Fiat Ducato pro modelový rok 2012: dárek k narozeninám

Populární užitkový model Fiat Ducato letos slaví 30. výročí a do nového modelového roku přijíždí s řadou zlepšení.

Automobily Fiat Ducato patří v posledních desetiletích k nejúspěšnějším evropským užitkovým automobilům. Do modelového roku 2012 vjíždí s řadou dílčích vylepšení, jež se týkají především pohonných jednotek a vnitřního vybavení. Připomeňme ještě, že dosud vzniklo více než 2,2 milionu automobilů Fiat Ducato.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat Ducato pro modelový rok 2012 se zvenčí výraznějších úprav nedočkal

Při pohledu zvenčí zůstalo vše při starém, ale díky drobným změnám ve výrobním programu narostl počet dostupných konfigurací na více než 2 000. V závislosti na provedení nabízí Ducato užitečnou hmotnost až 2 000 kg. Interiér je nyní ještě blíže osobním automobilům než dosud. Na palubě Ducata tak již ve standardním provedení najdeme také audiosoustavu s s přehráváním CD a MP3. Připlatit si lze za palubní soustavu Blue&Me s navigací TomTom LIVE a konektivitou Bluetooth.

Z historie

Model Fiat Ducato byl prvně představen v roce 1981 a ihned si vydobyl dobrou pověst pro svoji vysokou užitnou hodnotu a spolehlivost. Druhá generace přišla v roce 1990 a ta třetí z roku 1994 získala titul Dodávka roku (Van of the Year).

Úprav doznaly přístrojový štít včetně stínění i palubní deska samotná, přičemž chlazená schránka před spolujezdcem nyní pojme láhev s objemem 1,5 l. Airbag řidiče je standardem, připlatit lze za vzduchové vaky boční, okenní a čelní pro spolujezdce. Kotoučové brzdy na všech kolech jsou ovládány řídicí jednotkou ABS s děličem brzdné síly EBD.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Důraz byl při modernizaci kladen i na komfort posádky

Společně i pro PSA

Současné provedení Fiatu Ducato se spolu s jeho francouzskými příbuznými z koncernu PSA (Peugeot Citroën) vyrábí v továrně Sevel (Val di Sandro) v italské provincii Chieti. Jde o největší továrnou na užitková vozidla v Evropě a rozkládá se na ploše 1,2 milionu čtverečních metrů.

Všechny pohonné jednotky pro Ducato modelového roku 2012, ať už nové, nebo vylepšené, plní emisní normu Euro V. Jde výhradně o řadové čtyřválce s objemy 2,3 a 3,0 l, vstřikováním MultiJet II a prodlouženými servisními intervaly. Základem se stává provedení 2,3 l s výkonem 112 koní (82 kW), jež nahrazuje starší jednotku 2,2 l. Ačkoli nabízí o 10 % větší výkon a o 20 % vyšší točivý moment (300 Nm), má být o 10 % hospodárnější.
 

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků