Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)

Na český trh dorazil nový Fiat Idea. Rodinný automobil hodlá oslovit dostatečným vnitřním prostorem a kvalitním interiérem. Překvapil! Žhavou novinku jsme otestovali s motorem 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k. Přes sto obrázků, zvuky, výbava, ceny.
Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných

Dejte jí šanci (Jízdní vlastnosti)

První pocity za volantem Idey byly všelijaké. Dobrý dojem z vyššího posezu a všeobjímajícího komfortu narušovalo mírné pohupování, kterým se Idea prezentovala na úzkých okreskách. Do zatáček jsem najížděl velmi opatrně, vnímal větší náklony, které projíždění zatáček doprovázelo. Nejistotu za volantem částečně rozptyloval měkce naladěný povozek, který spolehlivě utlumil všechny nerovnosti.

Objektivní názor na jízdní vlastnosti jsem si utvořil na rozlehlém parkoviště a klikatých cestičkách v kopcovitém terénu. Na parkovišti jsem nejdříve opatrně najížděl do zatáček, strhával volant doprava a následně doleva. Náklony plynoucí z vyšší stavby karoserie a menší šířky sice nezmizely, nicméně mi přestaly vadit. Do zatáček jsem po hodině „řádění“ najížděl skutečně rychle - Idea to ustála.

Kola se začala hrnout v rychlostech za limitem běžného provozu. Na rodinný vůz slušný výsledek. Měkce naladěný podvozek promění rozbité cesty v hladký asfalt, nicméně napomůže již zmíněným náklonům. Sportovněji založení řidiči by ocenili verzi Abarth. S brzděním jsem neměl problémy. Prudké brzdění vyžaduje razantní sešlápnutí pedálu, brzdnou sílu lze optimálně dávkovat.   

Účinek posilovače řízení je optimální v nízkých i vyšších rychlostech, k dispozici je obvyklý režim City. Řadicí páka je krátká, dráhy mezi jednotlivými stupni poměrně dlouhé, jednotlivé stupně zapadají lehce. Neškodila by větší přesnost. 

První dojem: výborný

Fiat Idea mě příjemně překvapil. Pozvednutá laťka kvality zpracování pomůže nabourat  mýty, postrašit konkurenci a přilákat zákazníky. Výrobce přidává tradičně zajímavou výbavu a cenu. Uvidíme, jak si Idea povede. Potenciálem k tomu má.

Plusy

  • Příjemný a kvalitní interiér
  • Dostatečný vnitřní prostor
  • Dobrý výhled z kabiny
  • Živý motor

Minusy

  • Slabší boční vedení sedadel
  • Větší náklony v zatáčkách

Látky

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Automobil zapůjčil: Fiat Auto Zlín

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

dnes | Miro Mihálik | 6 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků