Fiat Croma v prodeji na českém trhu

Nový model italské automobilky, Croma, patří svými proporcemi a možnostmi někam mezi MPV a kombi - crossovery, tedy zástupci více kategorií, jsou dnes v módě. Croma se na českém trhu začne prodávat s jedním benzínem a třemi nafťáky, a to od 649 tisíc.
Fiat Croma v prodeji na českém trhu

Nový velký fiat sdílí platformu s Opelem Vectrou díky spolupráci Fiatu s koncernem General Motors. Má podobně stavěnou karoserii jako Signum nebo Vel Satis a svou variabilitou vnitřního prostoru se řadí někam mezi MPV a kombi; zkrátka crossover. Vůz je dlouhý 4,75 m, široký 1,77 m a vysoký 1,60 m, rozvor 2,7 m garantuje velký vnitřní prostor. Zadní sedačky lze nezávisle na sobě posunovat, vyndávat či sklápět jejich opěradla pro větší komfort při cestování.

Croma nabízí dva benzínové motory, 1.8 16V 96 kW a 2.2 16V 110 kW a tři nafťáky, 1.9 JTD s 88 a 110 kW a rovněž 2.4 JTD s výkonem 147 kW (má ho i Alfa Romeo 159) - všechny se vstřikováním MultiJet (common rail). V nabídce jsou tři verze výbav, automatická pěti i šestistupňová převodovka. Už nejnižší model bude má v základu sedm airbagů, ABS+EBD, ESP, CD přehrávač, dálkové ovládání centrálního zamykání, všechna okna v elektrice a klimatizaci; přehled výbav najdete v PDF.

Novinka se na českém trhu bude prodávat od 649 tisíc s motorem 1.8 16V s výkonem 103 kW (tento motor dostanou i opely). Tato verze se ale na trhu objeví až v lednu 2006. Základním a jediným benzínem tak bude v současné době motor 2.2 16V s výkonem 108 kW, který ve výbavě Active koupíte za 659 tisíc. Ceny všech motorizací jsou následující:

Motor Active Dynamic Emotion
1.8 16V 103 kW 649 000 - -
2.2 16V 108 kW 659 000 699 000 -
2.2 16V 108 kW automat - 749 000 784 000
1.9 JTD 88 kW 689 000 - -
1.9 JTD 110 kW 724 000 764 000 799 000
1.9 JTD 110 kW automat - 814 000 849 000
2.4 JTD 147 kW automat - - 894 000

Tip: kompletní přehled technických parametrů najdete v PDF.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků