Fiat Grande Punto s faceliftem nafocen bez jakéhokoli maskování

39 komentářů

Honza42
29. července • 22:20

To samý bylo se starým puntem. Stylově čistý hezký auto a po faceliftu katastrofa.

petr
14. srpna • 2:12

kdo chce dynamiku od jednadvojky a tunovou tonáží je trouba-mně osobně tento obřík stačí bohatě-zabít se dá i na babetě a spotřeba 6litrů v kombinaci město/mimo je víc než dobrá ,ale určitě ne však nadprůměrná:-)

RedBaron
29. července • 14:44

Vypadá to velice podivně, nehledě na to že Fiat není schopen udělat alespoň trochu poddajný podvozek a důstojnou základní motorizaci. Když se vyrábělo Uno, bylo s motorem 1.0 F.I.R.E. opravdu malým čertem. To co je dnešní Grande Punto s otupenou a degradovanou jednajedničkou radši nechci vyslovit.

Radek Ondrášík
29. července • 15:05

To čertovské Uno bylo jenom s 1,3Turbo, ostatní verze byly také líné mrchy. Dnešní vozy jsou ale o něčem jiném a na brutalitky zde nejsou zákazníci.

Martin P.
29. července • 17:18

Myslíte 1.3 Turbo i.e. ? cca 105koní na maximálně cca 900kg To nezní špatně. Ikdyž v té době jsou koukal, spíš po nějaké Lancii , nebo VW Scirocco (opět nový mě nezaujal ) a byl sem rád za polského Fiata.Víte s tím, že nejsou zákazníci na brutalitky. No, pokud sem zastoupení Fiatu ostré verze řady Abarth, tedy 500ku a Grande Punto nedováží, zákazníci tu opravdu nebudou. Ti kdo si ho seženou přispějí do statistiky prodejnosti v Německu a hádám Polsku kam se snad taky dováží..

Radek Ondrášík
29. července • 17:26

Tak samo, ze kdyz neco neni, tak zakaznici nejsou. Ale ono to jde videt i u toho co je, ze proste zakazniku na ostre auta moc neni. A to nebylo ani v minulosti. Lidi nemaji obecne penize na to si kupovat jednoucelovky a ti co maji, ti maji k dispozici auta, ktera jim to splni.A veci typu GP Abarth, F500 Abarth jsou vsim, jenom ne brutalitkou. Male tezke kravy co nejednou urcite. Stylovky pro honeni si ega taky. Ale brutalitky urcite ne.

Martin P.
29. července • 18:03

V tom případně to co nazýváte ...brutalitkou... už v nabídce mainstreamových automobilek nenajdeme vůbec.
Taková auta byla často vyrobena nejpozději na přelomu 80tých let maximálně v první polovině 90tých let a pak už na ně skoro nic nenavázalo. Napadá mě Lancia Delta, první Quatro , Renault 5 Turbo, 205 GTI, a podobné, které často měli v pozadí předky z rallye? Tak takové se opravdu už nedělají a hodně jich ještě dnes hothatch šampónům ukázalo záda.Jinak ...Stylovky pro honeni si ega... si spojuji s pojmem SUV , věšina takových postižených si pořídí co největší auto, přece jen Twingo RS není tak zdálky vidět :-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
29. července • 18:08

vice mene souhlasim, ze brutalitky uz dnes nejsou. takovym trochu nesmyslem je dnes Focus RS, taky mastodont, ale zase nic co by navazalo na minulost, jenom premotorovana bestie.Holt ti, co maji zajem o jizdu musi jit jinam. Ne do dnesnich vozu s el. plynem, el. posilovacem, 250 kilogramy vaty k odhlucnení apod.

rohYpnol
29. července • 21:47

Nojo, všecky vozy jsou přeci sra*ky, že? Tedy až na ten váš pekáč :-D

dall
29. července • 17:05

nesmysl, i 45-ti konikovy litr s tou musi vahou pekne cvicil a co teprve 1.5...

Martin P.
30. července • 9:38

A pokud se jedná o UNO s 903 ccm 8 ventyl 45 PS (33 kW) při 5600 otáčkách tak potěš koště. To máte jednoho koně na cca 20kg, Grande Punto má jednoho koně na 16kg a na 0-100 za 14,5s takže to UNO s litrem musel bej opravdu trhač asfaltu.Jinak 1,5 Uno nebyl nejsilnější, zmíněná 1,3 turbo a pak 1,4 turbo měli o 30koní víc

Radek Ondrášík
29. července • 17:25

ano desne s tim cvici. Maximalka 130 a stovka za 15. Uplny trhac asfaltu.

RedBaron
30. července • 8:08

Asi máme trochu jiná měřítka ale tehdy na přelomu osmdesátých a devadesátých let zde byla standardem Škoda 100 nebo 120 a Uno v litru bylo na základní motorizaci prostě velice slušným a svižným autem. Osobně jsem s litrem jel 170 tacho. Jenže doba se změnila a já tak trochu nechápu že v dnešním provozu kdy je rozumné mít stovku lehce přes 10 aby člověk stíhal, je možné vyrábět věci jako HTP nebo Grande Punto 1.1 s horším zrychlením a vyšší spotřebou než ten litr před dvaceti lety. A u Grande Punta, při jeho dynamickém vzhledu, je to doslova výsměch.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Martin P.
30. července • 10:16

Není motorizace 1,1 ! Motor 1,1 je Panda, ale né Grande Punto. To začíná na 1,2 a je o 7kw výkonnější než 1,1 v PanděBohužel na to co narážíte, se týká asi všech základní modelů běžných automobilek. Auta to jsou těžká a slabá = velká spotřeba a špatná dynamika.= velké provozní náklady.Protože s me těch Fiatů měli už dost, mám pocit, že ten motor je udušený. Nevím jestli valiví odpor kol opravdu (16 sou potřeba)?, nebo výfuková soustava? Programová chyba řídcí jednotky? Netuším, ale dynamika je děsná. Jednou sem po přesednutí z jednoho 10let starého 1,2 vozu, po pár stech metrech kontroloval jestli nemám ručku. Běžně mi chcípá, protože běžně během parkování neudýchá nízké otáčky prostě vytáčet i během parkování :-(. Po přesednutí do 15let starého Fiat Coupé si člověk pak připadá jak ve formuli.No sice sem to vylíčil jako děsný, ale furt na hitparádu deseti nejpomalejší nových osobních aut na českým trhu to nemá. „Vítěz“ dá stovku za víc než 20s a mezi nima se probojoval i takový Kia Pianto s 1,1 , nebo Chevrolet Spark 0,8, to musí bajt nádherná spotřeba.....

dall
29. července • 18:49

no a??? to ma jako litr zrychlovat pod sedm, nebo co?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
29. července • 18:55

Sedite si na vedeni? To vy tu pisete o tom, jak 45 koni desne hybe starym Unem. Ja jenom rikam, ze pri danych dynamickych parametrech bych o nejakem "hybani" vubec nemluvil.Takze bud to auto ma dynamiku nebo nema. Musite se vy rozhodnout.

lamal
31. července • 0:53

tak to nevim kto si tu sedi na vedeni... niekto sa robi, ze hra prvu ligu ale ked v r 91 ho tatko zviezol v punto fire a roztiahol 2ku na 80 tak sa siel posrat..nikoho nezaujimalo ze 100ka je za 15 ale do 80 to chodilo pekne...a uno 1,3 turbo bolo aj je len na plagatoch v detskej izbe :-D

dall
29. července • 20:13

zbytecny...

Petr1968
29. července • 14:44

:-D:-D:-D

šmankote
29. července • 13:25

Tohle má býti ten slavný italský dizajn? Roubování vytlemené F500 na Punto...výdechy klimy na středovém panelu, to vypadá jako rakovinový nádor. Facelift Punta je přikladem toho, že i špičkový dizajn exteriéru a interiéru se nechá dokonale podělat.

Martin P.
29. července • 13:27

dalo to zabrat co? a už je Vám líp?

Martin P.
29. července • 12:21

O vzhledu to není , i když italský design je mi bližší.Fiaty máme už prakticky od 88mého. Jak kdysi ty polské tak teď ty Italské, bohužel jde to k horšímu. Ano vím antikorozní úprava, kvalita a poruchovost, to mě fakt nevadilo, ikdyž mě to nenechalo ve štychu a pokud asistenční služba to vyřešila, na druhou stranu nikdy to auto nepřesluhovalo, tak mě nějaká koroze netrápila.Co mě, ale mrzí je spotřeba a komfort a užitné vlastnosti. Grande Punto v nízké kubatuře je moc na ten motor těžké, díky bezpečnosti = líné s velkou spotřebou, ve uvnitř to je jak v tanku. Opravdu nemám pocit, že GrandePunto je lepší než Punto. Bohužel tahle móda „bezpečných“ aut je mor. Spíš než změny vzhledu, by prospět více ventilový motor. Samo pro firmy jednoduší načmárat jinou masku, tu posunou linii tam či jinam, tady nahnat tolik litrů prostoru navíc jenže....Malý ťukanec se tak díky bezpečnosti, stává velice drahou ránou na opravu. Spotřeba lítá v hodnotách, že to není hezký. Z auta je blbě vidět, prospekt sice hlásá xxx litrů zavazadlového prostoru . Hezký člověk tam, ale přepravuje kapalinu ? Takže pokud se to tam rozměrově nevejde jsou litry nanic. Upřímně znovu GrandePunto ne , byl a jsem z tohohle výběru dost nešťastný. Nejhorší je, že u jiných automobilek je to to samý a pak nemají bejt prodeje špatný , když člověk si vybírá jen menší zlo, ale asi těžko s nadšením když je to ve smyslu ...kolik x set tisíc vyhodíme zase za mizerné auto...

Radek Ondrášík
29. července • 12:31

Ono je to problem vsech dnesnich auk.A k tomu kufru. Objem se neuvadi v litrech, ale metodou VDA.Metoda VDA (Verbund die Automobil Industrie) určuje objem nákladového prostoru tak, že se tento prostor zaplní kvádry o objemu 1 litr.Takze to rika, ne kolik litru tam nalejete, ale kolik tam date realnych vice mene krabic o hrane 10 cm.

Martin P.
29. července • 12:59

Ano já vím ty krabičky. Napadá mně, že pokud bych měl obuvnictví … .. .ne to není od té pomyslné kapaliny daleko. Pokud sou to auta rodiny, nebylo by vhodné spíš dělat případové studie, toho co taková rodina nejčastěji vozí?
Teďka budeme opět před výběrem nového auta a upřímně jsem z toho vzpružený už teď. S melancholií vzpomínám na auta co chytla za srdce, na parkovišti se zastavím nad nablýskanou tisícovkou, několikrát obejdu starého brouka, nebo „fantomase“, pozdravným projíždějící Mantu, s úsměvem jsem dlouho pozoroval kolonu projíždějících Citroen 2 CV směr Most.
Bohužel o nové auta tak dlouho pohledem nezavadím, prostě nechytnou. To, že ho někdy člověk prostě musí koupit a prostě předem ví, že to není a nemůže být nikdy ono, tomu dáva takový hořký pocit.

brasci
29. července • 14:20

S tým kufrom máš pravdu, ja som do GP do kufra nenarval ani len dve 16" gumy bez diskov... Dvaja keď ideme na dovolenku tak sklopenie sedadiel je nevyhnutnosť... Asi sa začnem baliť do malých kvádrov :-D

brasci
29. července • 14:21

No a ešte k tomu faceliftu... Som rád, že mám pred faceliftom...

wolff
29. července • 13:10

Nač ten pesimismus... Já ho tedy nesdílím.... :-D

Martin P.
29. července • 13:22

Ono pokud ty zprávy o nízkých prodejích nesou vylhané, pesimista nejsem asi jen jeden. Tedy spíš proč nás to k pesimizmu vede , nebo co by nás mělo naplňovat optimizmem?

1.6Dynamic
29. července • 12:57

správne je Verband der Automobilindustrie ;-)

Robo
29. července • 12:57

tak tak, suhlasim ma pravdu..... Znalca v sebe nezapre...

wolff
29. července • 12:54

Má pravdu ten chlapec...:-D

rohYpnol
29. července • 11:37

A je to tu! Ani Fiat nemůže zůstat pozadu a musí zhnusit co se dá :-/3-[ Proč proboha?Punto BYLO tak stylisticky čisté, vybroušené. A teď tohle. Kdo kdy tvrdil, že Fabia není hezká, by měl zpytovat svědomí. Hrůzy teprve přicházejí. Fiate, taková škoda :-(

Rudi
29. července • 14:55

musím souhlasit, stejnak jako "zprasily" u Renaultu Clio tak ted to udelali u Fiatu s Puntem.. atd..

Radek Ondrášík
29. července • 11:47

No bylo, na druhou stranu uz bylo na trhu dost dlouho. A kdyz je neco dobre, tak zmeny jsou pak kontroverzni. Mi se libi ta predni maska, ale ty svetla vypadaji divne, otazkou je, jak to bude nazivo.

ymir
29. července • 14:30

Zasnu... snad to nebude takova katastrofa, jak prezentuji fotky :-OInterier nebyl v soucasne generaci nic moc, ale tenhle novej je cire zoufalstvi... No nic, citim v eteru funus stylove babymaseratky :-(

cosmo
29. července • 11:01

náhodou je to posun dopredu -jednoznacne lepsieB-]

corallo
29. července • 10:47

No mne to pripadá ako keď experimentoval s rôznymi štrbinami renault. no neviem, či tak prečačkaný predok je to pravé. Tá maska mi pripomína tú násilnu masku z R 19-ky - neviem, asi toto nemali robiť.

Egi90
29. července • 14:42

Ale tak.........třeba zadní světla a kliky jsou docela hezké...:-))

sargis
29. července • 12:40

Fiat sa asi opici po Renaulte...ktory podla mna facelistom Clio spredu zohavil. Ta maska vobec nejde k celkovemu dizajnu....kde sa podel vyraz maleho Maserati? Toto je lapacka na muchy ci co....

Doporučujeme

Články odjinud