Fiat Grande Punto Abarth oficiálně (nové info)

Fiat po oficiálních fotografiích zveřejnil podrobnější informace týkající se ostrého Grande Punta.

Již víme, že Punto Abarth dostane oproti standardní verzi nejen nutný sportovní body kit, ale i sadu pro zlepšení jízdních výkonů. Abarth verze má přepracovaný podvozek s tužším odpružením, které pošle vůz navíc o 10 mm blíže k zemi. K tomu je třeba připočítat i větší rozchod kol a mírně modifikovanou geometrii. O zastavení se pak postará nový Brembo brzdový systém.

Pod kapotou vozu se objeví motor 1,4 Turbo o výkonu 110 kW/150 k, který při natankování 98-oktanového benzínu bude dávat až 114 kW/155 k.Stovku s tímto výkonem zvládne Punto Abarth za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h.

Z dostupných informací navíc vyplývá, že Punto Abarth bude mít nevypínatelný stabilizační systém ESP. Tedy jeden z nejnepříjemnějších výmyslů, které se do sportovně laděných vozů dávají.

Pro ty, kterým však základní parametry nebudou stačit, bude k dispozici tovární tuning. Fiat Grande Punto Abarth SS, jak se bude tento upravený model značit dostane tovární úpravu řídící jednotky, což povede k navýšení výkonu na 132 kW (180 k) a točivého momentu na 273 Nm. Stovku pak pokoří verze SS za 7,7 s a dosáhne rychlosti 216 km/h.

Výhodou této úpravy je i to, že je možné ji dokoupit později. Pokud vás klasické Punto Abart omrzí a vůz nebude starší jednoho roku a nebude mít najeto více než 20 000 km, pak vám Fiat úpravu dodá i dodatečně.

Tip: Více o Fiatu Grande Punto Abarth si můžete přečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Abarth

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků