Fiat Grande Punto S2000, malý rallye speciál

Italská automobilka Fiat má dlouholeté zkušenosti se závody rallye. Před nedávnem představila novinku, Fiat Grande Punto ve specifikaci S2000. Tento model se bude prohánět při evropských závodech a to i v České republice. Jaké je ostré Grande Punto?
Fiat Grande Punto S2000, malý rallye speciál

První seznámení s novým rallye speciálem, Fiat Grande Punto ve specifikaci Super 2000, proběhlo 17. března v Rallye del Ciocco. V letošním roce se trojice vozů ve třech týmech zúčastní devatenácti podniků, které jsou součástí mistrovství Itálie v rallye a pak i mistrovství Evropy. Právě při závodech Mistrovství Evropy se dostanou tyto novinky i na české území. Během tradiční Barum Rallye 27. srpna si budete i vy moci vychutnat tuto horkou italskou novinkou.

Technické údaje Fiatu Grande Punto Super 2000:

Motor

Uložen napříč. Řadový čtyřválec se čtyřmi ventily na válec
Obsah: 1997 ccm
Výkon motoru: 198 kW (270 k) při 8 250 ot. - omezeno restriktorem o průměru 64 mm
Točivý moment: 225 Nm při 6 500 ot.

Převodovka a pohon

Sekvenční šestistupňová převodovka s čelním ozubením a s přerušováním zapalování během řazení.
Mechanický přední, centrální a zadní diferenciál se šikmými plochami a spojkami modifikujících dobu uzavření.
Zadní samosvorný diferenciál s lamelovou spojkou pro omezení kroutícího momentu.
Speciální poloosy, tipoidní klouby na straně vozu a stejnoběžné klouby na straně kola.
Speciální dvoudílný ocelový hnací hřídel se středovým uložením na podvozku

Zavěšení kol

Přední zavěšení typu MacPherson
Zadní zavěšení typu MacPherson
Speciální přední a zadní nosník
Nastavitelné tlumiče

Brzdy

Přední kotouč o průměru 355 mm pro asfalt a 300 mm pro nezpevněný povrch.
Zadní kotouč o průměru 300 mm.
Přední jednodílné 4 pístkové třmeny.
Zadní 4 pístkové třmeny.

Karosérie

Přední a zadní blatníky rozšířeny do maximální šířky 1 800 mm.
Zadní spoiler v maximálních rozměrech pro zvýšení stability vozu při vyšších rychlostech.

Kola a pneu

Ráfek Toora pro asfalt 8x18"
Ráfek Toora pro nezpevněný povrch 6,5x15"
Pneu Michelin pro asfalt 20/65-18
Pneu Michelin pro nezpevněný povrch: 19/65-15
Pneu Michelin pro sníh: 10/65-16

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Grande Punto S2000
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků