Kapitoly článku:
Slovo na závěr
Velmi zdařilý design, slušná paleta benzínových a naftových motorů, komfortní jízdní vlastnosti na danou třídu, velmi dobrý vnitřní prostor a mnoho dalšího je obecnou definicí nového Grande Punta.
Punto se ukázalo, přes základní motorizaci, jako auto s velkým potenciálem. Jako auto, které má v této kombinaci velmi blízko k těm, kteří hledají relativně malé auto do města nebo příměstského provozu. Takovým zákazníkům nabídne velmi dobrý vnitřní prostor, výborné zpracování a kvalitu v interiéru, komfortní sedadla a hlavně komfort za volantem. Přestože chápu mnohé, že nedostatek financí ovlivňuje výběr vozu, v případě, že hodláte mít Punto jako rodinný vůz, určitě se poohlédněte po silnější motorizaci. Punto s motorem 1,2 je ideálem do města, pro jednoho až dva cestující, pro matku, která denně vozí děti do školy, pro mladého studenta, mladý pár, nebo starší řidiče, ale určitě není vhodným vozem pro rodinu s dětmi.
Malým problémem může být u Punta vyšší pořizovací cena základního modelu. To je ovšem u nových generací normální, zvlášť v případě, že se souběžně vyrábí i ta starší. Na druhou stranu je cenová politika Fiatu příznivá. Za příplatek 20tis. Kč lze pořídit Punto s motorem 1,4, což je velmi příznivý příplatek za dvanáct koní výkonu navrch, větší obsah a motor, který si lépe poradí i s dálničním provozem. Pokud však potřebujete vůz pouze do příměstského provozu je nové Grande Punto s motorem 1,2 velmi dobrou a kvalitní volbou, bez větších slabin.
Plusy
- atrativní design
- výborné přední sedadla
- dobrý prostor pro posádku vpředu i vzadu
- kvalitní zpracování a materiály
- City mód posilovače řízení
- výborný komfort ve městě a příměstském provozu
- malé příplatky za silnější motory
Minusy
- menší objem zavazadlového prostoru
- nesmyslné ovládání palubního počítače
- horší dynamika se základním motorem
- vyšší cena základních modelů
Základní výbava Dynamic: ABS + EBD, elektrický posilovač řízení Dualdrive, airbag řidiče a spolujezdce, boční a okenní airbagy, elektricky ovládaná přední okna, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, centrální zamykání, palubní počítač, nárazníky v barvě karosérie, příprava pro instalaci rádia (6 repro + anténa), el. ovládaná vnější zpětná zrcátka v barvě karosérie, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, přední mlhová světla, autorádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělené zadní sedadlo 40:60, nárazníky a vnější kliky dveří v barvě karosérie, chrómový rámeček a hlavice řadicí páky
Příplatková výbava: boční ochranné lišty (+ 2 000 Kč), kola z lehké slitiny 15" s 10 paprsky + pneu 185/65 (+ 17 000 Kč), manuální klimatizace (+ 35 000 Kč), autorádio s CD a MP3 s ovládáním na volantu (+ 4 000 Kč), metalický lak (+ 8 000 Kč)
Cena v základní výbavě: 319 900 Kč
Cena v testované výbavě: 385 900 Kč
Technické parametry
Motor
- Objem: 1242 cm3
- Kompresní poměr: 11:1
- Vrtání x zdvih: 70,8 x 78,9 mm
- Největší výkon: 48 kW (65 koní) při 5500 ot./min
- Největší točivý moment: 102 Nm při 3000 ot./min
- Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti
- Max. rychlost: 155 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,5 s
- Spotřeba paliva (l/100 km): 7,9/5,1/6,1
- Emise CO2 (g/km): 145
- Objem palivové nádrže: 45 l
Podvozek
- Zavěšení předních kol: náprava typu McPherson
- Zavěšení zadních kol: tuhá náprava s torzním členem, hydraulickými teleskopickými tlumiči
Hmotnosti
- Pohotovostní hmotnost: 1030 kg
Vnější rozměry
- Délka: 4030 mm
- Šířka: 1687 mm
- Výška: 1490 mm
- Rozvor náprav: 2510 mm
Vnitřní rozměr
- Objem zavazadlového prostoru: 275-1030 l