Fiat Gingo střídá Panda

Fiat Gingo není Twingo. Tak nějak se snažili právníci italského Fiatu uklidnit své protějšky ve službách francouzského Renaultu. Automobilka ze země galského kohouta totiž pár týdnů před zahájením sériové výroby malého Fiatu podala formální stížnost, v níž upozorňuje na přílišnou podobu jmen Twingo a Gingo. Jelikož se prvně jmenovaný model po cestách už nějakou dobu prohání, zatímco druhý začne z výrobních pásů teprve sjíždět, právo silnějšího stálo v tomto případě na straně Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Fiat Panda (donedávna ještě Gingo) v celé své kráse

Fiat si toho byl samozřejmě vědom, a proto zvolil místo nákladného soudního řízení s nejistým výsledkem cestu nejmenšího odporu. Stížnosti Renaultu vyhověl, název Gingo zastrčil do zásuvky s nápisem – Pro pozdější použití a z jiné zásuvky vylovil název Panda. Vidina soudního sporu tak nakonec připomněla jméno, které před více než 23 lety obdržel pozdější symbol laciného vozu pro městský provoz.

Klepněte pro větší obrázek -- Pohled do interiéru nové Pandy

Oficiální tisková zpráva, kterou Fiat k příležitosti přejmenování vydal, hovoří o celé záležitosti v superlativech. O sporu s Renaultem se téměř nezmiňuje, naproti tomu vyzdvihuje jméno Panda jako zavedený „brand“, jenž pomůže k dobrému zapamatování a sekundárně tedy dobrým prodejním výsledkům. Nezávislému pozorovateli musí být ale jasné, že spojení  s minulostí (mnohdy nelichotivé) může být nové, úplně jiné Pandě leckdy spíše na škodu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Na brněnském autosalonu se nynější Panda jmenovala ještě Gingo 

Fiat si od nové Pandy hodně slibuje. Italská automobilka věří, že se jí s tímto vozem podaří oslovit širokou skupinu zákazníků toužících po malém, moderním a živém automobilu. Dlužno podotknout, že všechny tyto parametry nová Panda splňuje. Zejména s motorem 1.3 Multijet 16V se lze těšit na dynamickou, přesto velmi úspornou jízdu. Jen cena nebude na rozdíl od původní Pandy až tak lidová. 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků