Fiat Freemont: Chrysler pro Evropu nastupuje

Fiat představuje nový model Freemont. Tak nový ale úplně není, vznikl pouhou adaptací amerického Dodge Journey.

Šéf koncernu Fiat Group Sergio Marchionne se v poslední době nechal již několikrát slyšet s tím, že hodlá beze zbytku využít předností plynoucích z nákupu americké automobilky Chrysler. Na mysli má to, že na evropských trzích nabídne pod některou z evropských značek patřících koncernu Fiat americké modely jen v detailech upravené pro potřeby uživatelů na starém kontinentě, a naopak. V této souvislosti připomeňme, že teprve nedávno jsme vám představili otevřené provedení Chrysleru 200, jenž se bude již od letošního roku v Evropě prodávat pod jménem Lancia Flavia. Na březnovém autosalonu v Ženevě se má objevit také nový Fiat Freemont, jenž ale není ničím jiným než konverzí amerického modelu Dodge Journey.

Fiat Freemont se má stát prvním evropským svědkem aliance Fiat - Chrysler a nahradí zde dosavadní škálu MPV z produkce značek koncernu Fiat, přičemž v prodejích se objeví ve druhé polovině letošního roku. Půjde jistě o zajímavou volbu nejen pro patriota amerických automobilů požadujícího oficiální zázemí evropského garanta, ale naopak také i pro zastánce italských značek oceňujícího rozmach bez ohledu na jeho původ. Proměna nedávno faceliftovaného stroje Dodge Journey v italský Fiat Freemont si vystačila prakticky jen se zástavbou nové příčky masky chladiče a specifických litých ráfků. Změnil se také nárazník, ale jak je vidět, místo výroby nové masky chladiče vyplnil vybrání v horní části nárazníku pouze zvláštní nástavec.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dovnitř Fiatu Freemont zatím nevidíme, ale je takřka jasné, že se v jeho sedmimístném uspořádání prakticky nic nezmění. Dosud byly modely Journey alternativně osazovány vznětovými motory Volkswagen, ale tomu je konec a německé ingoty nahradí italská artilerie MultiJet s objemem 2,0 l a výkonem 140 a 170 koní (103, resp. 125 kW). Zanedlouho se má objevit také provedení opatřené trvalým pohonem všech kol, jež bude k mání v kombinací s výkonnějším z „dieselů“ i s šestiválcem Chrysler 3,6 l o výkonu 276 koní (203 kW), v obou případech pak budou k mání pouze automatické převodovky.   
 
Fiat Freemont bude evropským zákazníkům dodáván ve dvou výbavových stupních. Již ten základní nabídne například sedmimístné uspořádání, trojzónovou klimatizaci, bezklíčkové zamykání, tempomat, palubní počítač, sledování tlaku v pneumatikách (TPMS) i audiosoustavu s dotykovým monitorem. Dražší z obou provedení se má vyznačovat sedmnáctipalcovými litými ráfky, lepší audiosoustavu s větším displejem, konektivitou Bluetooth a čtečkou disků DVD a karet SD, parkovacím asistentem, automatickými světly, střešními ližinami či sklápěním zrcátek. Standardem pro všechny verze pak bude sedm airbagů, řízení podvozku s ABS, BA, ESP i „hill holderem“.

Fiat Freemont pro evropské trhy se bude vyrábět v mexické továrně Toluca, z jejíchž linek má pro potřeby amerických zákazníků sjíždět také Fiat 500. Doba se zkrátka mění a my s ní...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Freemont
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků