Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)

VIP  |  11. 02. 2004 00:14

Koukam, zajimave auticko. Ale jeste vetsi bomba bude IMO tahle verze od Lancie:




(kliknutim mozno zvetsit)

BTW, jak je mozne, ze se tady Enea neobjevila ani v bleskovce?

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  11. 02. 2004 00:21

Zrovna ji píšu . Nicméně první informace jsme přinesli už listopadu.

Odpovědět  |   | 
Snehulda  |  11. 02. 2004 00:25

No vazne - na auto na podvozku z punta ci ceho mi to prijde setsakra drahy. To uz bych si radsi koupil Stilo MW ....

Odpovědět  |   | 
igor  |  11. 02. 2004 00:26

Je to naozaj drahé, ale to sú všetky autá miniMPV segmentu - viď napr Meriva, slušne vybavená stojí viacej, než napr Octavia Combi

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  14. 02. 2004 00:43

No vidite a pak ze jsou Skodovky drahe.

Odpovědět  |   | 
Ferdinand  |  11. 02. 2004 00:32

400 000,- je drahe? A kolik by to auto jako melo stat? Moc levnejsich aut na trhu neni... v tomhle segmentu bych rekl, ze vubec zadne...

Odpovědět  |   | 
igor  |  11. 02. 2004 00:53

Áno, 400tisíc za takéto "prdítko" je veľa - je jedno ci Idea, Meriva alebo XYZ. Druhá vec je tá, že všetci výrobcovia zneužívajú zvyšujúcu sa popularitu tohto segmentu a diktujú vysoké ceny  

Odpovědět  |   | 
Ferdinand  |  11. 02. 2004 00:30

Hezky test. Jen... pisete, ze ovladani je: "vsechno jine". Koukam na to a prijde mi to jako naprosto typicky Fiat (a ze jsem jich uz par vystridal). Tak v cem tedy spociva ta "jinost"?

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  11. 02. 2004 00:41

Tím všechno jiné - jsem měl namysli celkové pojetí a zpracování interiéru. To je vážně jiné, lepší.

Odpovědět  |   | 
Jarous  |  11. 02. 2004 14:51

Když už se řeší kvalita Fiatu, tak podle mě slícování karoserie nové Pandy je výrazně lepší než u Stila, nová Idea to podtrhuje, jak je uvedeno v článku. Osobně mám Mareu a přijde mi že některé části jsou mnohem povedenější než ve Stilu.

Odpovědět  |   | 
igor  |  11. 02. 2004 01:03

Sakra, práve pozerám že Fiat "ide s dobou" a dal budíky do stredu prístrojovky - to ich už rovno mohli namontovať do kufra alebo na predný nárazník. Zaujímalo by ma, aká výhoda je tá, že sú budíky v strede! Na čo mi je odkladacia schránka pred šoférom??? Potrebujem ju častejšie, než rýchlomer, otáčkomer a kontrolky??? Fakt choré  Kto s tým vlastne prišiel prvý, nebol to Citroen s Picassom? Fuj, zobral by som homologizácie pre všetky autá s budíkom v strede  

Pán Zezulka, koľko km ste s Ideou najazdili, a ako ste si zvykli na umiestnenie budíkov? Podľa mňa sa na to nedá zvyknúť, ale rád by som počul aj iné názory...

Odpovědět  |   | 
VIP  |  11. 02. 2004 01:10

Je videt, zes jeste s autem s budiky uprostred nejel... mluvil bys jinak.

Odpovědět  |   | 
igor  |  11. 02. 2004 01:58

Išiel som - na skúšobnej jazde s C8. A vadilo mi to Vadí to najmä starším ľuďom, v mojom okolí nie som sám. Ale možno je to naozaj len otázka zvyku...

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  11. 02. 2004 06:41

Desetiminutová zkušební jízda je něco jiného než týdenní ježdění. Jezdil jsem s Picassem, 807, C8 apod. a zvykl jsem si. Trvalo to déle, ale nakonec jsem s tím problém neměl.

Odpovědět  |   | 
Laconi  |  11. 02. 2004 20:45

No jo, ale pořád tady nikdo z vás neřekl v čem je to lepší když jsou budíky uprostřed. Nikdo vám nebere že se na to dá zvyknout, koneckonců na ty budíky se prostě dívat musíte takže vám ani nic jiného nezbyde, ale v čem je to sakra lepší? Jenom v tom, že je to v módě? Jasnej důkaz toho, že to co je módní nemusí bejt dobrý.

Odpovědět  |   | 
Petr Broža  |  11. 02. 2004 21:38

Dle mého názoru je to samoúčelné...

Odpovědět  |   | 
Z  |  11. 02. 2004 22:43

1.: Papírově je menší úhel mezi osou pohledu dopředu a na budík (tuším 25° vs. 35°) - menší přeostřování a lepší viditelnost dopředu když se díváš na "avantgardně" umístěný budíky.

2.: Výrobce bude mít menší výrobní náklady při výrobě verze s pravostranným řízením - takto je aspoň vršek palubky společnej pro obě varianty.

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  12. 02. 2004 09:59

Jezdim s Yarisem a Picassem a budíky uprostřed mi vyhovují. Opravdu jsou stále na očích. Zvláště u Yarise jsou jakoby zaostřeny do dálky, takže nemusím přeostřovat oči. U klasických budíků mi vadí, že nastavím-li si pohodlně volant, někdy si budíky zakryji.

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  11. 02. 2004 01:19

Řeknu vám upřímně, vůbec mi to nevadilo....Když jsem poprvé usedl do auta, které mělo přístrojovou desku uprostřed, byl jsem v šoku. Zvykal jsem si těžce a nechápal jsem, proč mám sledovat střed palubní desky. Pak jsem jezdil delší dobu s Picassem, pak chvíli nic, pak znovu..Najednou jsem přestal vnímat, kam se dívám. U Fiatu Idea jsem si připadal naprosto přirozeně, centrální umístění mně neobtěžovalo, spíše naopak. Budíky se nachází v zorném úhlu, takže jsem neměl s odezírám údajů sebemenší problémy. Teď říkám - je to otázka zvyku.

Odpovědět  |   | 
Whirlwind  |  11. 02. 2004 13:59

Nejsi tak trosku MOC zaujatej proti? 

Budiky uprostred neni zas tak moc vyjimecna vec. Imho urcite driv jak v Citroenu byly pouzity ve starem modelu Lancie Y (mozna i v necem jinem v novodobe hystorii automobilu). Ale spis bych se ptal kdo prisel prvni s budikama  v kaplicce za volantem? Protoze v davne dobe to byla naprosta samozrejmost. Jenze dnes je to privedo k naproste dokonalosti. Tim chci rici ze to neprinasi zadne negativum u rizeni - prave naopak. Clovek nemusi tak diametralne preostrovat (kratsi doba otrzeni zraku od deni na vozovce) a perifernim videnim daleko vice vnimate deni pred vozidlem. Samozrejme ze kdyz s tim clovek jede poprve tak je to nezvykle (jsme preci jen zvykli na neco jineho) ale snadno si zvykne.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  14. 02. 2004 00:51

No ja vyhody uprostred umistenych ukazatelu znam, ale zvyknout si na to nechci. Nelibi se mi to. Takze Nissan X-Trail, Fiat Idea, Toyota Yaris a jine jsou pro me ze hry. Verim, ze i pro mnoho dalsich lidi, vyznavajicich "tradicni" provedeni.

Odpovědět  |   | 
Funcarver  |  14. 02. 2004 14:53

Nevýhodou ukazatelů uprostřed je, že pokud nejsou výrazně nakloněny k řidiči, tak na ně každý vidí a má pak tendenci víc kecat do řízení....

Odpovědět  |   | 
Milan  |  10. 03. 2004 14:03

Přidávám se k názoru, že budíky uprostřed nejsou právě šťastná volba. Dle mého sledování čehokoli co je pro řidiče mimo pohled vpřed snižuje pasivní bezpečnost. Veškeré údaje o vozu přece musím periferně vnímat a pozice na boku je zraku vic vzdálená než přímo před řidičem. To mi nikdo nevymluví. Mě stačí když mám uprostřed položený mobil (Fiat Punto) a mám jen zkontrolovat co se na něm děje. Mám pocit, že do něčeho přede mnou napálím.

Odpovědět  |   | 
back  |  11. 02. 2004 07:29

Nevím jak auto s takovým půdorysem může být prostorné. Vždyť je kratší než Fabia a užší než Ibiza. Navíc je na podvozku již starého Punta ( další Punto se objeví co nevidět ). Další nevýhodou jsou špatné jízdní vlastnosti u takto vysokých aut a vysoká spotřeba  A za ty prachy to snad koupí jenom rozmařilec. Myslím si, že příští Fabia bude prostornější ( neustále se přidávají centimetříky u nových aut ) než Idea a navíc ve verzi kombi to bude o třídu výše. Na závěr. Podle mě je Stilo prostornější, má lepší jízdní vlastnosti, ... .

Odpovědět  |   | 
dall  |  11. 02. 2004 10:25

Myslím, že to chce nejdřív zkusit, a pak vynášet soudy o prostornosti, podle prospektu tzo nepoznáš, špatné jízdní vlastnosti posoudils z obrázku??? Nevím co ti vadí na podvozku současného Punta, Idea má o víc než 4 cm větší rozvor, ale i tak patří Punto k nejprostornějším autům svého segmentu.

Odpovědět  |   | 
back  |  11. 02. 2004 13:37

Jak můžeš napsat, že punto patří k nejprostornějším vozům. Punto bezpečně porazí Polo, Ibiza, Fabia, Fiesta, ... . A když tyto vozy mají větší půdorys než než Idea, tak opravdu nevím co si mám o ní myslet. Podvozek Punta ani nesnese srovnání s výše uvedenými vozy a navíc již brzy bude nové Punto. Navíc vysoké auto se nikdy nemůže vyrovnat v jízdních vlastnostech klasice. Viz katastrofální jízdní vlastnosti Merivy ( z Autobildu ). 

Odpovědět  |   | 
Ferdinand  |  11. 02. 2004 13:51

Ty jsi dobrej komik Fabia ze porazi ve vnitrnim prostoru Punto? A Polo!?!
A pokud jde o jizdni vlastnsti, ma Punto jednoznacne nejlepsi podvozek ve sve tride. Kam se nejake Polo ci Fabia hrabou... a to uz vubec nemluvim o motorech.

Odpovědět  |   | 
vita  |  11. 02. 2004 21:39

punto jsem měl 3.5 roku a nevím jestli to bylo obutím155/r13,ale svezení ve fabce na 185/r14 mi stačilo abych se připojil : punto má daleko horší jízdní vlastnosti.

Odpovědět  |   | 
Z  |  11. 02. 2004 22:53

185/R14 udělá celkem velkej rozdíl v jízdních vlastnostech oproti 155/R13.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  12. 02. 2004 09:41

Pokud to posuzujes, takto, tak se nedivim. Rozdil v techto pneumatikach je obrovsky. Pokud jste Punto vymenil za Fabii, uskodil jste sam sobe. Mel jste obout na stejne gumy a mel jste vyhrano. Proc si takovy lide kupuji auta, kdyz nevidi rozdil v pneu ?

Odpovědět  |   | 
Jarous  |  12. 02. 2004 12:43

Vita: to jst měl ale první generaci Punta vzhledem k tomu obutí.

Odpovědět  |   | 
vita  |  12. 02. 2004 22:36

ne 2. , prostě základ ,holota 02/2000 .Až po těch letech sem se těm malejm kolečkům zasmál.Opravdu to bylo R13 /155

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  14. 02. 2004 01:04

No shodou okolnosti jsme kupovali nedavno auto teto kategorie do firmy a jednoznacne zvitezilo VW Polo. Prostornost je minimalne srovnatelna s Fiatem, jizdni vlastnosti jsou zcela jasne lepsi u Pola (Fabia), dokonce jsme se s kolegou shodli na tom, ze je lepsi i Fiesta. Kam se na ne hrabe Fiat. Auto je neposlusne pri razantni jizde po nerovnostech, nema takovy komfort odpruzeni, pricne nerovnosti mu nesvedci, tahlejsi zvlneni neprekonava tak jako Polo.To je bez diskuzi. No a motory, to mate pravdu, to je lepsi u Fiatu. Nicmene nase volba padla na 1.9 TDI 74 kW, coz si myslim, ze je lepsi motor, nez 1.3 multijet. Auto ma znacny probeh, takze se vyssi cena vrati (navic zaruka mobility a 50 000 km servisni interval). A co je nejdulezitejsi, ve Fiatu jsme si proste pripadli jak v plechovce (konkretne v Puntu), ale ve Fabii/Polu/Fieste/Yarisu/Corse je dojem z vozu nekde uplne jinde. Tot nas nazor a to ani jeden nejezdime zminenymi vozy. V partnerske firme meli 2 Punta. Uz maji Fabie a jsou jednoznacne spokojenejsi.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  14. 02. 2004 01:27

Jeste doplneni, samozrejme vim, ze do Punta se dava 1.9 JTD, ale i ten ma horsi parametry, 63 vs 74 kW a to je u takto lehkych aut znat.

Odpovědět  |   | 
Jarous  |  14. 02. 2004 12:54

Niemand: Samozřejmě to tak dobře nevíš, protože Fiat nabízí pro Punto 1.9 JTD dvě verze:  63kw a 74kw(260nm/1750) a to je parametr, který třeba Polo má horší. S těma jízdníma vlastnostma to tak jednoznačný rozhodně není, jak se tady snažíš prezentovat. Například velký srovnávací test Světa motorů, kde celkově Punto skončilo druhé za Fabií a to se jednalo o verzi před faceliftem, ale je samozřejmě na každým co si kdo vybere.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 02. 2004 15:36

Nojo, pán germanofil. Ať se z toho ty hňupe neposereš.

Odpovědět  |   | 
bubol  |  11. 02. 2004 13:55

S tímhle bych si tedy taky dovolil nesouhlasit. Současné Punto disponuje vskutku zvenku těžko uvěřitelným vnitřním prostorem. Navíc má např. o celých pět cm delší sedáky v předu i vzadu než Fabia. Toto přispívá výraznou mírou k pohodlnému posezení avšak odráží se ve zdánlivě horších hodnotách zachycujících vzdálenost od volantu resp. od zadní strany předních sedadel, které pak můžou u jmenovaných vozů vycházet lépe. A co se týká dalších vnitřního rozměrů (šířka, výška) myslím, že moc konkurence Punto nemá. Možná nová Fiesta, což je ovšem pochopitelné, protože je zhruba o 3 roky mladší ...

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  12. 02. 2004 10:14

Jaké katastrofálnií jíizdní vlasnosti Merivy? Kde a kdy o tom psali? Nedalo by se to poslat? Mám totiž Merivu 1.7 CDTi a nemůžu si ji vynachválit, tak bych rád věděl co je špatně. Podle mně jízdní vlastnosti jsou na tu délku/šířku/výšku dobré. Bohužel cena je u tohoto segmentu vyšší, ale variabilitou se klasci srovnávat nemůžou. Co se týče ceny snad jediné levnější je Mitsubishi SpaceStar.

Odpovědět  |   | 
MHPlus  |  13. 02. 2004 16:26

Něco se zkritizovat musí - Opel prostě slušná auta vyrábět "nemůže", od toho jsou jiní, protěžovaní výrobci......

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  14. 02. 2004 01:06

Treba Fiat.

Odpovědět  |   | 
Jan  |  13. 02. 2004 15:16

Doma máme Hondu Jazz, v práci jezdím s Fabii. Ta je sice zvenku větší (asi o 15 cm delší), ale místa na zadních sedadlech je omnoho víc (asi tak o 10 cm na délku), šířka vzadu je porovnatelná ale díky ergonomickému využití prostoru ani 3 lidé nemají vzadu problém. Kufr je přitom oproti Fabii u Jazzu o 50% větší.

Když jsem je porovnával, rozdíl je jednoznačně ve využití vnitřního prostoru a ve zmenšení motorové části. Ani přední deformační zóny však nejsou ochuzeny. Motor zabírá neuvěřitelně málo místa (1250ccm) a zůstává spousta prostoru kolem (určitě víc než u Fabie).

Motoricky se Jazz může směle srovnávat s 16V Fabií. Nevím, čím to je, ale na tak malý motor dokáže neuvěřitelné věci. Spotřeba ve městě při úsporné jízdě kolem 6l - pokud není velký provoz (stání v zácpě), dá se jezdit i za 5!!!

Člověk holt musí přemýšlet, když utrácí těžko vydělané penízky. 400.000,- se zdá sice moc, ale s ABS, klimatizací, airbagy a CD to je podle mého stále skvělá volba, která nemá moc konkurenci...

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  13. 02. 2004 16:14

Moje řeč. Kdo malé MPV nezkusil, neví oč přichází. Hondu Jazz jsem měl dlouho za favorita, ale nakonec jsem dal přeci jen přednost při koupi Merivě. Služební Fabii má moje žena a mě nějak nesedí. Sice dobře sedí na silnici, ale ten výhled je zoufalý (hlavně dozadu a zrcátka). I v interiéru si připadám hrozně zmáčknuty ... Vivat MPV.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  04. 03. 2004 19:27

Zrovna řeším stejné dilema JAZZ/MERIVA, můžete mi prosím popsat proč jste se rozhodl pro Merivu?

Mě se Meriva trochu více líbí tím, že je na oko větší. Na druhou stranu parametry, výbava a cena jsou jednoznačně pro Jazz.

U té Merivy by mě také zajímaly náklady na servis - po kolika km se jde na servis, jaká je cena apod.? I tady mám pocit, že ta Honda vyjde levněji...

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  05. 03. 2004 06:19

Ja se rozhodl pro Merivu, protoze je preci jenom vetsi. Je vyssi a pri testovaci jizde mi vice vyhovovala. Jezdim hodne po meste a tak preferuji dobry vyhled. Navic tenkrat byla u Opela akce diesel v cene benzinu. Co se tyce servisu, tak z hlavy nevim.

Odpovědět  |   | 
Honza  |  05. 03. 2004 07:30

Díky, uvidíme, tento víkend mě čekají zkušební jízdy u dealerů obou značek. Na ten servis jsem narazil, protože Honda je v tomto směru vyhlášená nízkými provozními náklady, resp. bráno podle intervalu servisních prohlídek, který prý má být až od 30t km. V rodině máme ještě Astru 2001, velmi málo jetou - dnes cca 30t a poslední servis stál kolem 10 t Kč, což mi přijde docela dost na nejeté auto. Když k tomu připočtu moje předpokládáné vytížení cca 40 t km ročně, mám z toho obavy.

Odpovědět  |   | 
bubol  |  11. 02. 2004 13:03

Ach jo !!!! I když jste (novináři) konečně ochotni přiznat kvalitů vozů Fiat nejste schopni se oprostit od předsudků, že Fiat=šmejd  Vždyť už sám titulek "překvapivá kvalita" je degradující. Proč překvapivá? Myslím, že kvalita Fiatů se nijak zvlášť neliší od kvality jiných značek. To jen o Fiatech se mnohem častěji mluví jako o špatných autech. Podle mě je chyba, když jako nezaujatý novinář přistupujete k rádoby nezávislému testu se zjevným pocitem "a jéjé Fiat to zas bude hrůza". A i když se to snažíte v průběhu testu  napravit, výsledek je takový, že svými poznámkami jen přispějete k jejich špatnou pověsti Pokaždé když se testuje Fiat padají slova "špatné dílenské zpracování, nelicování plastů, vrzající palubní deska apod." z těchto výrazů se pomalu stává synonymum Fiatu, naopak když příjde na přetřes vozy z koncernu VW je patrná zjevná snaha vše vykreslit v dokonalé kvalitě. Já osobně mám zkušenost přesně opačnou, ale to asi stejně nikoho nezajímá ...

Asi bude dlouho trvat, než se u nás podaří tyto mýtu prolomit, ba co víc pochybuju jesti se to vůbec povede ... Je mi z toho smutno

Odpovědět  |   | 
Ferdinand  |  11. 02. 2004 13:31

Tak tohle je skvele napsano! Jednoznacne souhlas.

Odpovědět  |   | 
back  |  11. 02. 2004 13:43

Vůbec nevím co si mám myslet o kvalitě Fiatu. Po té co Fiat prošel znovuvkříšením se snad ve Fiatu změnil přístup i ke kvalitě. Osobně si nemyslím, že by dnešní Fiat byl to stejné co Fiat před krizí.

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  11. 02. 2004 14:39

Nemám žádné předsudky. Samotného mě nebaví neustále opakovat, jakých chyb se Fiat dopouštěl (nebo stále dopouští). Tady jsem začal, jak jsem začal, z jednoho prostého důvodu. Chtěl jsem poukázat na rozdíl - Fiat v minulosti a Fiat nyní. Pokud mi chcete tvrdit, že Fiat se kvalitativně neposunul nahoru, nemá smysl dále diskutovat. Já k Fiatu ani žádnému jinému vozu nepřistupuji stylem - Jé to bude hrůza...V případě Fiatu by to mělo být právě naopak, protože FIAT je mým soukromým vozidlem - několik modelů, už několik let.

Odpovědět  |   | 
bubol  |  12. 02. 2004 09:19

Samozřejmě, že kvalitativní posun přiznávám, ale ten se přece děje u každé automobilky, nebo ne? Fabia je určitě na jiné úrovni než Favorit nebo Felicie, to je přece přirozený jev o tom nemusíme debatovat. Zarazilo mě jen jízlivé konstatování "překvapivá kvalita". Myslím, že Fiaty přechozích generací se kvalitou nijak zvlášť nevymykali kvalitě ostatních značek, jen jim jejich nedostatky (které má ostatně skoro každý vůz) byly až příliš často vytýkany a důslekem toho je takový kolorit a obecné povědomí o tom, že Fiaty jsou špatné.

Upřimně řečeno to, že jezdíte Fiatem mě dost překvapilo   ale na druhou stranu jakou fanouška značky potěšilo

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  13. 02. 2004 11:35

V titulku je vždycky trocha politiky :) Fiatem jezdím skoro 7 let (jako soukromým vozem), o jejich kvalitách něco vím. Možná si můžeme na toto téma popovídat v Garáži.

Odpovědět  |   | 
krikri  |  12. 02. 2004 10:46

Poukazat na rozdil Fiat v minulosti a Fiat nyni - ale realita minulosti, kterou maji lidi na mysli a kterou u nich v lepsim pripade prezentuje Punto,Brava,Stilo je takova, ze napr. Brava je podle TUV mene poruchovejsi nez veleslavny Golf u v kategorii 6-7let. Ale aby nekdo VW spojoval s nekvalitou, to uz si do huby nikdo nevezme.

Odpovědět  |   | 
bubol  |  12. 02. 2004 12:17

Přesně tak, jsem rád, že aspoň někdo pochopil o co mi šlo  Nechci dělat moudrého, ale ještě jsem nečetl test, který by VW pořádně setřel ...

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  13. 02. 2004 11:37

Až dostanu do rukou VW, které bude stát za starou belu, napíšu o tom.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  14. 02. 2004 01:19

A ja jsem zase nevidel diskuzi, kde by nebyl Fiat do nebe obhajovan a VW naprosto strhano. Podivejte se do diskuzi o VW, kde lide casto bezduvodne napadaji koncern VW. Kdo tady pise, ze Fiaty jsou spatna auta? Udelal jste kauzu z niceho. Pokud chcete znat muj osobni nazor, tak ja se skutecne domnivam, ze Fiaty byly spatne vozy a to se odrazilo v sirokem povedomi. Take si myslim, ze s modely Stilo, Panda a Idea je nastolena novodoba historie Fiatu jako vyrobce na danou tridu kvalitnich vozu za slusne ceny. Jenze zlomit spatnou image je tezka vec. Me se Fiat nelibi, ale to jeste neznamena, ze je spatny. I tak si prectu s chuti recenzi a zaraduji se z vedomi, ze je tu zase model, ktery posunuje hranice.

Odpovědět  |   | 
Miki  |  14. 02. 2004 15:34

Souhlasím. Já osobně jsem měl Fiat Punto 1998 1.2 a nalítal jsem s ním 100000 / 5 let a za tu dobu jsem neměl kromě zaseknutého denního počítadla (vyměněno v záruce) jedinou závadu.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 02. 2004 15:43

Naprosto s tebou souhlasím. Ale v Česku se nepodaří zlomit fetiš k německému zboží a automobilům dvojnásob. Navíc celá řada přispivatelů hovoří, jakoby Česko bylo kdovíjak určující trh. Česko je tak nevýznamný trh (malá kupní síla), že pokud se automobilky vyvážet nebuou, nijak je to neohrozí. A ta zarytá germanofílie, to je fakt hrůza. Zcela nekriticky se zveličuje jakýkoliv "neodstatek" Fiatu (a italských vozů vůbec), zatímco u německých se bez povšimnutí přechází.  Je vidět, že jsme malý národ, který nemá vlastní názor a celá řada z nás potřebuje své vůdce. Pokud jde onovináře, ti toto ve čternářích ještě živí. Správně podotýkáš už název článku - Překvapivá kvalita. To jako kdyby to byl Golf (mimo jiné jsem jej měl a už nikdy více ani Golfa, ani německý vůz) nadepsán - Překvapivá nekvalita?????  Autor článku by mohl výrazně lépe vážit slova.

Odpovědět  |   | 
Libor Zezulka  |  26. 02. 2004 15:53

Autor článku slova váží...

Odpovědět  |   | 
Arbacher  |  11. 02. 2004 14:07

Takže,souhlas,že Punto je jedno z nejprostornějších ve své třídě,a že by  byla prostornější Fabia hlavně vpředu díky kravské přístrojovce z Wartburgu se mi fakt nezdá,sedačky ve Fiatu jsou jednoznačně lepší..ale to je věc názorů.Osobně mám Punto 1,9JTD najeto už asi kolem 88tis.a že by něco vrzalo,tak to je asi dojem někoho kdo v tom autě v životě nejel..naopak služební fábka 1,4MPI sedan je rozhrkaná jako starý koště..Punto je r.v 2000 a fábka 2002.škoda že jehodně takovej chytrolínů,který posuzujou vlastnosti Fiatu např podle Una 1,3D z roku 1983. Projeďte se Škodovkou r.v.1983 a pak se uvidí co je lepšíA ta Idea je naprosto úžasný vozítko,drahý stejně jako konkurence...

Odpovědět  |   | 
igor  |  11. 02. 2004 20:37

Doma jazdím na Fabii aj Pole, v práci aj na Punte. Mne pre zmenu naopak príde najlepšia prístrojovka vo Fabii, potom Polo a na poslednom mieste Punto. Proste záleží čisto na subjektívnom pocite. Tebe vrže firemná Fabia, mne zasa firemné Punto. Už sa teším, kedy naňho skončí leasing a pôjde preč Idea je dobrá, súhlasím, jediné negatívum je premrštená cena - už som to ale písal, platí pre všetky vozy miniMPV

Odpovědět  |   | 
m&m  |  24. 02. 2004 12:35

...jestli to nebude tim, ze proste vrzou hlavne firemni auta (ktera se moc nesetri).

Odpovědět  |   | 
laf666  |  11. 02. 2004 14:51

Staré dobré časy připomíná tato páčka. Víte, odkud pochází?... ja mel takovou v Renaultu 5, ovsem nenazyval jsem to packou Jinak souhlasim s nazorem ze na Fiaty nadava jedine ten kdo s nima moc nenajezdil.

Odpovědět  |   | 
dall  |  11. 02. 2004 16:28

Nevím co páčka připomíná, ale podobnou, neli stejnou sem měl v Themě

Odpovědět  |   | 
alien105  |  11. 02. 2004 16:34

Me se to neliby je to drahy a fiat.

Odpovědět  |   | 
fiatak  |  11. 02. 2004 19:56

tak mne sa ta idea tiez velmi paci a keby som hladal auto v tej kategori, tak uz nemusim hladat. s tym vrzganim...to su len sproste stare vymysli, ktorym ludia uverili a dodnes sa toho /zial/ drzia. pripominam, ze mame 8rocne punto a jedine co na nom vrzga, su zadne sedadla ked idem po zlej ceste.mali sme aj bravu-bez jedineho vrzgnutia za 7 rokov a teraz mame Stilo!tu uz kvalite nikto nemoze nic vycitat!je proste na jednicku!!len tak dalej Fiat, nech sa dari!!

Odpovědět  |   | 
igor  |  11. 02. 2004 20:39

Výmysly o vŕzganí? Ozvi sa, keď budeš v Blave - predvediem ti koncert v podaní Punta 85 ELX

Odpovědět  |   | 
Jarous  |  12. 02. 2004 12:51

Igor: Verze 85 ELX je označení pro Punto I.generace, nebo jsi se spletl. Podle mě je velký rozdíl v kvalitě mezi Puntem I. a II. Asi jako mezi Favoritem a Feldou.

Odpovědět  |   | 
igor  |  13. 02. 2004 09:04

Nesplietol, fakt sa bohužiaľ ešte jedná o P1  Písal som to čisto len kvôli tomu, že aj Punto môže vrzgať (aj keď niekto tvrdil, že je to blbosť)...

Odpovědět  |   | 
Jarous  |  13. 02. 2004 10:32

Igor: tak to jo, sám jsem měl Punto I jako nové - dobrý spolehlivý auto, ale taky mi dost vrzalo. Na druhou stranu, většina  aut z té doby vrže....

Odpovědět  |   | 
arbacher  |  13. 02. 2004 16:44

Jo Punto I.generace je taky dobrý vozidlo,i když to vrzání je možný spíš jistý..Ale kvalitativné skok do druhý generace,to je úplně jiný,zvlášť s tím JTD,no platí pro tebe to,co jsem psal..Když jsem v něčem nenajel aspoň 10tis.nemůžu posuzovat,že jo..

Odpovědět  |   | 
fiatak  |  14. 02. 2004 22:36

no tak asi mame stastie, lebo to nase 8rocne Punto fakt skoro nevrzga.okrem tych zadnych sedadiel, ked su prazdne.podla mna je to vymysel, ako pisem s Fiatmi uz mame aku-taku skusenost!cool auta!

Odpovědět  |   | 
Myšák Plyšák  |  15. 02. 2004 13:55

    Chtěl bych vidět tu rodinu, která dokáže "vypláznout" 400 tis.Kč za "rodinné" auto.(pokud si jej nekoupí poslanci či senátoři). Navíc velikost zavazadlového prostoru je úsměvná; konstruktér se zřejmě domnívá, že dnešní rodina vyjíždí pouze s kreditní kartou.

Odpovědět  |   | 
dall  |  15. 02. 2004 15:27

Nechápu proč se vázat na kufr, pro běžné ježdění je dostatečný, na dovolenou si koupíš za pár korun rakev a je to vyřešené, kufr pro mě není důležitý.

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  16. 02. 2004 05:56

Ono jde právě o to. že je to MPV. Když chci jet na dovolenou, mužu ten kufr naložit až po střechu (a ta je hodně vysoko), nebo složím / vyhodím jedno sedadlo. A o tom to je.

Odpovědět  |   | 
Jarda  |  20. 02. 2004 10:05

Italska auta se mi docela libi designem, vzhledove. Jenze bohuzel o Italech plati: design je dulezitejsi jak funkcnost. A je to pravda ve vsech oblastech!!!Kamarad dostal od manzelky velmi hezke hodinky. Italske. Automaticke natahovani pruziny, kovovy reminek-nadherny design. Jenze nefunguji, jak maji: par dnu se predchazi o 20 minut za 24 hod, pak se zpozduji. Reminek se sam od sebe rozepina a pouzity material je tak nekvalitni, mekky, ze nelze napruzit uzaver tak, aby spolehlive drzel. A podobne to je i s jejich auty. Navic mam svuj nazor na mentalitu Italu, kteri jsou prvotridni flakaci, co nemusi, to neudelaji a i z toho se zkousi vyvliknout, pokud to jen trochu jde. Pojde sem zit a brzy si zazijete jako omluvu italskeho nehorazneho chaosu a bordelu vymluvne heslo s pokrcenim ramen: TII - This Is Italy.

Odpovědět  |   | 
TRULY  |  20. 02. 2004 19:50

to Jarda: ty jsi byl koukám nejdál na jihu tak v Českých Budějovicích, co ?

Odpovědět  |   | 
Vlado  |  21. 02. 2004 20:06

Aj mne ponúkal v Taliansku veľký čierny chlap " originál " Rolexky - ale že by výroba aut súvisela s hodinkami ????

Odpovědět  |   | 
vita  |  21. 02. 2004 22:15

Kamarad dostal od manzelky velmi hezke hodinky. Italske. Automaticke natahovani pruziny, kovovy reminek-nadherny design

 

na hodinky jsou švícaři

Odpovědět  |   | 
Petr  |  26. 02. 2004 15:46

Teda Jardo, ty nejseš malej vůl. Ty seš supervůl. Když kamarád koupí hodinky, které nejdou, tak jakou to má vazbu na auta. Major Terazky taky kúpil pravý zlatý řetíze od vietnamského zlatníka.

Odpovědět  |   | 
titanum  |  29. 02. 2004 15:35

No neviem neviem, ja mám Punto 96´, 180 tis. nabehaných a nemôžem na to auto krivé slovo povedať, 1,2 HTP ti i pri tých km vytriem kedy chcem, ale nejde o to, môj názor je že fiat si pokazil meno dovážanými polomŕtvymi UNO, Croma atď, ale nech si nikto nemyslí, že FIAT je schit a najmä tí ktorí sú ochotní za nepozinkovanú ojazdenú felku dať 150 tis a zachvíľu im bude viať vietor cez dieru na 5-tych dverách. Ja som Punto kúpil ojazdené, prvý majiteľ si znovu kúpil Punto a ja si tiež kúpim Punto, pretože za tie peniaze podľa mňa lepšie auto neni.

Odpovědět  |   | 
Vincent  |  29. 09. 2004 19:35

Ku kritikom Fiatu by som chcel dodať, či vedia, ktorá automobilka v histórii mala najviac áut roka. Ten kto to vie, odpoveď o do mňa nečaká. Fiat ako prvý motorizoval Európu. A tak ako každá iná značka v histórii prekonáva svoju vlastnú krízu /dúfam,že už je z nej von/. Pozrite, aké problémy mali Francúzi tak lO rokov dozadu a kde sú dnes. Kde bol VW pred lO rokmi a dnes /predaj im vôbec nejde tlak, akoby chceli/. O kvalite auta veľa hovorí aj celkový predaj a spomente na koniec 2O.st.-najpredávanejšie auto v Európe bolo Punto.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
Minitest Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV Executive: Nákupní vozík v montérkách

Honda Jazz Crosstar 1.5 e:HEV

Moderní interpretace nákupního vozíku je dostupná ve dvou různých variantách. Po základní se nyní podíváme na tu, která míří více na lifestyle.

18.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 92 příspěvků
Za volantem hybridního Renaultu Clio E-Tech: Sesadí Toyotu z trůnu? Šanci má!

Renault Clio 1.6 SCe E-Tech

Minulý týden jsme se poprvé projeli s novými elektrifikovanými Renaulty. Po plug-in hybridním crossoveru Captur přišla řada na full-hybridní Clio E-Tech, kterému se toho dá vytknout jen málo.

15.  10.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků

Nejčtenější články

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nádherná, dochovala se i unikátní výbava

Tatra 700 Miloše Zemana pořád jezdí. Je nád…

Registrační značka neklame, jedna ze Zemanových Tater stále brázdí české silnice. Ta druhá si hoví v prostorách muzea.

12.  10.  2020 | | 82 N/A
Rusol David
PrezidentTatra
Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácná. Slavný první kus jezdí v Česku

Škoda Decatop z Holandska je extrémně vzácn…

Mezi speciality první novodobé škodovky s pohonem předních kol patřívaly nejen akční modely, ale i zahraniční přestavby. Nejunikátnější z nich byla dopřána Holanďanům.

17.  10.  2020 | | 8 N/A
Prejzek Lukáš
Škoda FavoritRetro
Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O levné SUV-kupé může být velký zájem

Renault Arkana nakonec míří i do Česka! O l…

Stylové SUV-kupé za lidovou cenu zprvu určené pro Rusko míří dále do světa. Česku se rovněž nevyhne.

23.  9.  2020 | | 48 N/A
Fuglevič Daniel
EvropaArkanaRenault
Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD Slušovice ale tajně testovali v ČSSR

Podle Audi neexistuje. RS 001 s nápisy JZD …

Audi léta tvrdí, že muzejní exponát Sport Quattro RS 002 skupiny S s pětiválcem uprostřed je nástupce Sport Quattra S1 E2 skupiny B. Není to tak docela pravda. Mezi těmito automobily stojí funkční prototypy RS 001, které byly kvůli utajení před Volkswagenem testovány za železnou oponou v Československu. Když se existence strojů provalila, pod osobním dohledem Piëcha musely být rozebrány a dodnes se o nich nemluví.

27.  9.  2020 | | 38 N/A
Mihálik Miro
WRCprototypQuattroRallyeAudiTajnéRetro
Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dostal pod 400 tisíc, lákavější jsou i Kuga a Puma

Slevová smršť u Fordu: Focus kombi se dosta…

Slevy se vedle celých vozů týkají i na vybrané prvky výbavy. Nejlákavější je určitě Smart Edition u modelu Puma.

4.  10.  2020 | | 33 N/A
Kadera Vladimír
Akční nabídkaFord