Fiat Croma v prodeji na českém trhu

Nový model italské automobilky, Croma, patří svými proporcemi a možnostmi někam mezi MPV a kombi - crossovery, tedy zástupci více kategorií, jsou dnes v módě. Croma se na českém trhu začne prodávat s jedním benzínem a třemi nafťáky, a to od 649 tisíc.
Fiat Croma v prodeji na českém trhu

Nový velký fiat sdílí platformu s Opelem Vectrou díky spolupráci Fiatu s koncernem General Motors. Má podobně stavěnou karoserii jako Signum nebo Vel Satis a svou variabilitou vnitřního prostoru se řadí někam mezi MPV a kombi; zkrátka crossover. Vůz je dlouhý 4,75 m, široký 1,77 m a vysoký 1,60 m, rozvor 2,7 m garantuje velký vnitřní prostor. Zadní sedačky lze nezávisle na sobě posunovat, vyndávat či sklápět jejich opěradla pro větší komfort při cestování.

Croma nabízí dva benzínové motory, 1.8 16V 96 kW a 2.2 16V 110 kW a tři nafťáky, 1.9 JTD s 88 a 110 kW a rovněž 2.4 JTD s výkonem 147 kW (má ho i Alfa Romeo 159) - všechny se vstřikováním MultiJet (common rail). V nabídce jsou tři verze výbav, automatická pěti i šestistupňová převodovka. Už nejnižší model bude má v základu sedm airbagů, ABS+EBD, ESP, CD přehrávač, dálkové ovládání centrálního zamykání, všechna okna v elektrice a klimatizaci; přehled výbav najdete v PDF.

Novinka se na českém trhu bude prodávat od 649 tisíc s motorem 1.8 16V s výkonem 103 kW (tento motor dostanou i opely). Tato verze se ale na trhu objeví až v lednu 2006. Základním a jediným benzínem tak bude v současné době motor 2.2 16V s výkonem 108 kW, který ve výbavě Active koupíte za 659 tisíc. Ceny všech motorizací jsou následující:

Motor Active Dynamic Emotion
1.8 16V 103 kW 649 000 - -
2.2 16V 108 kW 659 000 699 000 -
2.2 16V 108 kW automat - 749 000 784 000
1.9 JTD 88 kW 689 000 - -
1.9 JTD 110 kW 724 000 764 000 799 000
1.9 JTD 110 kW automat - 814 000 849 000
2.4 JTD 147 kW automat - - 894 000

Tip: kompletní přehled technických parametrů najdete v PDF.

Fotogalerie

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků