Fiat Grande Punto Abarth oficiálně (nové info)

Fiat po oficiálních fotografiích zveřejnil podrobnější informace týkající se ostrého Grande Punta.

Již víme, že Punto Abarth dostane oproti standardní verzi nejen nutný sportovní body kit, ale i sadu pro zlepšení jízdních výkonů. Abarth verze má přepracovaný podvozek s tužším odpružením, které pošle vůz navíc o 10 mm blíže k zemi. K tomu je třeba připočítat i větší rozchod kol a mírně modifikovanou geometrii. O zastavení se pak postará nový Brembo brzdový systém.

Pod kapotou vozu se objeví motor 1,4 Turbo o výkonu 110 kW/150 k, který při natankování 98-oktanového benzínu bude dávat až 114 kW/155 k.Stovku s tímto výkonem zvládne Punto Abarth za 8,2 s a dosáhne maximální rychlosti 208 km/h.

Z dostupných informací navíc vyplývá, že Punto Abarth bude mít nevypínatelný stabilizační systém ESP. Tedy jeden z nejnepříjemnějších výmyslů, které se do sportovně laděných vozů dávají.

Pro ty, kterým však základní parametry nebudou stačit, bude k dispozici tovární tuning. Fiat Grande Punto Abarth SS, jak se bude tento upravený model značit dostane tovární úpravu řídící jednotky, což povede k navýšení výkonu na 132 kW (180 k) a točivého momentu na 273 Nm. Stovku pak pokoří verze SS za 7,7 s a dosáhne rychlosti 216 km/h.

Výhodou této úpravy je i to, že je možné ji dokoupit později. Pokud vás klasické Punto Abart omrzí a vůz nebude starší jednoho roku a nebude mít najeto více než 20 000 km, pak vám Fiat úpravu dodá i dodatečně.

Tip: Více o Fiatu Grande Punto Abarth si můžete přečíst zde.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Punto Abarth

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků