Fiat Croma v prodeji na českém trhu

Nový model italské automobilky, Croma, patří svými proporcemi a možnostmi někam mezi MPV a kombi - crossovery, tedy zástupci více kategorií, jsou dnes v módě. Croma se na českém trhu začne prodávat s jedním benzínem a třemi nafťáky, a to od 649 tisíc.
Fiat Croma v prodeji na českém trhu

Nový velký fiat sdílí platformu s Opelem Vectrou díky spolupráci Fiatu s koncernem General Motors. Má podobně stavěnou karoserii jako Signum nebo Vel Satis a svou variabilitou vnitřního prostoru se řadí někam mezi MPV a kombi; zkrátka crossover. Vůz je dlouhý 4,75 m, široký 1,77 m a vysoký 1,60 m, rozvor 2,7 m garantuje velký vnitřní prostor. Zadní sedačky lze nezávisle na sobě posunovat, vyndávat či sklápět jejich opěradla pro větší komfort při cestování.

Croma nabízí dva benzínové motory, 1.8 16V 96 kW a 2.2 16V 110 kW a tři nafťáky, 1.9 JTD s 88 a 110 kW a rovněž 2.4 JTD s výkonem 147 kW (má ho i Alfa Romeo 159) - všechny se vstřikováním MultiJet (common rail). V nabídce jsou tři verze výbav, automatická pěti i šestistupňová převodovka. Už nejnižší model bude má v základu sedm airbagů, ABS+EBD, ESP, CD přehrávač, dálkové ovládání centrálního zamykání, všechna okna v elektrice a klimatizaci; přehled výbav najdete v PDF.

Novinka se na českém trhu bude prodávat od 649 tisíc s motorem 1.8 16V s výkonem 103 kW (tento motor dostanou i opely). Tato verze se ale na trhu objeví až v lednu 2006. Základním a jediným benzínem tak bude v současné době motor 2.2 16V s výkonem 108 kW, který ve výbavě Active koupíte za 659 tisíc. Ceny všech motorizací jsou následující:

Motor Active Dynamic Emotion
1.8 16V 103 kW 649 000 - -
2.2 16V 108 kW 659 000 699 000 -
2.2 16V 108 kW automat - 749 000 784 000
1.9 JTD 88 kW 689 000 - -
1.9 JTD 110 kW 724 000 764 000 799 000
1.9 JTD 110 kW automat - 814 000 849 000
2.4 JTD 147 kW automat - - 894 000

Tip: kompletní přehled technických parametrů najdete v PDF.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků