Fiat Gingo střídá Panda

Fiat Gingo není Twingo. Tak nějak se snažili právníci italského Fiatu uklidnit své protějšky ve službách francouzského Renaultu. Automobilka ze země galského kohouta totiž pár týdnů před zahájením sériové výroby malého Fiatu podala formální stížnost, v níž upozorňuje na přílišnou podobu jmen Twingo a Gingo. Jelikož se prvně jmenovaný model po cestách už nějakou dobu prohání, zatímco druhý začne z výrobních pásů teprve sjíždět, právo silnějšího stálo v tomto případě na straně Renaultu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Fiat Panda (donedávna ještě Gingo) v celé své kráse

Fiat si toho byl samozřejmě vědom, a proto zvolil místo nákladného soudního řízení s nejistým výsledkem cestu nejmenšího odporu. Stížnosti Renaultu vyhověl, název Gingo zastrčil do zásuvky s nápisem – Pro pozdější použití a z jiné zásuvky vylovil název Panda. Vidina soudního sporu tak nakonec připomněla jméno, které před více než 23 lety obdržel pozdější symbol laciného vozu pro městský provoz.

Klepněte pro větší obrázek -- Pohled do interiéru nové Pandy

Oficiální tisková zpráva, kterou Fiat k příležitosti přejmenování vydal, hovoří o celé záležitosti v superlativech. O sporu s Renaultem se téměř nezmiňuje, naproti tomu vyzdvihuje jméno Panda jako zavedený „brand“, jenž pomůže k dobrému zapamatování a sekundárně tedy dobrým prodejním výsledkům. Nezávislému pozorovateli musí být ale jasné, že spojení  s minulostí (mnohdy nelichotivé) může být nové, úplně jiné Pandě leckdy spíše na škodu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek   
Na brněnském autosalonu se nynější Panda jmenovala ještě Gingo 

Fiat si od nové Pandy hodně slibuje. Italská automobilka věří, že se jí s tímto vozem podaří oslovit širokou skupinu zákazníků toužících po malém, moderním a živém automobilu. Dlužno podotknout, že všechny tyto parametry nová Panda splňuje. Zejména s motorem 1.3 Multijet 16V se lze těšit na dynamickou, přesto velmi úspornou jízdu. Jen cena nebude na rozdíl od původní Pandy až tak lidová. 

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků