Fiat Idea 1.4 16V: auto s nápadem

VT  |  06. 08. 2004 11:23

Kolik to auto stojí? Ď.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  06. 08. 2004 12:56

Jak kde. Fiat teď dává standardně 20.000 Kč slevu na Ideu (do 31.8.), takže se dostaneš pod 430 000 Kč, někteří dealeři dávají slevu 35 000 Kč, takže jsi pod 415 000 Kč. Jedná se o Ideu 1.4 Dynamic, takže s klimatizací, 15" litá kola, zrcátka i přední skla el. ovládané, ABS, bederní a loketní oběrka u řidiče, sedadlo spolujezdce sklopné do stolku, rádio s CD... Prostě spousta drobností, za které jinde připlácíš, už tady máš v ceně.
Osobně ale volím Ideu s motorem 1.3 JTD MultiJet - cena je sice o cca 40 000 Kč vyšší, ale daleko více zabírá v nižších otáčkách, nemusí se tomu tolik "šlapat na krk" a i při svižnější jízdě to má rozumnou spotřebu. Problém je v tom, že tahle Idea není u žádného dealera k dispozici, je jen jedno "novinářské" auto, tekže testovací jízda byla docela narychlo. Ale stejný motor najdeš např. v Doblu, které je ještě těžší než Idea a jezdí to s tím taky slušně. Navrch - nižší pojistné než u motoru 1.4.

Odpovědět  |   | 
VT  |  06. 08. 2004 14:36

Mno, krapet jsem se informoval u lokalniho dealera a jen po telefonu sem z nej vyzdimal cenu za 1.4 Dynamique 406.000,- tedy cenu za Autentique. Sleva prakticky 40.000. To mi na prvni pokus prijde vcelku slusny. Myslim, ze se na Ideu zajdu podivat na zivo, popripade se v tom projedu. Uvideme jakej budu mit dojem. Zatim na me to auto pusobi sympaticky, bojim se akorat ty palubky uprostred...

 

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  06. 08. 2004 15:01

Jak se říká - líná huba holé neštěstí

Odpovědět  |   | 
mfilip  |  06. 08. 2004 11:55

Casto se v zaporech po testu Fiatu objevuje prilis ucinny posilovac. Ja to jako zapor nevidim, naopak citlivost posilovace mi vyhovovala vic, nez citlivost u 1.8T. Zda se mi taky ze citlivost jde pres examiner u Fiatu nastavit podle prani.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  06. 08. 2004 12:35

Asi budu zase oznacen ruzne, ale musim to napsat. Pri testu nemeckeho Motorvision technici kritizovali prave zpracovani plastu. Dokonce se jim podarilo bez vetsich potizi strcit jedno euro mezi nekolik spar na palubni desce. V dnesni dobe nevidane! Drnceni, to je bolest vsech aut. Uz jsem si zvykl, ze po zakoupeni vozu je nutno nakoupit tlumici material, rozdelat palubovku a dvere a vsechno si sam vytlumit.

Asi to Fiat zmercil a zlepsil, protoze na fotkach se mi zda ta palubovka celkem v pohode.

Kazdopadne super Fiat. Me se jenom nelibi ty pristroje uprostred.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  06. 08. 2004 13:10

Prosím o odkaz, kde tento test vyšel. O Fiatu Idea uvažuji, takže bych se na to rád podíval v originále (na www.motorvision.de, resp. Sport1 Ideu ještě netestovali, takže by mě přesný odkaz opravdu zajímal - stačí i odkaz na papírový časopis včetně čísla).

Jinak se v podstatě jedná o dvojče k Lancii Musa a právě palubka (bez středové konzole a "budíků", viz fotky), je identická s Musou. Sedadla jsou pochopitelně jiná.

Odpovědět  |   | 
Touareg  |  06. 08. 2004 14:06

Niemand: To jsem viděl taky, ale nebyl to test. Bylo to něco jako "MotorVision na téma" F.I.A.T. group. Každý díl je takový, krom speciálů.

Co říkáš na Thesis? To je saloon, co?

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  06. 08. 2004 14:28

Zkuste:
http://www.sport1.de/coremedia/generator/www.sport1.de/Sportarten/Auto-Motor/Auto/Testberichte/Fiat/Idea__mel.html

na fotce za moderatorem je Idea jasne videt. V textu toho ale o ni moc neni.
http://www.sport1.de/coremedia/generator/www.sport1.de/Sportarten/Auto-Motor/Auto/Motorvision__TV/Main.html

Bohuzel to bylo asi jen v TV. Jinak ale jak rikam, na fotkach je videt, ze je to uz v pohode.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  06. 08. 2004 15:18

Díky za odkazy, na ty jsem se právě díval a nic jsem tam taky nenašel.

Jen mě napadlo, jestli to euro nestrkali nahoru na palubku do kapes.

Odpovědět  |   | 
Robert  |  07. 08. 2004 08:30

Na Niemanda pozor - je to zamestnanec konkurencni automobilky a rad ve forech trousi "zarucene" informace. Je to neeticke, ale takovy holt je asi business.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  07. 08. 2004 09:31

Prosim Vas, abyste toto nepsal! Neni to pravda, nemate pro to zadny dukaz, vubec me neznate a nic o me nevite.

Neeticke mi pripadne chovani lidi jako Vy, kteri bez znalosti konkretnich faktu delaji usudky.

Opakuji, nejsem zamestnanec zadne automobilky, ani autoservisu, ani niceho jineho co s automobily souvisi. Skodovku ani jiny vyrobek koncernu VW nevlastnim.

Jenom pisu co vidim. Moji informaci navic potvrdil jeden ctenar, takze kde berete tu drzost psat, ze tady lzu!?!

Zanechte tedy prosim podobnych ataku a radeji se soustredte na podnetnou diskuzi.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  07. 08. 2004 11:38

Je mi úplně jedno, kdo je kde zaměstnán, kdo dělá na fórech PR pro jakoukoliv firmu.

Myslím, že už mám dost zkušeností, abych poznal relevantní informace od marketigového balastu, nebo abych si uměl informace ověřit. Informaci o "mezeře, že se tam vejde i euro" jsem nikde nepotkal a ani na zde zveřejněných odkazech nebyla.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  07. 08. 2004 16:52

To ovšem ještě neznamená, že to není pravda. Viz příspěvek dalšího čtenáře.

Mě se Fiat Idea líbí, nic proti němu nemám, super kára, akorát mě to na tom Motorvision praštilo do očí.

Nic víc, nic mín.

Takže hodně štěstí Fiate a věřme, že je vše OK.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  08. 08. 2004 17:48

Zatím se k této věci stavím ve stylu "Tuto informaci (míněno o škvíře v palubce na Euro) se dosud nepodařilo ověřit z nezávislých pramenů" - osobně silně pochybuji, že by tento fakt nebyl komentován ani na německých fórech (ještě jsem pravda všechny neprošel.

Zajímalo by mě, KAM to Euro strkali, jestli se nejednalo o předsériovou Ideu, kdy byla vyrobena, atd.

Odpovědět  |   | 
Robert  |  07. 08. 2004 08:36

Ale, ale ty zvatlo! Dobre si vzpominam, jak si tady nadaval, kdyz se tu pred casem objevovaly obrazky licovani Golfu, ze to nikoho nezajima. A ted najednou ty sam? Ale, ale... Tak jen pro pripomenuti, kdo ze je nejvetsi packal pokud jde o licovani, tady je par obrazku Volkswagenu:





Do tech spar by se tech Euro minci veslo alespon deset

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  07. 08. 2004 09:42

Nevim proc me oslovujete zvatlo? Oslovuji snad ja Vas nejakym podobnym zpusobem? Kdyz dojdou argumenty, tak se zacne slovne utocit, ze?

Ja prece neobhajuji, ze ma golf vetsi mezeru u zadnich lamp. Ja jsem vzdy psal, ze auto kupuji ne podle toho, jestli vzadu je vetsi ci mensi spara. On je taky rozdil, kdyz to euro strcite mezi zadni lampu a karoserii vika kufru a nebo mezi plast v interieru. Navic jsem napsal, ze VW Golf, ktere jsem mel moznost videt a vyzkouset v zahranici takovou (tak velkou) sparu nemely. Bohuzel nevlastnim digitalni fotoaparat, takze zustane jen u toho, ze Vy mi verit nebudete a shodite to tim, ze lzu.

Navic nevim, proc sem tahate Golf a cely koncern VW, kdyz toto je diskuze o Fiatu. Proc se zdycky musi diskuze, ve ktere se napise neco proti NE VW vozu zvrhnout v boj VW a ostatni svet? Nikdo z VW modlu nedela, jenom jeho odpurci. Ja nerikam, ze VW je nejlepsi, to jiste neni! Je to lidovy vuz za nelidovou cenu s prumernou kvalitou. Nekomu se libi, nekomu ne, tot vse.

Takze pokud nemate informace, ktere by vyvratily, nebo potvrdily me sdeleni, pak se dal neni o cem bavit. Asi nikdo nechce v diskuzi na tema Fiat Idea cist o tom, jak je VW spatny, nebo dobry, ze ne?

Odpovědět  |   | 
igor  |  07. 08. 2004 19:37

Už zasa sem ťaháte tie pseudo dôkazné obrázky o nekvalitnom lícovaní u Golfu 5???
Na prvom obrázku jasne vidiet nedovretý kufor - človek to auto ani nemusel vidieť naživo a jasne to je vidieť, stačí si všimnúť lom odrazeného svetla v jeho hornej časti...
Robert, ak by si Golf 5 videl naživo, zistil by si jeden fakt - teleso svetla, ktoré je na piatych dverách má v miestach, kde sa stýka s plechom červenú priehľadnú farbu. Teleso, ktoré je v blatníku, je tiež z červeného priesvitného plexiskla, ale v hornej časti, kde je styčná plocha s piatymi dverami, je čierny nepriehľadný plast. Tento potom vidno na fotkách ako škáru, záleží však od uhla pohľadu či je veľká alebo takmer žiadna. Odporúčam ti, choď si pozrieť Golf 5 naživo, a zistíš sám, že to nič nemá s nekvalitným lícovaním... V žiadnom prípade neobhajujem VW, skôr si myslím, že horná časť svetla mohla byť tiež z červeného plexi - a vyzeralo by to o dosť lepšie.
A keďže sa bavíme o Fiate Idea, už som spomínal v inej diskusii, čo ma na ňom zarazilo na autosalóne. Okrem vysokej ceny nejakých 625tisíc na ceduľke vedľa auta som si po otvorení piatych dverí všimol, že rám na karosérii je nastriekaný len základnou farbou! Mal som možnosť overiť to na inom kuse neskôr na predajni, tam už to bolo v poriadku. Bolo to ale dosť veľké faux pas Fiatu, ktorý mal tú odvahu alebo nevedomosť vystaviť nie celkom 100-né auto na výstave...

Odpovědět  |   | 
VIP  |  08. 08. 2004 16:23

Tak vzhledem k tomu, ze ty obrazky jsem sem kdysi davno puvodne pastoval ja, tak bych to mel mozna doplnit. Na tom prvnim obrazku jsou dvere auta samozrejme zavrene, igorku. Tady je dukaz:



Panove od VW to holt ve vyrobe nejak nezvladli sesadit spravne.

Pokud jde o tvou bachorku o "nenatrenem aute v autosalonu..." no, chtelo by to nejaky dukaz, informace typu "jedna pani povidala" maji nulovou hodnotu. Dukaz vypada treba takto (Golf V foceny u jednoho nejmenovaneho prodejce - chybi kryty na na tech uchytech pro bezpecnostni pasy; radeji nevedet, co vsechno dalsi v tom aute jeste chybi; airbagy, treba? ):



Ted se predved ty, zvatlo jeden!

Odpovědět  |   | 
igor  |  08. 08. 2004 17:08

Tebe zjavne niečo chýba, a nie je to ani airbag ani krytka na páse. Popros svoju ženu, alebo ak si inak orientovaný, nejakého kamaráta...
Dokola sa baviť o tom istom, neunavuje ťa to? Zjavne nie, každý má nejaký fetiš, u teba sú to nedovreté dvere a Golf 5

Odpovědět  |   | 
JoKo  |  08. 08. 2004 18:05

igor: ale s tymto sa zbytocne hadas... sam dobre vies, ze tam je ta fuga... ja som videl uz x golfov V a na kazdom jednom ta diera tam bola... a zaujimave, ze na kazdej jednej fotke nie je dovrety kufor inac skus si pozriet golfa, kt. testovali tu na autorevue.cz tam sa to opakovalo taktiez.. http://www.autorevue.cz/Automobilka/AR.asp?ARI=3088 pise sa v tom teste: Ve skutečnosti, alespoň u modelů které jsem zkoumal, linie plynulá není. Mezi první a druhou částí vzniká zub. linky na fotky: http://www.autorevue.cz/Images/3087/5555555555.jpg a http://www.autorevue.cz/Images/3087/9999999999.jpg je mi jasne, ze zasa napises, ze to auto nemalo dovrete dvere, alebo ze z konstrukcneho hladiska to nie je mozne... pre istotu sa skus pozriet, ako to vyriesili napr. taliani http://www.autorevue.cz/Images/2309/444444.jpg {fiat stilo multiwagon, test na autorevue.cz}, alebo http://www.autorevue.cz/Images/3280/555555.jpg {mazda 2, test na autorevue.cz}.
k teme: podla mna je to dobre auto a urcite je to alternativa napr. k oplu meriva, alebo hyundaiu matrix... len pri fiate mi chyba vacsi vyber z benzinovych motorov a dieru v plastoch, kde sa ma zmestit 1euro, som si vobec nevsimol {nevylucujem, ze tam taka nie je}.

Odpovědět  |   | 
Ondra  |  08. 08. 2004 12:17

Co to naseho supr Golfu dupes? - vzdyt to auto na tech fotkach nema dovreny kufr - aspon to tady tvrdili pevni zastanci - a podle jejich na 100% overenych informaci jim to stale verim.

PS - akorat nevim proc vsichni s novym Golfem jezdi s nedovrenym kufrem

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  09. 08. 2004 08:34

Paneboze,

ano, Golf V ma vzadu vetsi mezeru (ikdyz jak ktery, jak velkou). Kde je problem? Tema bylo vyreseno.

Mate neco noveho, co by obohatilo diskuzi? Treba jizdni zkusenosti s Fiatem Ideou? To bych si rad precetl.

Jak pisu nahore. Vsechny diskuze konci bojem VW a ostatni svet. Proc je spatny jenom VW a Fiat, Renault, Peugeot, Volvo, Mazda, Honda atd. ne?

Odpovědět  |   | 
Gonzales  |  09. 08. 2004 11:11

Panebože,

ano, jedna předsériová Idea měla v palubce mezeru, kam se vešlo Euro. Kde je problém? Téma bylo vyřešeno.

Odpovědět  |   | 
Niemand  |  09. 08. 2004 13:32

Ano, vzdyt jsem hned v prvnim prispevku napsal, ze na fotkach uz nic takoveho neni, a ze je to super kara a ze Fiat to asi vyhmatl a uz je vsechno v poradku.

Ale jak sam vidite, zase je to tady o VW.

Odpovědět  |   | 
jozef  |  06. 08. 2004 14:18

Mam 191cm a myslel som si, ze konecne si zgustnem v malom velkom aute. Ale opak bol pravdou. Ja som Ideu vyskusal a skor to vidim negativne:
- Malo miesto na nohy, prilis siroky stredovy panel prekaza pravej nohe
- Polica nad hlavou prekaza, mal som ju neprijemne blizko pri cele
- Miesto vzadu ziadna slava
- Kufor taktiez bieda, ved Punto ma prakticky rovnaky (290 l)
- Interier skutocne zensky, povedal vy som "hrackarsky", "Barbie"
- No a na zaver to najlepsie: premrstena cena !!!
(Na Slovensku stoji 1.3JTD Dynamic 625 000 SKK = 500 000 CZK, 1.4 16V Dynamic 577 000 SKK = 460 000 CZK)
+ jedine pozitivum je vyborny 1.3JTD ktory je na Slovensku k dispozii prave v predvadzacke (Fiat Trencin)

Suma sumarum: V Punte sa citim lepsie a stoji o 1/3 menej. Manzelka by musela byt velmi hodna aby dostala Ideu namiesto Punta

Odpovědět  |   | 
Dusan  |  07. 08. 2004 10:53

No mozna ty fotky zkresluji (nikdy jsem v tomto auticku nesedel), ale ten interier mi prijde jak pro pygmeje. Ten obrovsky stredovy tunel a titerne misto na nohy na tech fotkach vypada fakt podezrele.

Odpovědět  |   | 
Petr  |  09. 08. 2004 15:56

No, já po testu Aut jako Getz, Acent, !!octavia!!, Fabia jsem se rozhodl pro někoho překvapivě pro Fabii ve vysoké výbavě a kombi, kvůli místu. Měřím také 191 cm, vážím 110 kg. Sedí se mi v tom opravdu pohodlně, při jízdě si dám sedadlo dopředu, abych si mohl opřít holeň o středový panel. Někomu tento panel vadí, já bez něj nemůžu jezdit - kvůli své výšce - nohy se mi totiž samotžně roztahují, až kolenem strkám do řadičky a při řazení furt dávat nohy k sobě mě fakt sere. Jinak fiatící jsou pěkná auta, ale středový panel opravdu nemusím...

Odpovědět  |   | 
Fik  |  06. 08. 2004 14:44

vypada solidne, zustatkova hodnota bude vyssi nez Idey az ji budu chtit prodat, nic v ni nedrnci a kdyz sklopim zadni sedacky, tak se mi tam vejdou horska kola a jedu kam potrebuju. Rozhodne a jednoznacne lepsi volba je proste Opel!

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  06. 08. 2004 15:01

Taky mám Merivu, i když interiér Idei je hezčí. U Merivy mi vadí ta tvrdost, mohutnost a čerň...

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  06. 08. 2004 16:00

Srovnávám obě auta (jsem před koupí) a spíš se mi zamlouvá Idea - u Merivy je naprosto perfektní systém zadních sedadel, ale dál už je to horší - větší spotřeba paliva, spousta věcí za příplatek, které má Idea v základu (takže v "mé" konfiguraci je Meriva cca o 40 000 Kč dražší), jen jednozónová klimatizace, vyšší pojistné (a u nafty i povinné ručení, Idea má objem 1248 ccm), horší nafťák, o kterém uvažuji, podle www.autobild.de i horší brzdy...

Prostě - Meriva mě nepřesvědčila.

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  06. 08. 2004 16:27

Když jsem kupoval Merivu, Idea ještě nebyla na trhu. Ale asi bych si dnes zase vybral Merivu. Mám najeto 40 000 a žádne vrzání ani od přístrojovky ani odjinud. Navíc, když jsem Merivu kupoval, byla v akci diesel v ceně benzínu. Mám motor 1.7CDTI a jsem s ním naprosto spokojený. Často jezdím po dálnici a v autě je tichoi při 160km/h. Není slyšet ani motor ani vzduch. Teď jsem byl na dovolené v Alpách, cesta tam dálnice, zpátky dálnice a mezi tím kopce jako prase (20km - 1500m převýšení - 38 serpentýn), celkem 3000 km s prum. 4,7l. Co se týče brzd, tak mají měkký nástup a je třeba si na to zvyknout, ale jinak fungují dobře.( v Alpách dostaly řádně zabrat).

Odpovědět  |   | 
Honza  |  06. 08. 2004 16:54

No mozna je Idea vevnitr "hezci", ale taky jsem mel italske auto co bylo vevnitr hezci nez jina auta a potom co prestalo jezdit mi to az tak velka vyhoda neprisla. Kazdopadne jsem ho opravil a sel prodat a v bazaru mi rekli, ze tato auta mnohem vice ztraceji hodnotu nez auta jinych vyrobcu. Takze do svych kalkulaci pripocti i to, ze ho prodas za min penez a propocet bude vypadat jinak.

Doporucuju, aby sis prosel ceny rekneme 4 roky starych aut a jejich ceny (klidne na AAA Auto, nebo lepe na www.tipcars.com (je to cesky)) uvidis zajimave veci. Napriklad si vezmi Ford Focus, Skodu Octavii, Alfu 156 a Fiat Bravu (Stilo tenkrat jeste nebylo). Vysledek prozradim, nejlip na tom bude Octavka, Focus a pak dlouho nic a nakonec Fiat s Alfou. Takze hodne stesti s italskym autem

 

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  06. 08. 2004 17:33

Srovnával jsem cenově Merivu a Ideu, rozdíl je 40 000 Kč (v mé výbavě), po 6letém používání počítám, že ten rozdíl větší nebude. Sazby pojištění (havárie i ručení) hovoří ve prospoěch Idey.

Navrch motor 1.3 JTD v Idee a 1.7 DTi v Merivě, to je rozdíl generace - výkon i průběh momentu v podstatě srovnatelný.

S poruchovostí Fiatu nemám žádnou špatnou zkušenost, ze závad pouze jednou odešel vstřik, auto bylo pojízdné - 6leté vlastnictví Fiatu Brava, najeto 100 000 km.

BTW, teď ho prodávám (r.v. 1997), nabídnutá cena v bazarech je v podstatě stejná jako za Astru II, Megane, 306, Xsaru atd. ve stejné výbavě... VW a Škodovka jsou dražší, ale cenový rozdíl neodpovídá cenovým rozdílům nových aut v r. 1997.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  06. 08. 2004 21:24

Jsem fiatak, ale musim se zastat Merivy. Jeji 1.7 je myslim CDTI coz je taky common rail. Nevim jestli druha generace, ale myslim, ze to bude dobry motor. Krome toho fiatacke diesely (alespon 1.3), ale myslim, ze i nejake 1.9 dava ted OPEL v ramci GM do svych aut Kazdopadne i ja bych asi volil merivu, vypada dobre, ale i pres chvalu na benzin radeji v dieselu.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  07. 08. 2004 00:43

Už jsem psal dříve - auto vybírám delší dobu, takže je mám docela dost projité.

Do Merivy dávají dva diesely, 1,7 DTi (75 koní) a 1,7 CDTi (100 koní). Meriva s prvním z nich má základní cenu 448 tis. Kč, s druhým pak 478 tis. Kč. DTi už má svá nejlepší léta za sebou, druhý je poměrně moderní. 1.3 JTD MultiJet v Idee stojí prakticky stejně jako DTi v Merivě (450 tis.), ale Meriva po dorovnání výbavy je prostě o 40 tis. Kč dražší. S Oplem nemám žádnou osobní zkušenost, s Fiatem 6letou, dost dobrou (viz dřívější příspěvek).

Jinak ten 1.3 JTD je společný vývoj Fiatu a GM Europe (no, společný - vychází z 1.9 JTD od Fiatu a výrobce Fiat GM Powertrain sídlí v Turíně a měl by právě v Merivě nahradit tu starou 1.7 DTi. Meriva je těžká jako Doblo od Fiatu (o 200 kg těžší než Idea), takže to dynamice provozu taky nepřidá.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  08. 08. 2004 14:49

Sorry, jsem uz zblblej. Na konci melo byt ze bych volil IDEU s dieselem.

Odpovědět  |   | 
theo  |  06. 08. 2004 20:02

Já než jsem koupil ojetou Bravu, tak jsem samozřejmě porovnával různý auta a dost jsem se divil, jak si právě Brava cenu drží ( vers.Mégane, Xsara, Astra II, který jsem taky zvažoval). Dost jsem se podivoval hlavně u Astry II, jak je levná, dokonce ve verzi 1,7 dti byl levnější než benzín ! 

Odpovědět  |   | 
Luboš  |  06. 08. 2004 17:42

Se zájmem jsem si přečetl chválu (doufejme, že oprávněnou) na fiaťácký motor 1.4. 16V/70 kW.

Je zajímavé, že parametrově téměř identický motor ve Fabii je jinými "odborníky" hojně zatracován (žádný tah odspodu, vysoko položený točivý moment, deklarovaný výkon 74 kW pouze papírově ....)  

Anebo, že by motor od Fiatu jel líp jen proto, že ho nevyrobili v Mladé Boleslavi?

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  07. 08. 2004 00:55

Nevím, ve Fabii 1.4/70 kW jsem nejel, ale 1.4 v Idee mě nijak nepřesvědčila.

Po městě to je motor v pohodě, ale jakmile jsem předjížděl na dálnici, tak ani na trojku s více než 5000 otáčkami ten motor skoro nezrychloval. Fakt je ten, že měl natočeno kolem 1 200 km, ale stejně bych očekával trochu svižnější reakci. I prodejce mi tvrdil, že ta 1.3 JTD je daleko lepší volba. Ale třeba teď po 15 000 km se ten motor "probudil".

BTW, nevyrábějí tu 1.4/70 kW ve Vlčím Hradě a v Boleslavi tam jen nepřelepují jen logo Lidového Vozu okřídleným šípem?

Odpovědět  |   | 
Michal  |  07. 08. 2004 22:31

Viktor: Ja jsem s tim motorem jel v Puntu Sporting a super svezeni jel jako dabel ,ted ho davaji v zakladu i do Stila misto 1.2 16 v ten vlastnim ja v Puntu a jsem taky max. s Fiatem spokojeny uz muj 3 Fiat,nedam na nej dopustit ale s kamarady co maji Nemce ci Japonce se uz nehadam  

Fiat 1,3 JTD je super motor ja byt tebou jdu do toho!!!! Ja bych jen misto Idei zvolil 3 dver. Stilo

 

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  07. 08. 2004 23:56

Nevím, jak Punto Sporting, ale do Stila ten motor 1.4 dávají s 6kvaltem (Idea má 5kvalt). 1.3 JTD jestli se nepletu do Stila nedávají. Jel jsem v Idee jak s 1.3 JTD, tak 1.4, a je to obrovský rozdíl (ve prospěch JTD)

Proti 3dvéřovému Stilu hovoří 2 děti, proti Stilu zase manželka, která se po 6 letech s automatem odmítá sžívat se spojkou (a já pak platit výměnu spojky). A Dualogic do Stila nedávají, proto Idea.



Odpovědět  |   | 
Michal  |  08. 08. 2004 13:00

Tak to potom ano,ja deti nula,proto 3 dver. Stilo a do Stila davaji 1,9 JTD a Punto Sporting mas pravdu je 6 kvalt. na to jsem uplne zapomel

Me se na Idei libi variabilita interieru,az jednou budu mit deti tak me  taky Idea ceka ,je to pekne auticko a jde malo videt na silnici tak to zmen  jo a 1,3 Multijet prej technicky skvost u zadne jine automobilky to nekoupis

Odpovědět  |   | 
Rokba  |  08. 08. 2004 13:07

 Tak to já mám výhodu. Moje skoromanželka nechce o automatu ani slyšet...Když jsme se jen tak nezávazně zmínil, jestli až si bude kopuvat nový auto, jestli by se jí to třeba nelíbilo, tak mě málem ukamenovala. Prej jestli si o ní myslím, že je tak neschopná...

Odpovědět  |   | 
vlasto  |  08. 08. 2004 13:25

Nepripomina Vam ten dizajn prednej masky daewoo kalos?, asi preto, ze to robilo rovnake dizajnove studio. Ale jednu vec na tychto vanoch nemam rad a to je ze pristrojova doska je umiestnena uprostred a nie pred vodicom. mne osobne to velmi vadi.

Odpovědět  |   | 
Nevedko  |  09. 08. 2004 09:48

Ja si nemozem pomoct, ale 320 litrov pre rodinu s dvoma detmi nie je podla mna nic uzasne. Ulozne pristory v interieri su fajn, ale skuste sa pobalit na dovolenku do 320 litrov. A nezabudnite si detsky kocik.

Odpovědět  |   | 
Viktor  |  09. 08. 2004 18:15

Vtip je právě v těch posuvných sedadlech. Navíc, Idea má plato kufru docela nízko (nechápu proč), takže standardní kufr vypadá v číslech malý. Dá se ale dost dobře vyskládat po střechu.

Praktický test ukázal, že Idea pojme víc bagáže než můj stávající vůz, aniž by sedadla musela být posunutá úplně dopředu, navíc se tam bez problémů vejde vak s lyžemi. Navíc, na jednu dvě cesty ročně se smířím s "rakví" na střeše - nízké provozní náklady po zbytek roku budou fajn. A děti naštěstí už z kočárků vyrostly.

 

Odpovědět  |   | 
mahatma  |  10. 08. 2004 06:25

Moje řeč, teď jsem byl s Merivou 10 dní na dovolené. Já, žena a dvě děti a vše se mi do kufru vešlo, i když až po střechu. Moc jsem ocenil, že Meriva má el. zásuvku před zadními sedadly, dá se tam připojit lednička, která stojí mezi dětma na zadním sedadle.

Tak naložené auto mám opravdu jen na dovolenou, jinak jezdím s poloprázdným kufrem. Pro mě je důležité, že auto má jen 4 m a sedíte výš, takže pro město ideál.

Odpovědět  |   | 
theo  |  09. 08. 2004 19:33

Já mám zase podmínku, že kufr nesmí být větší než 400 litrů. Spíš ocením variabilitu interiéru. 90 % počtu kilometrů najedu s prázdným kufrem, zbytek s poloprázdným a na dovolenou autem jezdíme tak 1 ročně. Máme dvě děcka a když jedeme na týden k moři ( do apartmánu s vlastním stravováním), tak bych odhadl kubaturu nálože asi na 350 litrů. Nejlepší je, že když se vrátíme, tak zjistíme, že jsme cca 1/3 věcí vůbec nepoužili.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Slavný český závodník prodává svůj dům na kolech. Má obrovský motor a 9 postelí

Slavný český závodník prodává svůj dům na k…

Pět televizí, devět postelí, koupelna, záchod a vůně poháru mista Evropy tahačů v ceně!

23.  1.  2020 | | 25 N/A
Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako BMW X6. Uvnitř čeká nový křišťál

Speciální SUV Škoda má mřížku chladiče jako…

Koncept nového modelu Škody výhradně pro indický trh se ukáže už zanedlouho. Ještě předtím ale značka láká na jeho nejzajímavější prvky.

23.  1.  2020 | | 24 N/A
Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost. Stroje Číňanů připomínají vládní limuzíny

Na Rallye Dakar letos jede i tato šílenost.…

Mezi renomovanými značkami a týmy se letos na dakarské rallye ukazuje i čínský tým s docela netradičními vozidly.

3.  1.  2020 | | 18 N/A
Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující auta. Drzost řidičů zjevně nezná hranic

Češi už přes 10 let fotí nejhůře parkující …

Také vás štvou lajdácky zaparkovaná auta, která na ulicích a parkovištích zabírají zbytečně moc místa, přestože by nemusela? Víme o místě, kde najdete pochopení.

12.  1.  2020 | | 60 N/A
Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Lídr trhu stojí stejně jako Škoda Kamiq

Nový Peugeot 2008 už koupíte i v Česku. Líd…

Městské crossovery nejsou levné, zvykejme si na to. Na český trh právě vstupuje Peugeot 2008, jedno z nejúspěšnějších B-SUV v Evropě, nebude tedy škodit malé cenové srovnání.

8.  1.  2020 | | 75 N/A