Fiat Idea: italská idea malého MPV (představení)

Na český trh dorazí v brzké době další kompaktní MPV. Jmenuje se Idea, pochází z Itále a nese znak Fiatu. Zákazníky hodlá oslovit zajímavým vzhledem, komfortním interiérem, bohatou základní výbavou a zajímavou cenou. Povede se mu to?
Fiat Idea: italská idea malého MPV (představení)
Seznam kapitol
  1. Design, interiér, vnitřní prostor, variabilita, kufr
  2. Palubní deska, uspořádání, odkládací plochy, výbava
  3. Motory - výkon a spotřeba, zhodnocení, technické parametry

To, že jsou MPV stále populárnější, není žádná novinka. Dramatický rozvoj nastal zejména v kategorii kompaktních MPV. Proti větším kolegům trpí kompaktní MPV menším vnitřním prostorem, šetření místem se projevilo také na velikosti zavazadlového prostoru. Silnou stránkou kompaktních MPV jsou (ve většině případů) dobré jízdní vlastnosti, stále nadprůměrný vnitřní prostor a hlavně nižší pořizovací cena.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat Idea pokračuje v moderní designové linii nastoupené modelem Stilo

Cenou se „malí“ velikáni pohybují okolo půl milionu korun, prolomit tuto hranici se podařilo již několika výrobcům. Pro ty je zastoupení v dynamicky se rozvíjejícím segmentu velmi důležité, což dokazuje množství novinek. Jedno z posledních malých MPV má na svědomí italský Fiat. Vedle modelu Panda, který úspěšně kráčí Evropou, se jedná a druhou novinku, od níž si Fiat slibuje výrazné prodejní úspěchy, jež má pomoci na cestě k lepším zítřkům.

Design: v německém stylu

Idea navazuje na současnou designérskou linii Fiatu reprezentovanou směsicí oblin a hran. Fanoušci kulatých Fiatů jako Bravo či Brava z novinky příliš nadšeni nebudou, kritické hlasy nazývají nové modely (ať už Pandu či Ideu) nevzhlednými krabicemi. Pravda je taková, že někdejší neotřelý design zmizel v nenávratnu, Fiaty se vzezřením posunuly blíže konzervativním německým vozům.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Idea je charakterizována jako ideální rodinný přítel - ostatně jako každé MPV

Ani Idea není v tomto směru žádnou výjimkou. Vedení automobilky věří, že zákazníci přijdou novým modelům na chuť, zároveň chce ukázat, že reflektuje nejnovější automobilové trendy. Jak se to projevilo na Fiatu Idea? Charakterickým prvkem každého MPV je vyšší stavba karoserie, zde tomu není jinak. Téměř 1.7 metru vysoký automobil nelze přehlédnout, od pohledu se vůz jeví hodně vysoký a poměrně úzký.  

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat chce oslovit zákazníky zejména dostatečným vnitřním prostorem, bohatou základní
výbavou a příznivou cenou

Přední části dominuje prudce se svažující kapota přecházející v rozměrné čelní sklo, dále mohutný nárazník se třemi průduchy vzduchu a sdružené přední světlomety. Zadní část ovládl mohutný nárazník společně s hranatými zadními svítilnami.

Interiér, vnitřní prostor, variabilita

Interiér modelu byl navrhován s důrazem na komfort, praktičnost a jednoduchost. Jako každé MPV nabídne také Idea dostatečný vnitřní prostor. Za volantem jsou vítáni i dvou metroví řidiči, které potěší výškově nastavitelné sedadlo řidiče a výškově i podélně nastavitelný volant. Pokud se za volant posadí člověk s vyšší tělesnou výškou, nezabrání to pasažérům na zadních sedadlech v pohodlném usazení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedadla lze posunovat, pohodlně se v zadu usadí pouze 2 osoby, třetí
pasažéř si komfortu neužije

Vnitřní prostor je pojat velkoryse. V oblasti ramen řidiče a spolujezdce udává Fiat hodnotu 1402 mm, cestující na zadních sedadlech mají k dispozici 1365 mm. Také nad hlavami posádky se rozprostírá úctyhodný prostor. Pro zajímavost – Fiat Idea je o 50 mm vyšší než Fiat Punto. Zavazadlový prostor se základním objemem 320 litrů dostačuje pro každodenní použití, po sklopení zadních sedadel lze získat objem 1420 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Základní objem zavazadlového prostoru je 320 l, po sklopení zadních sedadel se
zvětší na 1420 l 

Variabilitu vnitřního prostoru zajišťují zadní sedadla dělitelná v poměru 2:1:2, s nimiž je možné pohybovat, popřípadě je z vozu vyjmout. Komfortní sezení čeká dva krajní pasažéry, místo uprostřed už tolik pohodlné není. Do hry variability vstupují také přední sedadla, která je možné sklopit po směru jízdy. Dle fotografií nevynikají sedadla bočním vedením, výrobce zmiňuje pouze ideální měkkost (tu ověří až praxe).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, interiér, vnitřní prostor, variabilita, kufr
  2. Palubní deska, uspořádání, odkládací plochy, výbava
  3. Motory - výkon a spotřeba, zhodnocení, technické parametry
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků