Fiat expanduje, patří mu 35 % ve značce Chrysler

Včerejší den patřil v automobilovém světě bezesporu významnému kontraktu mezi společnostmi Fiat a Chrysler. Jde o první skutečně zásadní krok, jakým se dotčené automobilky pokouší vyrovnat s krizí. Koncern Fiat Group se totiž dohodl s finanční skupinou Cerberus Capital Management na převodu podílu 35 % aktiv Chrysleru do majetku Fiatu. Chrysler se díky této strategické alianci dostane k novým technologiím a platformám hospodárných vozidel, jež bude moci vyrábět ve svých továrnách. Toto partnerství přitom přinese i vzájemné sdílení distribučních a výrobních kapacit obou značek.

Vzhledem ke stávající situaci je přitom jasné, že transakce proběhne bez přesunu finančních prostředků, tedy vlastně jen „na papíře“. Chrysler však získá přístup k hospodárným motorům a trhům mimo USA, zatímco pro Fiat by se mohly zvýšit šance jeho toužebně očekávaného návratu na americký trh. Z tohoto pohledu se jako optimální jeví v Evropě mimořádně úspěšný Fiat 500, ale také dražší, přesto však výkonné a relativně hospodárné verze vozů Alfa Romeo. Jak jsme vás již informovali dříve, pro Fiat byl návrat do USA v podstatě podmíněn produkcí automobilů přímo na americkém kontinentě.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků