Fiat expanduje, patří mu 35 % ve značce Chrysler

Včerejší den patřil v automobilovém světě bezesporu významnému kontraktu mezi společnostmi Fiat a Chrysler. Jde o první skutečně zásadní krok, jakým se dotčené automobilky pokouší vyrovnat s krizí. Koncern Fiat Group se totiž dohodl s finanční skupinou Cerberus Capital Management na převodu podílu 35 % aktiv Chrysleru do majetku Fiatu. Chrysler se díky této strategické alianci dostane k novým technologiím a platformám hospodárných vozidel, jež bude moci vyrábět ve svých továrnách. Toto partnerství přitom přinese i vzájemné sdílení distribučních a výrobních kapacit obou značek.

Vzhledem ke stávající situaci je přitom jasné, že transakce proběhne bez přesunu finančních prostředků, tedy vlastně jen „na papíře“. Chrysler však získá přístup k hospodárným motorům a trhům mimo USA, zatímco pro Fiat by se mohly zvýšit šance jeho toužebně očekávaného návratu na americký trh. Z tohoto pohledu se jako optimální jeví v Evropě mimořádně úspěšný Fiat 500, ale také dražší, přesto však výkonné a relativně hospodárné verze vozů Alfa Romeo. Jak jsme vás již informovali dříve, pro Fiat byl návrat do USA v podstatě podmíněn produkcí automobilů přímo na americkém kontinentě.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků