Fiat Ducato pro modelový rok 2012: dárek k narozeninám

Populární užitkový model Fiat Ducato letos slaví 30. výročí a do nového modelového roku přijíždí s řadou zlepšení.

Automobily Fiat Ducato patří v posledních desetiletích k nejúspěšnějším evropským užitkovým automobilům. Do modelového roku 2012 vjíždí s řadou dílčích vylepšení, jež se týkají především pohonných jednotek a vnitřního vybavení. Připomeňme ještě, že dosud vzniklo více než 2,2 milionu automobilů Fiat Ducato.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Ducato pro modelový rok 2012 se zvenčí výraznějších úprav nedočkal

Při pohledu zvenčí zůstalo vše při starém, ale díky drobným změnám ve výrobním programu narostl počet dostupných konfigurací na více než 2 000. V závislosti na provedení nabízí Ducato užitečnou hmotnost až 2 000 kg. Interiér je nyní ještě blíže osobním automobilům než dosud. Na palubě Ducata tak již ve standardním provedení najdeme také audiosoustavu s s přehráváním CD a MP3. Připlatit si lze za palubní soustavu Blue&Me s navigací TomTom LIVE a konektivitou Bluetooth.

Z historie

Model Fiat Ducato byl prvně představen v roce 1981 a ihned si vydobyl dobrou pověst pro svoji vysokou užitnou hodnotu a spolehlivost. Druhá generace přišla v roce 1990 a ta třetí z roku 1994 získala titul Dodávka roku (Van of the Year).

Úprav doznaly přístrojový štít včetně stínění i palubní deska samotná, přičemž chlazená schránka před spolujezdcem nyní pojme láhev s objemem 1,5 l. Airbag řidiče je standardem, připlatit lze za vzduchové vaky boční, okenní a čelní pro spolujezdce. Kotoučové brzdy na všech kolech jsou ovládány řídicí jednotkou ABS s děličem brzdné síly EBD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Důraz byl při modernizaci kladen i na komfort posádky

Společně i pro PSA

Současné provedení Fiatu Ducato se spolu s jeho francouzskými příbuznými z koncernu PSA (Peugeot Citroën) vyrábí v továrně Sevel (Val di Sandro) v italské provincii Chieti. Jde o největší továrnou na užitková vozidla v Evropě a rozkládá se na ploše 1,2 milionu čtverečních metrů.

Všechny pohonné jednotky pro Ducato modelového roku 2012, ať už nové, nebo vylepšené, plní emisní normu Euro V. Jde výhradně o řadové čtyřválce s objemy 2,3 a 3,0 l, vstřikováním MultiJet II a prodlouženými servisními intervaly. Základem se stává provedení 2,3 l s výkonem 112 koní (82 kW), jež nahrazuje starší jednotku 2,2 l. Ačkoli nabízí o 10 % větší výkon a o 20 % vyšší točivý moment (300 Nm), má být o 10 % hospodárnější.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků