Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)

Na český trh dorazil nový Fiat Idea. Rodinný automobil hodlá oslovit dostatečným vnitřním prostorem a kvalitním interiérem. Překvapil! Žhavou novinku jsme otestovali s motorem 1.4 16V s výkonem 70 kW/95 k. Přes sto obrázků, zvuky, výbava, ceny.
Fiat Idea: překvapivá kvalita a prostor (velký test)
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných

O skok dále (interiér)

Ideu jsem otevřel, usednul za volant a chvíli váhal, kde to vlastně sedím. Plasty a jejich zpracování, ovládací prvky...všechno lepší. Fiat se vytáhl. Nehraje roli, s kým při navrhování a stavbě interiéru spolupracoval. Důležitý je výsledek. Palubní deska má dvou barevnou podobu, vrchní díl tvoří tmavý měkčený plast – příjemný na dotek, spodní díl je vytvarován z plastu světle šedého. ¨

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pokouším se dostat zadní opěradlo do původní polohy. Přístup k páce není z nejlepších
--- Palubní deska se zdá být hodně robustní - ona také je. Tříramenný volant vyniká jednoduchostí

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče z několika stran --- O mohutný středový tunel se můžete pohodlně
opřít. --- Sedadlům by slušel delší sedák a výraznější boční vedení

Slícování plastů nemohu nic vytknout, závažné chyby jsem neobjevil. Interiér vypadá luxusněji, než tomu bylo kdykoli před tím, zasloužil se o tom světlý plast s povrchovou úpravou podobnou mramoru. Vrzání plastů jsem si neužil, testovaný vůz voněl novotou, plasty držely jako přibité. Vzhledem k druhu a zpracování plastů lze předpokládat, že s vrzáním nebudou problémy ani v budoucnu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Světlý plast přidával body za estetiku, ubíral body za praktičnost

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Autorádio značky Blaupunkt - opět přehledné, s dobrým ovládáním --- Tlačítko
režimu CITY, zamykání / odemykání dveří na středovám tunelu za řadicí pákou

Kvalitní plasty doplňuje kvalitní polstrování a sedadla. Potahové látky jsou pevnější, sedadla nabízí slušný komfort. S tvarem sedadel jsem neměl problémy, na krátkých i  delších trasách poskytují dostatečný komfort. Ocenil bych výraznější boční vedení opěradla a delší sedák. Boční vedení opěradla poskytuje dostatečnou oporu horní polovině těla při běžných rychlostech, ve vyšších rychlostech se budete muset zapojit.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Řadicí páka je umístěna na středovém tunelu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Staré dobré časy připomíná tato páčka. Víte, odkud pochází? --- Pohled na výplně
dveří a polstrování mluví za všechno. Fiat podává kvalitě ruce

Nastavení sklonu opěradel obstarávají páčky (stejně jako v Citroënu), výškově nastavení se děje klasickým pumpováním. Ocenil bych delší a širší loketní opěrku, je připevněna na sedadle řidiče – za příplatek i spolujezdce, z úzké a krátké opěrky padá ruka. Na druhou stanu, zažil jsem horší. 

Palubní a přístrojová deska

V palubní desce identifikujete Itala. Kulaté tvary sice zmizely, určité charakteristické prvky zůstaly zachovány. Důraz na přehlednost a funkčnost tolik typickou pro vozy německé provenience vypozorujete okamžitě. Všechny ovládací prvky jsou dostatečně velké, po ruce. Na středové konzole naleznete kromě autorádia s CD nebo MP3 přehrávačem (v závislosti na výbavě) kruhové ovladače ventilace případě manuální klimatizace.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vše důležité hledejte uprostřed..Kaplička s přístroji se nastěhovala do středu palubní
desky. Přehlednosti to nijak neublížilo, spíše naopak --- Peněženka v přihrádce nad
hlavami posádka

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Fiat a kvalita, vůz z nové školy, design, charakteristické prvky, rozměry
  2. Interiér - nečekaná kvalita, plasty, zpracování, slícování, ergonomie, sedadla
  3. Palubní deska, ovládací prvky, přístrojová deska, moře odkládacích ploch
  4. Vnitřní prostor, místo pro čtyři a půl, zavazadlový prostor - variabilita, objem
  5. Zavazadlový prostor - pokračování, charakteristika motoru, dynamika, zvuky
  6. Jízdní vlastnosti, podvozek, posilovač, řazení, brzdy, potahové látky
  7. Kompletní seznam výbavy, ceny příplatkových položek, technické parametry
  8. Závěrečná fotogalerie, více jak 100 obrázků, i nepublikovaných
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 144 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků