Fiat Doblo pro rok 2010: teď již oficiálně

Po prvním milionu vyrobených exemplářů přichází populární Doblo se sebevědomějšími liniemi a inovovanou technikou. Co vše nabídne?

Nový Fiat Doblo jsme vám jako jedni z prvních stihnuli ukázat již začátkem listopadu na fotografiích jednoho pohotového Itala. Oficiální představení této jistě nikoli nevýznamné italské novinky na sebe nenechalo dlouho čekat, a tak vám nyní, s odstupem dvou týdnů, můžeme nové Doblo představit v celé jeho kráse.

Již první Doblo bylo postaveno jako symbióza komfortu a funkčnosti, to zůstalo při modernizaci zachováno, ale přibyly hodnotnější design a schopost usadit až sedm cestujících díky dvojici nových, sklopných zadních sedadel. Při rozvoru náprav 2 755 mm nabízí vnitřní prostor o délce až 2 200 mm, objemu od 3,5 do 4,2 kubíků a zavazadelník s objemem plných 790 litrů v pětimístném uspořádání.

Zprvu se bude nabízet čtveřice pohonných jednotek, zastánci benzínu se budou muset spokojit s motorem o výkonu 95 koní (70 kW), kdežto milovníci nafty mají k dispozici vznětový Multijet 1,3 l s výkonovými stupni 90 koní (66 kW, průměrná spotřeba jen 4,8 l/100 km), 105 koní (77 kW) a 135 koní (99 kW). Všechny bez výjimky mají být doplněny systémem start/stop, později přibude zážehový čtyřválec schopný spalovat benzín a metan a další „benzín“ osazený robotizovanou převodovkou Dualogic. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je jasné, že moderní užitkové vozidlo si již nevystačí pouze s ultimativní praktičností. Také nové Doblo disponuje škálou bezpečnostních a komfortních prvků včetně ABS, stabilizace, asistentu pro rozjezdy do kopců, automatické klimatizace, tempomatu nebo komunikačního multimediálního rozhraní Blue&Me s vestavěnou navigací a hands-free sadou. Vůz má nabídnout ještě větší a praktičtější interiér s posuvnými bočními dveřmi, šířka mezi zadními podběhy činí nadprůměrných 1 230 mm a užitečné zatížení bylo stanoveno v rozmezí od 750 do 1 000 kg v závislosti na zvolené karosářské variantě.

Těchto variant bude k dispozici hned sedm a lišit se mají rozvorem náprav, výškou střechy a počtem sedadel, navíc mají být dostupné varianty s krátkou „budkou“ umoňující stavbu účelových nástaveb včetně malého valníku (!). Vozy Fiat Doblo modelového roku 2010 již nyní mohou objednávat Italové, ostatní evropské trhy se dočkají hned v prosinci.

První dodávky začnou koncem ledna příštího roku. Fiat do modernizovaného Dobla vkládá velké naděje, podle zákulisních informací jej chce dokonce v roce 2012 uvést na trhy USA. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Fiat Doblo 2010
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků