Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)

Na český trh dorazil nový Fiat Idea. Rodinný automobil hodlá oslovit dostatečným vnitřním prostorem a kvalitním interiérem. Překvapil! Žhavou novinku jsme otestovali s motorem 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k. Přes sto obrázků, zvuky, výbava, ceny.
Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných

Uvolněte se (vnitřní prostor)

Fiat Idea se prezentuje jako rodinný automobil. Aby tento přívlastek obhájil, nepostačí mu množství odkládacích ploch. Potřebuje prostorný a variabilní interiér. Takové jsou nejmodernější rodinné automobily – prostorné a variabilní. Interiér působí vzdušným dojmem, dojem vzdušnosti podpořil v testovaném voze světlý interiér (na druhou stranu velmi nepraktický – zvláště v případě rodin s malými dětmi).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dveře se otevírají do velikého úhlu, ve spojení s vyšší stavbou karoserie to usnadňuje
nastupování --- Odkud jen známe tato zrcátka?

Samozřejmostí je vyšší posez a dobrý výhled. Ve dvou osách nastavitelný volant a výškově nastavitelné sedadlo umožní najít optimální pozici, osobám s vyšší tělesnou výškou (nad 190 cm) může výhled znesnadňovat stropní přihrádka na předměty. Překvapivý prostor se rozprostírá nad hlavami posádky směrem vzhůru. Na zadních sedadlech jsem při svých 185 cm výšky zaznamenal skoro 20 cm rezervu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Víko zavazadlového protoru se otevírá dostatečně vysoko, měříte-li méně jak 190 cm,
nemusíte se obávat poranění. --- Zadní sedadla jsou posuvná. Sedadlo je nyní posunuto
maximálně vpřed

Pocitem stísněnosti posádka trpět nebude, sedí-li za volantem řidič s tělesnou výškou do 185 cm, vychutná si stejně vysoký pasažér na zadních sedadlech hojnost prostoru. Sedadlo řidiče i spolujezdce disponuje vybráním, dozadu můžete posadit i dlouhány (Bez spolupráce řidiče se to neobejde). Počet pasažéru, které Idea pohodlně přepraví z místa A do místa B kolísá mezi čtyřmi a pěti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Sedadla jsou posunuta nepatrně vpřed. V zavazadlovém prostoru to není příliš znát
--- Zavazadlový prostor se základním objemem 320 l.

Slovem kolísá narážím na tělesnou výšku pasažérů. Jednoduše řečeno, čtyři dospělé osoby a jedno malé dítě mají zelenou. Pět dospělých osob se dozadu posadí, neobejde se to však nepříjemných pocitů. Zkrátka a jednoduše – na krátké cesty vyrážejte klidně v pěti, na delší trasy s sebou tchýni raději neberte. Ve čtyřech osobách je cestovaní s Ideou veskrze příjemné, sedí-li za volantem 180 cm tatínek, mají ratolesti vzadu místa na rozdávání.

Zavazadlový prostor a variabilita

V základním uspořádání nabídne zavazadlový prostor objem 320 l. Této hodnoty docílíte v případě, že posunete zadní lavici maximálně vzad (standardní poloha). Tím jsem nakousl variabilitu. Od základní verze výbavy – Active – nabízí Fiat posuvnou zadní lavici, která umožňuje regulovat prostor na zadních sedadlech na úkor zavazadlového prostoru a naopak. Stejně jako v Citroënu C2 můžete sedadla posunovat ze zavazadlového prostoru.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zatlačením páky můžete regulovat sklon opěradla - na zadních sedadlech --- Chcete-li
sklopit sedadlo, můžete použít plastovou páku nebo poutko

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Poutek trčí ze sedadla několik, které je to pravé? --- Také vpravo můžete volit mezi
plastovou pákou nebo textilním poutkem --- Zadní sedadla jsou sklopena

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zvětšit zavazadlový prostor na maximálních 1420 l trvá několik vteřin. Celá operace
je rychlá a jednoduchá

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 73 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků