Fiat Croma 2,2 MPI, nedoceněný komfortní elegán (velký test)

87 komentářů

fifinka
12. května • 22:28

Klucí,asi tu panuje nějaký přežitek jěště z totáče co se fiatu týče,celkem dostupný auto pro širokou veřejnost.A v tom to asi je.Co kdyby tu cromu vyrobili Němci,už by se některým líbila víc?Mě se teda líbí moc,zvláště při pohledu zezadu.Krásný robustní auto a jistě dravec.Moc bych ho chtěla,ale jěště si tak rok počkám.Cenově bude jistě dostupnější a přitom jěště docela mladé.Pac a pusu fifinka.

TREFA
8. listopadu • 11:48

Já bych ho spíš "moc nechtěl". Popřemýšlej o tom, proč asi bude za rok ještě levnější. Protože je to jenom spotřební zboží jako každé jiné auto a jeho cena odpovídá jeho kvalitě - je nízká a bude ještě nižší. Mám za sebou dva Fiaty, utratil jsem za ně už asi 700 tisíc a říkám : nikdy víc (alespoň dokud bude tak strašná kvalita a ještě strašnější a arogantní servisy. Lidé, šetřte svoje nervy. S fiatem neušetříte ani peníze, natož ty nervy.

Libor
8. března • 15:29

Je to moc fajni autí mě sa líbí :-) to že někomu ne je jeho věc nemože sa každému líbit jedno auto :-D Fiat je dobrá a kvalitní značka (od roku 2000 ) a plně srovnatelná s jinýma autama .Je to o lidech kdo ji chce ať si ji koupí kdo ne ať de jinam nejde to nutit někomu že je super a krásná prostě někomu se líbí a někomu ne . Bohužel mají někteří lidé zafixované fiaty z dob regat a tip to byli šroty Nová Croma ,Bravo,Punto .... to je už něco jiného ;-)
PS všechna autí mají svoje +a- i pasaty a octávie ;-)

TR
19. března • 16:55

Dobré, dobré pánové, už jsme všichni pochopili že jedině VW umí auta a kdo nemá auto z VW tak je pí*a. Tak si ten váš VW strčte do p*dele, Škodovkou si ji utřete a běžte si hrát na svůj píseček do Německa. Ostatní by se třeba rádi něco dozvěděli i jiných autech než o poje*aném passatu a oktávce. A vůbec, pokud se vám croma nelíbí, tak co tady sakra děláte? Passátek či superbík nejede?

Richard Kunec
8. července • 16:59

:-)):-P
mno,...
Sedel som v Crome, videl som ju nazivo pocas jazdy, (na moj vkus sa dost naklana) v prevadzke a aj zaparkovanu medyi radom korejskyych ci japonskych kombikov a sedanov.
Takye moj rezultát: Nestratila sa a neposobila ako skarede kacatko, je originalna a nenapadna napriek tomu ze je to velke auto. Takze moj posudok: na vybornu.
1. Velmi pekne svojske auto, so svojskym sexapealom, s vlastnou charakteristikou, s neotrlym dizajnom, nenapadne, robustne, kvalitne a hlavne priestranne vozidlo, ku ktoremu sa tazko hlada konkurent , lebo ho fakt nemozno jednoznacne zaradit ani medzi MPV ani medzi kombiky ( aj ked ja ho s pritiahnutymi usami medzi velke kombiky zaradujem). anemozno ani pocitat z eto bude casto nakupovane ako image manager auto,...to by ho bola skoda.
2. Jednozancne a suverenne sa hlavne s JTDm motorom, komfortom, vybavou a momental docasnymi cenovymi zlavami importera (a to dost vyraznymi v porovnani s konkurenciou strednej triedy a midivanov) nestrati v zaplave konkurentov.
3. To ze vyrobca ma zavaznych 30 tisic objednavok v europe a asi 25 000 cromy uz predal svedci o tom, ze ma svoje miesto a kvlaity a cenu :o) to z ev CRa v SR je to zatial nezaujimave a neatraktivne auticko je len vecou marketingu, a reklaym a cenovej priajtelnej politiky.
4. myslim, ze nejake nedostatky moze mat vtedy ak porovname mozno neporovnatelne (Croma MPi s napr . novucickym Passatom, alebo C5 alebo Alfou 159 crosswaggon ci s japonskou Hondou Accord Combi), tak akurat mozno v jazdnych vlastnostiach.
5. Myslim si ale, ze vo vyssej vybave s naftak agregatom pod kapotou sI to KLUDNE S octaviou Combi alebo s Mondeom ci Oplom Vectra Caravan rozda a natrie im to aj s urokmi.
6. Mne sa toto auto paci, a myslim ze Fiataci mozu byt hrdi na to,aky pokrok po vsetkychstrankach znacka Fiat zaznamenala (ci uz s Alfou alebo s etalonmi ako su Fiat Grande Punto alebo najnovsim prirastkom co sa chysta Fiat Stilo 2007)
7. p. Ondricek, dakujem za triezve a objektivne posudenie Croym v megateste, ten clanok ma hlavu i patu. ako ostane aj Croma,---j arozpaky pri polad en anu nemama myslim, ze nie su opodstatnene ani v reali. Ak prihliadame na to, ze z Croym Nebudemat majitel Nikdy ani sportiak, ani meotivnu Alfu romeo Brera alebo 159. sedan.dik. cmuk. P.s. nevlastnim auto fiat, ale ak budem kupovat tak nove Grande Punto alebo sa mozno poskaldam eaj na cromu led uz na Alfu 159 crosswaggon tych 1.200.000 nemam , :o))
ved croma Dynamictakmer v plnej vybave s 1.9JTDm 150 HP agregatom za 750.000 je bezkonkurencna cena :o))))

Tonik
22. června • 20:55

Male odboceni - nechci se hadat, ale kdyz v uvodu autor clanku mluvi o puvodni Crome jako o sedanu, tak ja, ac amater, si myslim, ze auto, ktery ma 5. dvere (tj. vzadu se vyklapi viko kufru vcetne zadniho okna), tak se nejedna o sedan, ale spis hatchback, neno ne?

wolff
23. června • 11:17

No ona Croma v tomto byla dost specifická. A byla super auto. Máš pravdu.

Pajda
23. června • 15:03

Hlavně nezapomeňte, že tehdy se společně vyvíjel Saab 9000, Lancia Thema, Alfa 164 a právě Croma.

frgál
24. června • 12:24

tohle je velmi nepěkné auto, už ti korejci jsou hezčí...

Martin Rosa
25. června • 0:57

Také mne dle obrázků moc vzhledem nezaujala. Není přímo ošklivá jako Fabie, Romstr či Thalie, spíše nenápadná a nudná, jako Oktávka nebo Astra. eurazí ani nenadchne. Ale kdo ví, jak na mne zapůsobí naživo.

petrumr
22. června • 18:13

Jsem socka a čekám,kdo mi nabidne za přepis novou Cromu a budu jezdit na golf a všichni-to se vsadím-přestanou hrát a na fiata budou čumět tym německým výrazen to není možný,co to je-nebo oni nemají ani poněti co za  auta na světě se vyrábí(seladoni)

Mena
22. června • 13:26

ale sou liziny, ne lyziny

petrumr
22. června • 18:18

Diskuze na téma pravopis je někde jinde.Byls dlouho na sluníčku tady to je o autech

wolff
22. června • 13:55

taky mám tendence psát lyžiny... Ono je to zákeřné, ale správně jsou samozřejmě ližiny...

puck
22. června • 11:07

hm... keby tak este do toho dali 1.2 HTP tak by to slo mozno aj u nas

Abarth
22. června • 12:02

Připadá mi že tady píšou samý tupani neznalý co ještě Cromu ani neviděli. Cromě sluší nejvíc tmavá barva a velký kola pak vypadá fakt super a při srovnání s konkurenčními kombi bych řekl že je jedna z nejhezčích a O II bych do toho vůbec nezahrnoval protože je to auto o třídu níž a nemůže se s ní vůbec rovnat tak ji sem vůbec nepleťte.

puck
22. června • 13:21

presne takto pred rokom si cromu celkom vazne obzeral a mal som testovaciu jazdu. bohuzial ma velmi nepresvedcil fiat dealer v bratislave. kompetencia nulova, nebol schopny odpovedat ani na zakladne technicke otazky.

Abarth
22. června • 14:14

Ti dealeři u nás a asi i na Slovensku stojej za H... myslim že kdyby se trošku víc snažili a podpořili Cromu nějakou trošku solidní kampaní tak by se její prodeje taky trošku zvedli. Ale jak píšeš když o tom sami vědí kulový tak je to těžký. Např. já jako fanda fiatu a celkově italskejch aut když přijdu do fiatu tak toho vim víc než většina prodejců

Hen
26. června • 12:51

Je to otazka dealera. Ja som bol so svojim autom v servise v DS a kym som cakal, tak som si obzeral vystavenu Cromu. Cely cas som si hovoril, ze bohuzial Fiat za takuto cenu tazko na SK predaju. Ludia su voci tejto znacke zaujati. Ked niekto povie, nikdy by som si nekupil Fiat, celkom ho chapem, ja si to iste hovorim o Daewoo, ci teraz uz Chevrolet. No ked niekto chce posudit Cromu, myslim ze URCITE sa v nej musi najprv previezt. Ako som tam teda okolo nej chodil, prisiel ku mne predajca a sam mi ponukol predvadzaciu jazdu v case, ked v BA ju nemali este ani v showroome... Po uvodnom trapase, ked sme nastupili a ja som otocil tym el. klucikom v zapalovani a ozval sa vystrazny pipajuci signal a s predajca sa len cervenal, som si hovoril, zeby na tych reciach ze Fiat ma problemy s elektrinou nieco bolo? Nuz potom som vyradil spiatocku a hned to prestalo - parkovaci asistent za nami boli hned kriky. Predajca si vydychol a mohli sme vyrazit. 1,9 Multi JET 150k sa spraval velmi fajn, aj ked kvoli komfortu auta posobil subjektivne trocha lenivo, co vsak pohlad na tacho hned vyvratil. Celkovo som bol s autom velmi spokojny, priestor vo vnutri, ako aj vypracovanie vynikajuce. No nic, ked bude cas moje STILO MW vymenit, poobzeram sa asi po Crome, aj ked jej design je naozaj z niektorych uhlov zvlastny... Ako sa predava neviem, ale stale je na nu v SK akcia 10% off, takze nejake tie stimuly asi naozaj potrebuje

vincentik
22. června • 20:09



wolff
22. června • 13:02

No víš, jak bych to řekl. Čím větší auto, tím se tolerují tak říkajíc větší převisy. Současná Octavie má +- stejně dlouhý rozvor jako moje 11 let stará Brava. Z toho pohledu je pro mě Octavie malé, nepoužitelné, ošklivé auto. U větších aut se dá tolerovat větší převis, z tohoto důvodu sem na ten tvůj článek s Octávií reagoval. Kdybych bral jako měřítko Octavii, tak Octavie má o cca 20 cm kratší rozvor a je taky o cca 20 cm kratší celkově. O.K.
A co třeba Panda. Panda by pak podle této tvé teorie měla mít rozvor, moment spočtu to... Je o cca 1 m kratší než Octavie, tak by měla podle tebe mít rozvor 1,5 m. No bohužel tomu tak není. Co mi z toho vychází? Croma je v normě, je postavená tak, aby pěkně vypadala (v tmavé barvě a velkými koly - což je fakt) a aby nabídla hodně prostoru. Motory typu 2,2 MPi používá proto, aby mohla jít se základní cenou níž. To je taky O.K. Mimo tyto starší motory (vzpomenme si na 2,0 v Superbu a nebo na 1,9 TDi v Superbu, což jsou ještě starší motory než tento v Cromě), nabízí i hypermoderní 200 koňový naftový motor. To byl příklad.
A Octávie? Malé auto s malým rozvorem, téměř na spodní hranici své třídy (viz nové Clio, GP a podobné, které nabízejí pro posádku stejně místa jako managersk vůz Octavia). Takže asi tak.  Ale ono je to asi jedno. Chápu, že se někomu nemusí líbit (/ve světlé barvě se mi taky nelíbí), nicméně to nemění nic na tom, že je to skvělé auto...

Red_Dwarf
22. června • 12:47

Ale ty nemáš pravdu, zde je přece spousta znalců, co ví, že Oktávka a VW je mnohem lepší než nějakej Fiat, tak jim to neber, protože to je jak hrách na stěnu házet.

P.S. Ačkoliv se mi Croma příliš nelíbí, tak jsem si ji pořádně prošel a vypadá na velmi solidní auto, ty vnitřní materiály mě velmi překvapily v dobrém smyslu. Vypadá to na velmi solidní a kvalitní auto.
Ačkoliv EU auta jsem na tom celkově +- stejně kvalitativně, říkat (jak má mnoho lidí ve zvyku), že třeba VW je kvalitnější než ostatní je naprostá blbost.

puck
22. června • 13:22

presne tak kazdy predsa vie, ze MPi motory su zastarale a HTP je to prave !

jirka
23. července • 2:23

Proč si kupuju Cromu? Protože jsem hledal prostorný, pohodový,spolehlivý a bezpečný vůz s nadprůměrným výkonem, takový, se kterým nejezdí všichni a navíc za slušnou cenu.
Prostor: Croma skutečně poskytuje bezkonkurenční prostor ve srovnání s vozy pobobné cenové kategorie ( Škoda, VW, Peugeot 407, Seat, AudiA4.
Spolehlivost: Tady jsem vsadil na refence: V Itálii jezdí stařičké Fiaty stejně, jako u nás Škodovky... Croma je velké auto, vyvýjené spolu s Lancií Thema ( v Itálii manažerská auta), nebo třeba SAABEM 9.3... Jezdil jsem se starou Temprou a neměl problém...
Bezpečnost: 5 hvězdiček při hmotnosti více jak 1500 kg a délce 4700mm..
Výkon: Volil jsem 1,9 Multijet 16 V 150 K (přidušeno filtrem na saze..!) Pěkný je nový benziňák 1,8, 140 k, smíšená spotřeba 7,5 l, který je nyní základní motorizace..
Image: Fiat asi fakt nemá image Mercedesu, Audi nebo Jaguaru. Naproti tomu Cromu dělali v dílně u Giugiara, což je pan "někdo", kdo autům rozumí a nemusí se podbízet. V tom to možná je...porozumí ten, kdo chce a je mu dáno...
Cena: Všechny auta jsou drahé...
P.S. Divím se těm emocím a porovnáváním...Jsme svobodní lidé a já se na novou Cromu prostě těším..

Riccardo
22. června • 10:57

Šmarjá dyť je to drahé jak prase ! Nejlevněší verze skoro 600tis. !!! Za 650 mám oktávku nabouchanou vším možným i nemožným ...

jardak
13. července • 16:58

ty vole, za kilo pade můžeš mít vobouchanýho Logana! :-D

Red_Dwarf
22. června • 12:42

ml0k
22. června • 12:25

a co teprv fabii combi. tu za stejnou cenu koupis i s dvoulitrem a navigaci. a co teprv vw fox - ten za stejnou cenu koupis s recaro sedackana a pozlacenou kapotou.
srovnavas jabka a hrusky
 

X
22. června • 11:08

Radek Ondrášík
22. června • 11:07

To máte, s polovičním vnitřním prostorem, méně využitelným zavazadelníkem atd. Je třeba si uvědomit, že Croma není nějaký sedan, případně combi, ale je to přechod mezi kombi střední třídy a MPV vozy. Něco jako nynější S-MAX. Croma, pokud má být postavena proti běžným combi, pak je třeba vzít jako soupeře Vectru combi, Mondeo combi, Citroen C5 combi, Passat combi atd. určitě ne auto nižší střední třídy s rozvorem o pár dcm menším a výrazně menším vnitřním prostorem.

Riccardo
23. června • 9:44

Hmm, to bude asi tím, že mi Oktávka jako rodinné auto stačí a nepotřebuju více místa. Ale na Cromu se určitě zajdu podívat, nevěřím totiž, že je v tom prostoru až tak velký rozdíl ...

bingo
22. června • 17:32

Neni tak dlouhe odpovedi na tak stupidni prispevek skoda?

Milan K
22. června • 10:01

 Minulý rok jsem si Cromu půjčil na letišti v Římě a "odjel" jsem s ní cestu do Prahy.
 Je to přece jen už nějaký čas, tak si už nepamatuji vše do detailů, ale vím že jsem byl tehdy z vozu docela rozpačitý. Croma byla v bohaté výbavě - motor 2.4 Multijet 20v s automatem. Když pominu že auto bylo poměrně hodně "olítané" (najeto ale jen 92.000 - nicméně znalí vědí jak se jezdí v Itálii - zejména s půjčeným autem) - s čímž negativně souvisely např5. rázy od přední nápravy, které mne celou dobu provázaly (ložiska, čepy, tlumiče ?) a pár dalších drobností.
 Ale abych nehaněl- Croma je prostorné auto s raltivně svižným a pružným motorem (2.4), které rozhodně nezklame prostorem - a to ani na zadních sedadlech. Po počátečních rozpacích člověk ocení drobnosti, které nejsou zpočátku tolik patrné.
 Ale .. krom bouchání od náprav bych jí vytknul špatnou funkci dešťového senzoru (pomalý nástup, následné rychlé stírání i poté co už prakticky nepršelo) a pak také maličkost - zlobila dvě tlačítka (očividně hodně používaná) pro ovládání rádia z volantu (sepnutí 1 pokus z 10). Automatická převodovka by mohla mít každopádně rychlejší reakce (v některých okamžicích váhala téměř půl druhé vteřiny jaký stupeň zařadit - jen proto aby tam "kopla" hned další okamžik jinou rychlost) 
 Jaký jsem si udělal závěr. Croma není špatné auto - to bych jí určitě křivdil, a je mi jasné že mnoho lidí ocení zejména vnitřní prostor a uspořádání. Na druhou stranu bylo patrné že necitlivé zacházení jí ubližuje přece jen o chlup více než by člověk čekal. Automatická převodovka taktéž není dle mého soudu v Cromě dobrou volbou (přece jen jsou v dnešní době jsou již mnohem modernější a "chytřejší" automaty).
 Můj osobní pocit byl celkvoě trochu rozpačitý - asi je nejlepší napsat, že mi auto celkově (ať už charakterem, jízdním projevem atd.) příliš "nesedělo" (i když to je samožřejmě čistě subjektivní hledisko). Navíc v cenové kategorii kolem 900.000 až 1.000.000 (tuším že tolik stála tahle Croma) je už opravdu hodně velká konkurence.

Igor
22. června • 9:53

2 rečnícke otázky:
1.) kde sú kuvičie hlasy, ktoré sprdli O2 kvôli schodu v kufri?
2.) kde sú tie isté hlasy, ktorým sa nepáčila a zavadzala masívna stredová konzola?

Radek Ondrášík
22. června • 10:00

Ano, Croma má schod, ale dá se přikoupit druhá podlaha, která kufr srovná.

Pavel
22. června • 9:51

No pokud tento motor srovnám s 2.0FSI od VW nestojí náhodou za houby?Ta spotřeba je vůči FSI moc špatná.

Smx
22. června • 10:36

to Pavel: Motory FSI jsou jenom další beznadějný pokus VW o sestrojení alespoň trochu ucházejícího benzínového motoru. Jestli Ti to ještě nedošlo, tak pokud do nich budeš lít N95 (na místo požadovaného N98), tak bude spotřeba stejná nebo větší jako u všech srovnatelných benzínových motorů konkurence..

Skyline
22. června • 11:15

Ale no tak, to prece neni pravda, vzdyt ten nejobjektivnejsi zdroj, marketingove materialy Skody, pisou o "nepatrnem snizeni vykonu a zvyseni spotreby" pri provozu na N95, tak jakepak velke rozdily

Pavel
22. června • 12:00

Přečtěte si testy v AR!

Smx
22. června • 14:23

Já je čtu celkem pravidelně.. Co jsem v nich podle Tebe přehlédl?

Radek Ondrášík
22. června • 10:14

Jinak pro srovnání těch spotřeb. V redakci jsme mj. testovali Leon 2,0 FSI, Octavii combi 2,0 FSI atd.

Croma dosáhla kombinované spotřeby 8,3 l, Leon 7,8 l a Octavia combi 8,1 l. Jak jde tedy vidět, není spotřeba Cromy v kombinovaném cyklu nijak výrazně vyšší, než u těchto vozů, které maji určitě lepší aerodynamiku při vyšších rychlostech, nemusejí tahat takovou váhu atd.

Pavel
22. června • 11:50

Jo ale u Cromy píšeš cituji:8,3 litru a to hlavně proto, že jsem si Cromu užíval jako komfortní auto a držel se ve většině případů pod rychlostními limity.Což ve Vašich testech není vůbec zvykem.Navíc pružné zrychlení co jste naměřili u Cromy je proti Vašemu měření u Octavie kombi 2.0 FSI o několik tříd horší.Při pohotovostní váze velice podobné/1500kg u Cromy-u Octavie o něco méně/.Nemůži si pomoci,ale motor u Cromy je zřejmě minimálně o generaci zaostalý.

Radek Ondrášík
22. června • 13:47

A proč Cromu pořád srovnávat s Octavii, vždyť ta Croma je o decimetry delší, větší, rozvorem je právoplatná střední třída. Cromu nelze jen tak jednoduše postavit proti Octavii combi, to jsou zcela odlišná auta. Croma má nejen větší váhu, ale také větší čelní plochu, tím pádem větší aerodynamický odpor. To auto je něco mezi MPV a velkým combi střední třídy. Nijak nekonkuruje nižší střední třídě. Takže pokud již srovnávat, pak pojďmě vynechat Octavii, ale postavme ji proti Passatu...

Uku Lele
22. června • 10:12

Passat Variant 2.0FSI má psanou kombi spotřebu 8,6l/100
Croma 2.2MPI má psanou kombi spotřebu 8,6l/100
Dynamické parametry obou aut jsou stejné. Proč myslíš, že ve skutečnosti bude to FSI o hodně úspornější ?
 

Radek Ondrášík
22. června • 9:59

Motor 2,0 FSI je poměrně nový a patří mezi nejmodernější na dnešním trhu. Motor z Cromy je naopak již trochu staršího data a Fiat si ho "vzal" od Opelu, který ho později modernizoval.

Nyní k věci, ono nejde přesně srovnat tu spotřebu VW/Fiat, Croma je takové velké combi a malé MPV, je těžká jako velké kombíky střední třídy, má velkou čelní plochu, takže je samozřejmé, že bude mít větší spotřebu. Pokud chcete tento motor hodnotit vůči FSI, bylo by lepší podívat se na Vectru B, kde byl dodáván a porovnat tento vůz s jinými osobními automobily. Přeci jenom MPV má vždy větší spotřebu, než osobní vozy, nebo kombíky a u Cromy to platí také. Pokud porovnáme spotřebu vůči jiným benzínovým dvoulitrovým MPV, pak je vyšší v řádu procent.

Na druhou stranu ten motor svým charakterem do Cromy dokonale padnul, kliďas se sílou jak dole, tak nahoře, žádné prudké změny křivek výkonu a krouťáku, takže je výborně lineární, tichý, velmi kultivovaný. A pokud se podíváte na převody, tak jsou velmi dlouhé, téměř srovnatelné s naftovými auty.

Karel
22. června • 10:55

...převody, tak jsou velmi dlouhé, téměř srovnatelné s naftovými auty...
To je vtip, predpokladam

Radek Ondrášík
22. června • 11:10

Vtip to není. Díky tomu, že má Croma poměrně "velký" motor a má jen 5st. převodovku má převody dost dlouhé. Většina dnešních naftových dvoulitrů má šestikvalt, takže při srovnání to vychází pro Cromu poměrně blízko vůči naftovým motorům. Záměrně sem nepsal, že má srovnatelné převody, protože to nemá, ale ten rozdíl je proti jiným vozům poměrně malý.

Karel
22. června • 11:23

Jestli ma pet prevodu tam, kde naftove motory maji sest, tak to prece znamena, ze ma mnohem delsi prevody...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Cynik
22. června • 12:50

Karle, tady nejsi na idnes. Jestli chces na pana Ondrášika zareagovat nějak inteligentně, přečti si ještě jednou v klidu, co napsal, a necpi mu do úst takové nesmysly...

M
22. června • 9:02

Mám Cromu 7 měsíců, už jsem "nalítal" 45tkm a můžu jen chválit. Automat 1.9 JTD 16V. Maximální pohodlí, spotřeba tak kolem 6.5. Vůbec si nestěžuji a můžu jen doporučit. Stejně vybavená Octavie stojí tak o 100 tisíc víc a o Passatu ani nemluvím. Jo  a na golf nechodím

Ondras12
22. července • 17:51

Mas cromu 7 mesicu? Ja nad jeji koupi take uvazuji. Proste se mi libi italsky design (pracuju jako grafik) a pro nej jsem ochoten prehlednout i nejakou tu mouchu. Ted mam mareu weekend a rad bych neco jeste vetsiho. NENEMECKEHO!!! Croma mi pripada jako opravdu pekne a dobre auto. Jen jsem cetl, ze napriklad spatne sviti na potkavaci svetla. Ma marea na potkavaci sviti hodne mizerne. Musim kupovat lepsi zarovky abych neco videl. Jak je to s cromou? Ma nejake mouchy, ktere nejsou ve zde uvedenem (az neuveritelne kladnem) testu uvedeny? Predem dik za odp.

Jacobs
22. června • 9:33

Jo a na golf nechodím- |nO v tom to asi bude

MadMack
22. června • 16:58

Me se Croma hrozne libi. A tim, ze nechodis na golf si muzes koupit hezky, neotrely, netradicni a hlavne NENEMECKY auto M.

X
22. června • 9:43

Ja na golf chodim a se sockou, ktera by tam prijela ve volkswagnu nebo nedej boze ve skode bych teda nehral.

X
22. června • 1:20

Proc se clanek jmenuje "nedoceneny..."? Prodeje jsou zhruba o 25 % nez Fiat predpokladal, takze bych rekl, ze si v Turine na "nedoceneni" rozhodne nestezuji

Mac2
22. června • 7:07

U nás se jich za prvních pět měsíců roku zaregistrovalo 16, včetně verzí N1. Např. taky ne moc úspěšného Citroenu C5 to bylo 158 kusů. Takže slovo nedoceněný je (aspoň v ČR) plně na místě.

MadMack
22. června • 7:12

Podle me je jde v CR o image znacky. Kdyz vetsine lidi reknete, ze mate Fiata, tak to vnimaji jako levne a nekvalitni auto. A prave tito lide radsi "pritlaci 200 ceskych" a koupi si stejne vybaveneho Passata a jsou radi, jak dobre udelali.
Pokud se banda manazeru sejde na golfu a budou mit Passaty a Superby, tak ten kdo prijede Vectrou nebo Cromou vypada jak chudy pribuzny. M.

Radek
17. července • 9:53

"Pokud se banda manazeru sejde na golfu a budou mit Passaty a Superby, tak ten kdo prijede Vectrou nebo Cromou vypada jak chudy pribuzny." .... to mas mozna pravdu, ale jen nez si do toho sednou. Ja mam teda jen Bravu, ale vetsina lidi nad tim nejdriv uhrnuje nos, ale co si do toho sednou po presednuti z octavky I, tak se rozplivaji, jak je to pohodlne a prostorne auto. Vetsina lidi da jen na zblebty "jedna pani povidala" a podle toho to vypada, nehanim octavku, je to dobre auto, ale musi se brat takove jake je a hodnotit ho objektivne, coz prave vetsina tech manazeru nedokaze, protoze o tech autech vedi snad jen to, kde to ma volant a kolik to stoji

saar
22. června • 7:49

"Pokud se banda manazeru sejde na golfu a budou mit Passaty a Superby, tak ten kdo prijede Vectrou nebo Cromou vypada jak chudy pribuzny. M. "
  Kto príde Vectrou tak bude vyzerať  "jak chudy pribuzny" oproti tomu kto príde v Superbe ? To máš trochu pomýlené nemyslíš ?
Tiež si myslím, že problém v Crome je jednoznačne design.Je to také nemastné , neslané , dačo podobné ako 5. dv Stillo a pravdepodebne aj tak skončí.

doubt
22. června • 7:57

"Kto príde Vectrou tak bude vyzerať 'jak chudy pribuzny' oproti tomu kto príde v Superbe?"

Ano přesně tak. V tomto zabedněném stupidním buranském státě je i Jetta víc než Vectra

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ml0k
22. června • 8:14

U nas je proste vw a spol vic nez bmw i mercedes. Nechapu to. Sam mam astra caravan 2001 a dost lidi nechape proc ji mam a proc nemam treba octavii combi nebo fabii a automaticky berou opel jako maximalni smejd. Ja myslim ze je to teda uplne normalni evropsky smejd jako treba ford, vw, skoda, peugeot, fiat ...  Mam ji proto ze se mi skodovky zdaji dost drahe a neduveruju jim uz. Tu cromu bych si asi taky nekoupil - je to opravdu takove divne, asi bych radsi tu C5 combi. Co vim ale jiste je to ze moje dalsi auto bude toytoa corolla combi.

Viktor
22. června • 14:43

Ml0ku, jen upozornění - než ji koupíš, podívej se, jak těžký náklad uveze. Když jsem před 2 roky vybíral auto, tak Corolla Combi měla uváděnou velmi nízkou užitečnou hmotnost.

wolff
22. června • 8:09

Si se spletl, Já bych napsal, že i Polo je víc než Signum...
P.S. Už sem párkrát Cromu viděl na vlastní kukadla v provozu a je to moc moc pěkné auto, v porovnání s Passatem Variant je to krasavec.
P.S.2 Croma s malým rozvorem vypadá hůř než Octávka? Hmm no to se ti povedlo.. Octávka má miniaturní převisy a obrovský rozvor viď ty rozumbrado... Ach jo...
P.S.3 Jinak sem čekal, když se začne porovnávat Croma s Octávkou, Fabie se Stilem...
P.S.4 Ach jo.
P.S. 5 Nedoceněná nená, nedoceněná je opravdu ejn u nás, jinak se prodává celkem výborně... Jinak nemusela by vůbec špatně vypadat i jako sedan. No uvidíme...

Dinar
22. června • 10:32

Design je subjektivní věc, umím pochopit, že nadšencům pro Fiat, může i Croma připadat jako krasavec.
Pokud jde o "nedoceněnost" a jestli je možné srovnávat cromu s passatem nebo octavií? Proč ne, všechno to jsou rodinně zaměřená auta, cenově je croma blíže octavii. Pokud někdo chce velikost passata za cenu octavie může uvažovat o cromě. A nedoceněnost se jistě netýká jen českého trhu, sám Fiat je v tomto realistický, plán výroby cromy, cca 50tis. ks ročně, mluví jasně. Tolik octavií se prodá za kvartál. A vzhledem k cenovým akcím (v ČR 90tis. sleva) na modelově rok staré auto, které probíhají v celé Evropě, je celkem jasné, že croma díru do světa nedělá.

Tom
22. června • 11:00

Kdyz uz chces Cromu srovnavat s necim od Skody, tak se Superbem. Octavia je stejna trida jako Stilo. V obou pripadech pak ty prodejni "uspechy" Skody vypadaji trochu jinak. O 50 tis. Superbech za rok nemuze Skoda ani snit. A jak psal kolega vyse, prodejni fakta jsou u Cromy o 25 % vys nez byl tenhle odhad.

Dinar
22. června • 12:11

Croma a Superb???? kombi/MPV vs. sedan? V éře crossoverů, kterého je Croma pěkným příkladem, je řazení do tříd podle tohoto schematu přežitek, řazení podle účelu, ke kterému bylo auto postaveno dává větší smysl, proto mají v Anglii kategori rodinných aut, malých manažerských sedanů, velkých ....atd. Na českém trhu bude cromě konkurovat i Octaiva kombi, ale jestli nemáme mluvit o tuzemsku, pak v Evropě budou konkurenty cromy kombíky rodinných vozů, tj. vectry, passatu, mondea nebo naopak menší MPV typu touranu nebo zafiry, v závislosti na inklinaci zákazníka buď ke klasickému kombi nebo MPV.
A pokud jde o prodeje cromy, těch 50tis. počítá už s tebou zmíněným navýšením, původní plán byl 35tis. ks.

Cynik
22. června • 23:10

Plně souhlasím.

0ndra
22. června • 12:52

tak tak... ono striktní řazení do tříd je v současnosti opravdu už trochu mimo.. viz nekonečné diskuse o zařazení Octavie do nižší střední/střední třídy... a Croma je taky dost na pomezí, u nás může konkurovat podle mě jak Octavii Combi, tak Superbu, Octavií kufrem a užitkovostí, Superbu pak prostorem pro posádku a určitým luxusem a pohodlím...

Skyline
22. června • 10:16

Predpokladam, ze ty "PeeSka" jsou na me.
 
PS: tobe se libi vic, nez Prasat, me to prijde nastejno (Prasat je nuda, Variant vypada urcite lip, nez strasidelny sedan). Zatimco Prasat ve me ovsem zadne vyrazne emoce (myslim Variant) nevyvolava (spis vyvolava zivani), Croma me proste odpuzuje. S tim nic nenadelas.
 
PS2: nez zacnes ironicky placat a delat ze sebe blbce, podivej se na fakta - pomer rozvor/delka je u obou aut STEJNY, tj. previsy jsou v podstate STEJNE! Jenze Croma je o 13 cm vyssi a vzhledem k dodavkovemu vzhledu na me pusobi jeste hur. Sundej ty fiatacky klapky z oci a nelzi sam sobe (nebo si over fakta a nedelej ze sebe vola).
 
PS3: nic nesrovnavam, pisu pocit z designu
 
PS5: pokud se u nas prodava spatne a je to pritom dobre auto (coz je mozne), pak to znamena, ze je nedocenena. Nechapu, co ti na tom tak vadi. Vzdyt je to vlastne pro Cromu pochvala, to bys ale musel premyslet a ne videt rude, kdyz nekdo tvuj milovany fiat nechvali.

BSoD
22. června • 8:09

Ve Fiatech jezdi jen socky a servisaci vytahu. Kde na zapade mino Italii jsi vydel nejakeho managera ve Fiatu?
Opel je IMHO stejnej rezavej sunt.

františek
24. července • 1:33

Fiat je italský auto a jezdí v něm nejvíc Italové. Se "starou" Cromou jezdili vyšší manažeři, špičky měli Lancie. Můj přítel Giulg...(na jméně nezáleží) je obchodní ředitel jisté prosperující společnosti vyrábějící klimatizaci, a vrací se ( po 5. letech) k nové Cromě. Je mu 50, má rád pohodlí, je gurmán na jídlo a celkově je, myslím, nezamindrákovaný a vyrovnaný člověk s vyšším příjmem. Potřebuje lepší, nové auto a nehraje si na závodníka ani na milionáře. Cesta z fabriky do labužnické hospůdky ( 30 km) a zpět proběhla jako pokec v klubovkách. Nevím, v čem jezdíš ty, a co si musíš před někým dokazovat ( prosím, žádná agresivita). Já si našel čas, a projel se u nás v jeden den s Passatem, Citroenem C 5, Superbem, nějakým BMV (v ceně do 800 000kč), Peugeotem 407 a Cromou. Co do pohodlí, zvítězila C5. Co do "celkového dojmu" Croma. Snad, (kromě skutečné prostornosti i na zdních sedadlech i výkonu motoru 1,9 M-jet 16v), hrála rolii i určitá "neokoukanost"a ideální věk modelu na trhu (cca 1,5 roku). Tak si jí jdu ojednat. Další zkušenosti po 30 000 km (interval prohlídek), tedy cca za rok. Ahoj!!!

Red_Dwarf
22. června • 12:40

Ty jsi PAN znalec viď?

ml0k
22. června • 8:21

ty ses ubohej buran. to by pak skoda musel bejt taky rezavej sunt. kdyz se rozhlidnes tak uvidis mnohem vic rezatejch skodovek nez opelu. ono nove opely take uz nehnijou. tahle hospodska teorie o tom jak opel hnijou je fakt uboha. opel ma jiz od roku 98 12ti letou zaruku na karoserii.

Skyline
22. června • 7:38

Nemyslim, ze je to jen znackou - myslim, ze je to i designem, ktery je strasny. Me to auto prijde jako naprosto hnusne, videl jsem ho poprve pred nekolika mesici v Italii a vysoka karoserie s malym rozvorem a velkymi previsy na me pusobi mnohem hur, nez treba Oktavka. Proste nafoukle auto. Netvrdim, ze neni pohodlne a prakticke, ale ten design... Jiste jsou takovi, kterym se prave tohle bude libit, mam ale pocit, ze vetsine se libit nijak zvlast nebude. Neco jako Suzuki Liana, to bych taky oznacil slovem "nedocenene", ale holt auto se musi libit, ne jen byt prakticke...

Karel
22. června • 9:49

Pusobi hur nez Octavka?  I ty komiku! Zrovna Octavka se svym pidirozvorem je naprosto smesne auticko, ktere soudny clovek fakt nemuze brat vazne.
O majitelich Octavek se ostatne rika: Šašek Koupil Obzváště Děsné Auto

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
22. června • 11:13

Je zajimave, ze ten nesmysl jsi sem napsal az po te, co jsem odpovedel na to stejne wolffovi nize. Takze nejen, ze stejne jako on nejsi schopen si zjistit info, ale jeste jsi takovy idiot, ze i kdyz ti ty info nekdo naserviruje az pod stul, stejne ze sebe udelas blbce. Ale diky, vyborne jsem se pobavil.

Karel
22. června • 11:20

Je zajimave, ze neumis hodiny hlupaku! Ale i kdybych byval byl nejprve vycestoval do budoucnosti, abych si precetl blabolek, ktery jsi napsal wolffovi, tak bych napsal to same. Protoze to co tam pises neni zadne "zjistene info". To jsou jen blabolky, ktere bys rad ty, jako kazdy spravny dusevni mrzacek, vydaval za fakta. Jenze to zadna fakta nejsou... Takze, i ja se dobre pobavil

Skyline
22. června • 14:01

Aha, takze pomer rozvoru k delce je blabol? Vyska auta je blabol? Boze ty jsi ko.ot...

Cynik
22. června • 12:40

Karle, tady nejsi na i-dnes.

Mirek
22. června • 10:49

ty jsi obzvláště hustej odborník a zamindrákovanec, co to meleš o rozvoru?? možná myslíš rozvor předchozí generace Oct.

Karel
22. června • 11:06

Octavia ma rozvor srovnatelny s malymi auty typu Clio, Punto... (Octavia 2578; Clio 2575). Jestli ti tohle neprijde smesne...  Croma naproti tomu ma rozvor 2700. Takze hustej odbornik budes asi spis ty.

Pavel
22. června • 11:56

Jo a rozdíl v rozvoru mezi malým a velkýma autam dělá pouze 12cm?!

Radek Ondrášík
22. června • 1:24

Netuším, jaké měl Fiat plány při představení tohoto modelu a jaká je prodejní skutečnost, to "nedocenění" je ovšem myšleno na našem trhu, kde je Croma dost v ústraní, přitom se ukázala jako velmi povedené auto s některými parametry, na které se konkurence může dívat z povzdálí a zbytkem parametrů, které vůči konkurenci nezaostávají.

Ondras12
22. července • 18:44

Dobry den, peclive jsem si precetl cely (velmi obsahly) test cromy vcetne diskuznich prispevku. Chtel bych mit Vasi trpelivost - neustale vysvetlovat, ze Octavii nelze srovnavat s Cromou atd. Je mi 27 let a s autem jezdim denne (vlete - v zime). Najezdil jsem vice nez 200 tis km bez skrabance a nehody (po vesnici i po praze) a vim, ze lidi s octaviema si mysli, ze se mohou srovnavat napr. s pasatem a casto to i delaji. Presto to nikdy nepriznaji a nepochopi, ze to nejde. Sam jezdim fiatem a croma bude me dalsi auto, ale takova octavia (stara i novy model) se mi na pohled moc libi. Ne nadarmo mela octavia II combi v italii takovy uspech. A moc ji to preju! Skodovka je jedena z nejvecich "ceskych" firem (ekonomicky). Kdyz se ona bude mit dobre, zcela urcite to pomuze i cele nasi republice. A kdyby octavii nebylo tolik a tolik podobnych aut (vw, seat,...) a kdyby s ni nejezdili takovi lidi, jaky s nima jezdi, tak bych si ji mozna koupil. Presto vim, ze si ji nikdy nekoupim. Nic z koncernu vw! Jak jsem uz psal, ted mam fiata, ale nemam ho proto, ze bych byl nejaky zaslepeny fanda fiatu. Ma svy mouchy a nema jich zrovna malo.Jenze koncernovy vuz vw nechci. Duvody jsem uz popsal, velka francouzska auta jsou krasna, pohodlna, ale draha (hlavne na dily). A to nemluvim o britskych a severskych autech. Proto jsem nakonec skoncil u fiata. Dosel jsem k nemu klasickou vylucovaci metodou jako k vozu co bude nejlepe splnovat me pozadavky. A croma mi pripada (pro me) dokonala. Chapu, ze jsou lidi, kterym se nelibi a neberu jim to. Renault Laguna II v kombiku je pro me skutecny krasavec a na silnici ji to desne sekne. Mezi ostatnima autama fakt sivit. Nebo natuneny novy megan. Hmm, mnam mnam. Ale vim, ze jsou lidi, co by si o ni neopreli ani kolo. Tim vsim chci jen rict, ze jsou i lidi, co chapou rozdily mezi velkym, strednim a stredne malym autem, a podekovat za test cromy (byt az neuveritelne kladny...) a dodat silu a energii k dalsim testum s tak chvalenym a zaroven pomlouvanym autem jakym croma bezesporu je. A vsem majitelum a zastancum octavii vzkazat, ze maji pekne, velke a dost mozna i kvalitni auto, ale smirte se prosim konecne s tim, ze velke opravdu jen vypada a ze to neni pasat nebo mondeo.

bambula
22. června • 8:47

Jak to může být povedené auto, když má spotřebu i 11 litrů?

Lubos
25. června • 20:41

Ty asi nevíš, o čem mluvíš. Všiml sis vůbec, jak je to auto velké? Asi ne. To, že bere v městském provozu 11,5 litru mi přijde docela přiměřené. Spotřeba 6 litrů mimo město po okreskách je výborná (díky dlouhým převodům). Je to jedno z mála aut (společně s auty, do kterých se dává stejný motor, jako např. Opel Vectra), které má v dnešní době rozumné převody.

puck
22. června • 11:02

Doporučujeme

Články odjinud