Fiat Fiorino: osobní verze je zde

Fiat odhalí na svém stánku v Ženevě osobní verzi modelu Fiorino. Ta doplní již dříve představený „náklaďák“.
Fiat Fiorino: osobní verze je zde

Po představení užitkové verze se Fiat rozhodl rozšířit nabídku modelu Fiorino i o verzi určenou pro přepravu lidí.

Mnoho změn oproti té užitkové na ní nenajdeme, ale na první pohled jsou patrné nárazníky lakované v barvě karoserie. Narozdíl od malého náklaďáku má osobní Fiorino nedělené, nahoru se vyklápějící dveře zavazadlového prostoru. Interiér je uzpůsoben pro pětici cestujících a i tak zůstalo pro zavazadla 330 litrů objemu. Automobilka nezapomněla ani na variabilitu, takže v případě nutnosti mohou být zadní sedadla zcela vyjmuta.

Vnější rozměry vozu zůstaly zachovány - na délku měří Fiorino 3864 mm, široký je 1716 mm a na výšku má 1721 mm. Rozvor náprav dosahuje hodnoty 2513 mm, což pro převážně městské potřeby bohatě stačí.

Pro pohon Fiorina zvolil Fiat dvě pohonné jednotky. Zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru produkuje nejvyšší výkon 54 kW/73 k a točivý moment 118 Nm při 2600 ot./min. Průměrná spotřeba paliva je v jeho případě 6,9 litru benzínu na 100 km. Druhou volbou je malý čtyřválcový přeplňovaný nafťák o objemu 1,3 litru a výkonu 55 kW/75 k. Jeho točivý moment dosahuje hodnoty 190 Nm při 1750 ot./min a průměrná spotřeba je jen 4,5 litru nafty na 100 km jízdy. Oba motory mají shodnou maximální rychlost 157 km/h.

Tip: Představení užitkové verze Fiatu Fiorino.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Fiorino v osobní verzi

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků