Fiat Gingo střídá Panda

Fiat Gingo není Twingo. Tak nějak se snažili právníci italského Fiatu uklidnit své protějšky ve službách francouzského Renaultu. Automobilka ze země galského kohouta totiž pár týdnů před zahájením sériové výroby malého Fiatu podala formální stížnost, v níž upozorňuje na přílišnou podobu jmen Twingo a Gingo. Jelikož se prvně jmenovaný model po cestách už nějakou dobu prohání, zatímco druhý začne z výrobních pásů teprve sjíždět, právo silnějšího stálo v tomto případě na straně Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Fiat Panda (donedávna ještě Gingo) v celé své kráse

Fiat si toho byl samozřejmě vědom, a proto zvolil místo nákladného soudního řízení s nejistým výsledkem cestu nejmenšího odporu. Stížnosti Renaultu vyhověl, název Gingo zastrčil do zásuvky s nápisem – Pro pozdější použití a z jiné zásuvky vylovil název Panda. Vidina soudního sporu tak nakonec připomněla jméno, které před více než 23 lety obdržel pozdější symbol laciného vozu pro městský provoz.

Klepněte pro větší obrázek -- Pohled do interiéru nové Pandy

Oficiální tisková zpráva, kterou Fiat k příležitosti přejmenování vydal, hovoří o celé záležitosti v superlativech. O sporu s Renaultem se téměř nezmiňuje, naproti tomu vyzdvihuje jméno Panda jako zavedený „brand“, jenž pomůže k dobrému zapamatování a sekundárně tedy dobrým prodejním výsledkům. Nezávislému pozorovateli musí být ale jasné, že spojení  s minulostí (mnohdy nelichotivé) může být nové, úplně jiné Pandě leckdy spíše na škodu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Na brněnském autosalonu se nynější Panda jmenovala ještě Gingo 

Fiat si od nové Pandy hodně slibuje. Italská automobilka věří, že se jí s tímto vozem podaří oslovit širokou skupinu zákazníků toužících po malém, moderním a živém automobilu. Dlužno podotknout, že všechny tyto parametry nová Panda splňuje. Zejména s motorem 1.3 Multijet 16V se lze těšit na dynamickou, přesto velmi úspornou jízdu. Jen cena nebude na rozdíl od původní Pandy až tak lidová. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků