Fiat Gingo střídá Panda

Fiat Gingo není Twingo. Tak nějak se snažili právníci italského Fiatu uklidnit své protějšky ve službách francouzského Renaultu. Automobilka ze země galského kohouta totiž pár týdnů před zahájením sériové výroby malého Fiatu podala formální stížnost, v níž upozorňuje na přílišnou podobu jmen Twingo a Gingo. Jelikož se prvně jmenovaný model po cestách už nějakou dobu prohání, zatímco druhý začne z výrobních pásů teprve sjíždět, právo silnějšího stálo v tomto případě na straně Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Fiat Panda (donedávna ještě Gingo) v celé své kráse

Fiat si toho byl samozřejmě vědom, a proto zvolil místo nákladného soudního řízení s nejistým výsledkem cestu nejmenšího odporu. Stížnosti Renaultu vyhověl, název Gingo zastrčil do zásuvky s nápisem – Pro pozdější použití a z jiné zásuvky vylovil název Panda. Vidina soudního sporu tak nakonec připomněla jméno, které před více než 23 lety obdržel pozdější symbol laciného vozu pro městský provoz.

Klepněte pro větší obrázek -- Pohled do interiéru nové Pandy

Oficiální tisková zpráva, kterou Fiat k příležitosti přejmenování vydal, hovoří o celé záležitosti v superlativech. O sporu s Renaultem se téměř nezmiňuje, naproti tomu vyzdvihuje jméno Panda jako zavedený „brand“, jenž pomůže k dobrému zapamatování a sekundárně tedy dobrým prodejním výsledkům. Nezávislému pozorovateli musí být ale jasné, že spojení  s minulostí (mnohdy nelichotivé) může být nové, úplně jiné Pandě leckdy spíše na škodu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Na brněnském autosalonu se nynější Panda jmenovala ještě Gingo 

Fiat si od nové Pandy hodně slibuje. Italská automobilka věří, že se jí s tímto vozem podaří oslovit širokou skupinu zákazníků toužících po malém, moderním a živém automobilu. Dlužno podotknout, že všechny tyto parametry nová Panda splňuje. Zejména s motorem 1.3 Multijet 16V se lze těšit na dynamickou, přesto velmi úspornou jízdu. Jen cena nebude na rozdíl od původní Pandy až tak lidová. 

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků