Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)

Na český trh dorazil nový Fiat Idea. Rodinný automobil hodlá oslovit dostatečným vnitřním prostorem a kvalitním interiérem. Překvapil! Žhavou novinku jsme otestovali s motorem 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k. Přes sto obrázků, zvuky, výbava, ceny.
Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných

V dřívějším článku, v němž jsme Ideu představili, jsem se pozastavoval na tvarem palubní desky, zvláště pak mohutným středovým tunelem, který z desky vyrůstá. Vyjádřil jsem pochybnost, zda tunel neubere posádce místo pro nohy. Reálný provoz prokázal, že tunel zmenšuje tento prostor minimálně, jeho výšku a robustnost naopak oceníte, především na dlouhých cestách. O vysoký tunel si můžete opřít celou nohu…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Přístrojová deska je přehledná. Velké budíky dávají přesné informace o rychlosti,
otáčkách, stavu paliva atd.

Palubní deska s centrální umístěním přístrojů není žádnou novinkou. Stále více výrobců volí toto řešení, Fiat vykročil stejnou cestou. Kaplička s přístroji sídlí uprostřed palubní desky. Rychloměr i otáčkoměr si zachovaly klasickou podobu, očekávejte veliké budíky. Dostatečná velikost budíků pozitivně ovlivňuje čitelnost údajů, s odezíráním rychlosti, aktuálních otáček nebo stavu paliva nebudete mít problémy.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Mezi rychloměrem a otáčkoměrem sídlí rozměrný informační displej. --- Kvalita šla
nahoru, o tom není pochyb

Na umístění si rychle zvyknete, zásluhu na tom mají ony veliké budíky. Upřímně řečeno jsem nad umístěním vůbec nepřemýšlel. Fakt, že se nachází uprostřed, jsem automaticky vstřebal. Mezi rychloměrem a otáčkoměrem se nachází rozměrný multifunkční displej, na kterém se zobrazují údaje palubního počítače a další údaje. Načervenalé podsvícení není agresivní, jeho intenzitu lze navíc regulovat.

Moře odkládacích ploch

S odkládacími plochami si Fiat rozumí, což dokazuje každým novým modelem. Idea není žádnou výjimkou. Odkládací plochy nejsou rafinovaně ukryty, nýbrž rovnoměrně rozesety po celém voze. Jsou viditelné a dobře přístupné, jak se na rodinný vůz sluší a patří. Do očí vás praští otevřená přihrádka na straně spolujezdce společně s přihrádkou, jež se táhne po celé šířce vozu nad hlavami posádky.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Dvě stejné odkládací plochy na straně spolujezdce i řidiče. --- Otevřená přihrádka
na straně spolujezdce

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Držáky na kelímky, přihrádka na drobnosti --- Přihrádka je vyžitelná hned dvakrát.
Uvnitř jedné přihrádky je přihrádka druhá - vtipné

Tato odkládací plocha není zadarmo, bude vás stát 1000 Kč. Další odkládací plochy nejsou tak patrné, nicméně stejně praktické. V horní části palubní desky naleznete dvě kryté  přihrádky – jak na straně spolujezdce, tak i řidiče. Mají dvojí hloubku. Znamená to, že polovina přihrádky je mělčí, druhá polovina hlubší. Toto řešení se mi velmi zamlouvalo, neboť přihrádka pojme více drobností.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Názorná demonstarace. Peněženku umístím zde, mobilní telefon do prohlubně pod
peněženkou

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vítejte v jiném světě. Všechno vypadá luxusněji, kvalitněji

Výhodou je také přístupnost přihrádek. Nejen spolujezdec, ale také řidič může v přihrádce během jízdy zalovit a vytáhnout potřebný předmět. V praxi jsem si to několikrát ověřil. Výčet odkládacích prostor doplňují kapsy na dveřích. Ty objemem nevynikají, pojmou spíše drobnější předměty, nebo půl litrovou láhev s nápojem. Cestujícím na zadních sedadlech se musí spokojit s kapsami ještě menšími.

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných
TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků