Fiat Idea: italská idea malého MPV (představení)

Na český trh dorazí v brzké době další kompaktní MPV. Jmenuje se Idea, pochází z Itále a nese znak Fiatu. Zákazníky hodlá oslovit zajímavým vzhledem, komfortním interiérem, bohatou základní výbavou a zajímavou cenou. Povede se mu to?
Fiat Idea: italská idea malého MPV (představení)
Seznam kapitol
  1. Design, interiér, vnitřní prostor, variabilita, kufr
  2. Palubní deska, uspořádání, odkládací plochy, výbava
  3. Motory - výkon a spotřeba, zhodnocení, technické parametry

To, že jsou MPV stále populárnější, není žádná novinka. Dramatický rozvoj nastal zejména v kategorii kompaktních MPV. Proti větším kolegům trpí kompaktní MPV menším vnitřním prostorem, šetření místem se projevilo také na velikosti zavazadlového prostoru. Silnou stránkou kompaktních MPV jsou (ve většině případů) dobré jízdní vlastnosti, stále nadprůměrný vnitřní prostor a hlavně nižší pořizovací cena.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat Idea pokračuje v moderní designové linii nastoupené modelem Stilo

Cenou se „malí“ velikáni pohybují okolo půl milionu korun, prolomit tuto hranici se podařilo již několika výrobcům. Pro ty je zastoupení v dynamicky se rozvíjejícím segmentu velmi důležité, což dokazuje množství novinek. Jedno z posledních malých MPV má na svědomí italský Fiat. Vedle modelu Panda, který úspěšně kráčí Evropou, se jedná a druhou novinku, od níž si Fiat slibuje výrazné prodejní úspěchy, jež má pomoci na cestě k lepším zítřkům.

Design: v německém stylu

Idea navazuje na současnou designérskou linii Fiatu reprezentovanou směsicí oblin a hran. Fanoušci kulatých Fiatů jako Bravo či Brava z novinky příliš nadšeni nebudou, kritické hlasy nazývají nové modely (ať už Pandu či Ideu) nevzhlednými krabicemi. Pravda je taková, že někdejší neotřelý design zmizel v nenávratnu, Fiaty se vzezřením posunuly blíže konzervativním německým vozům.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Idea je charakterizována jako ideální rodinný přítel - ostatně jako každé MPV

Ani Idea není v tomto směru žádnou výjimkou. Vedení automobilky věří, že zákazníci přijdou novým modelům na chuť, zároveň chce ukázat, že reflektuje nejnovější automobilové trendy. Jak se to projevilo na Fiatu Idea? Charakterickým prvkem každého MPV je vyšší stavba karoserie, zde tomu není jinak. Téměř 1.7 metru vysoký automobil nelze přehlédnout, od pohledu se vůz jeví hodně vysoký a poměrně úzký.  

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Fiat chce oslovit zákazníky zejména dostatečným vnitřním prostorem, bohatou základní
výbavou a příznivou cenou

Přední části dominuje prudce se svažující kapota přecházející v rozměrné čelní sklo, dále mohutný nárazník se třemi průduchy vzduchu a sdružené přední světlomety. Zadní část ovládl mohutný nárazník společně s hranatými zadními svítilnami.

Interiér, vnitřní prostor, variabilita

Interiér modelu byl navrhován s důrazem na komfort, praktičnost a jednoduchost. Jako každé MPV nabídne také Idea dostatečný vnitřní prostor. Za volantem jsou vítáni i dvou metroví řidiči, které potěší výškově nastavitelné sedadlo řidiče a výškově i podélně nastavitelný volant. Pokud se za volant posadí člověk s vyšší tělesnou výškou, nezabrání to pasažérům na zadních sedadlech v pohodlném usazení.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zadní sedadla lze posunovat, pohodlně se v zadu usadí pouze 2 osoby, třetí
pasažéř si komfortu neužije

Vnitřní prostor je pojat velkoryse. V oblasti ramen řidiče a spolujezdce udává Fiat hodnotu 1402 mm, cestující na zadních sedadlech mají k dispozici 1365 mm. Také nad hlavami posádky se rozprostírá úctyhodný prostor. Pro zajímavost – Fiat Idea je o 50 mm vyšší než Fiat Punto. Zavazadlový prostor se základním objemem 320 litrů dostačuje pro každodenní použití, po sklopení zadních sedadel lze získat objem 1420 litrů.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Základní objem zavazadlového prostoru je 320 l, po sklopení zadních sedadel se
zvětší na 1420 l 

Variabilitu vnitřního prostoru zajišťují zadní sedadla dělitelná v poměru 2:1:2, s nimiž je možné pohybovat, popřípadě je z vozu vyjmout. Komfortní sezení čeká dva krajní pasažéry, místo uprostřed už tolik pohodlné není. Do hry variability vstupují také přední sedadla, která je možné sklopit po směru jízdy. Dle fotografií nevynikají sedadla bočním vedením, výrobce zmiňuje pouze ideální měkkost (tu ověří až praxe).

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Design, interiér, vnitřní prostor, variabilita, kufr
  2. Palubní deska, uspořádání, odkládací plochy, výbava
  3. Motory - výkon a spotřeba, zhodnocení, technické parametry
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků