabát. Její usedlejší verze s méně křiklavými tvary by měla oslovovat tu část klientely, která považovala současný design automobilu za poněkud potrhlý.

Asi nejnápadnější změnou ve vzhledu modelu Punto budou přední světla, která se dočkají výrazného zvětšení. Nový design inspirovaný modelem Stilo obdrží také maska chladiče a nárazníky.

Omlazené Punto by se na trhu mělo objevit na jaře příštího roku, Multipla o něco později.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků