Fiat Idea 1.4 16V: auto s nápadem

Fiat Idea 1.4 16V: auto s nápadem

Kapitoly článku:


Pro klidnou jízdu

Naladění podvozku patří k měkčím, Idea se proto umí slušně vypořádat s nerovnostmi na vozovce. Běžné nerovnosti odfiltruje jistě a neobtěžuje posádku nepříjemnými rázy (snad jen vrzáním plastů), větší už jsou uvnitř cítit. Jízdní vlastnosti odpovídají naladění podvozku a proporcím karoserie, takže můžete očekávat při poklidné jízdě poklidné chování, v zatáčkách se ovšem připravte na větší náklony a na klikatých silničkách při dynamické jízdě také pohupování.

 
Pokud posunete zadní lavici maximálně vzad, získáte dostatek
prostoru v oblasti kolen --- Panoramatické zrcátko umožňuje sledovat
dění na zadních sedadlech

To samozřejmě neznamená, že Idea zatáčku neustojí a má výrazné tendence ujíždět z cesty. Zvolený směr udrží, ale větší náklony na jistotě nepřidají. Tip pro maximálně pohodlnou jízdu zní: žádné trhání volantem, plynulé pohyby a průměrná nájezdová rychlost v zatáčce. Z výše uvedeného vyplývá, že slalom nebude nejsilnější stránkou vozu. Řízení charakterizuje, jak je u Fiatu zvykem, posilovač řízení s přehnaným účinkem, řízení je proto velmi měkké, a to i v normálním režimu.


Takovou přihrádku má k dispozici i spolujezdec

Pokud aktivujete tlačítko City, můžete volantem otáčet doslova očima. Při parkování má takový režim možná smysl, v běžném provozu nikoliv. Volant má typický tvar, široký věnec se nedrží špatně, ale už jsem zkusil lepší. Na druhou stranu musím uznat, že řízení je z přesnějších, auto reaguje i na jemné otočení volantem. Přesností mě potěšilo i řazení. Jednotlivé stupně zapadají lehce, dráhy mezi nimi jsou sice delší, ale přesné. Jedničku si zaslouží i účinné brzdy s postupným nástupem brzdného účinku.

Názor ženy

Ten je v tomto případě jednoznačný a plný superlativů. Přítelkyně označila Ideu ze nejlepší automobil, který doposud řídila, chválila vyšší posez, výborný výhled z vozu, jemné řazení a silný účinek posilovače. Jak jsem předpokládal, oblíbila si i režim City. Idea se jí zamlouvala rovněž zvenčí, líbila se jí sedadla, počet odkládacích ploch i přístrojová deska uprostřed. Navíc chválila kompaktní rozměry, jež usnadňují parkování.

Plusy

  • Prostorný a vzdušný interiér
  • Množství odkládacích ploch
  • Kultivovaný a živý motor
  • Účinné brzdy

Minusy

  • Větší náklony v zatáčkách
  • Příliš silný účinek posilovače

Parametry

  • Fiat Idea 1.4 16V
  • Rozměry: 3930 × 1698 × 1660
  • Rozvor: 2508 mm
  • Hmotnost: 1155 kg
  • Zavazadlový prostor: 320/1420 l
  • Kola: 195/60 R 15, litá
  • Motor: 1.4 16V, výkon: 70 kW při 5800 ot./min., točivý moment: 128 Nm při 4500 ot./min
  • Převodovka: pětistupňová, manuální
  • Zrychlení na 100 km/h: 11,5
  • Max. rychlost: 175
  • Spotřeba: 8,5/5,5/6,6
  • Základní cena: 446 900
  • Cena testované verze: 452 900

Fiat

Fiat (zkratka z Fabbrica Italiana Automobili Torino) je největší italská automobilka. Byla založená v roce 1899 a vyráběla také motory, vojenská auta nebo letadla. Fiat v roce 2009 uzavřel partnerství s americkým Chryslerem, od roku 2021 spadá do skupiny Stellantis.

Fiat 500 • Fiat 124 Spider • Fiat Panda •  Fiat PuntoFiat Tipo • Fiat 500L • Fiat 500X • Fiat 500C

Doporučujeme

Články odjinud