Fiat Grande Punto Abarth EsseEsse, vyměklé SS

Grande Punto v ostrém provedení Abarth bylo představeno již v září a v prodeji se objeví co nevidět. Nyní ovšem přichází speciální edice Abarth EsseEsse, která nabídne ještě více výkonu a dynamiky.

Vše je odvozeno od standardní Abarth verze, tedy od Punta s motorem 1,4 Turbo o výkonu 110-114 kW (150-155 k). Verze EsseEsse dostalo ovšem nový kit, který navýšil výkon na solidních 134 kW (182 k) a točivý moment 270 Nm.

Tip: Představení Grande Punta Abarth naleznete zde.

Díky vyššímu výkonu se zlepšila jak dynamika, tak i maximální rychlost. Upravené Punto zvládne stovku za 7,7 s (Abarth 8,2 s) a dosáhne maximální rychlosti 215 km/h (Abarth 208 km/h).

Zdají se vám tyto hodnoty nějak povědomé? Ano, jedná se o stejné hodnoty, jaké byly avizovány u konceptu Grande Punto Abarth SS, což měl být nejostřejší prodejní model na bázi Punta. Jenže když se podíváte na fotografie konceptu, zjistíte, že výsledná verze EsseEsse je přece jen „mírumilovnější”. I tak se ovšem bude oproti Abarthu pyšnit novými 18" koly a také lepším brzdovým systémem od Bremba.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Grande Punto Abarth EsseEsse
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků