Fiat, Citroen a Peugeot představují své nové užitkové vozy

Spolupráce mezi koncernem PSA Peugeot Citroen a koncernem Fiat na poli užitkových vozů funguje úspěšně dlouhá léta. Obě společnosti pracují společně a každá přináší část technologie. Tím se výrazně snižují náklady na vývoj a výrobu a všichni tak mohou nabídnout vozy za velmi dobré ceny.

Po nedávném představení velkých dodávek Fiat Ducato, Peugeot Boxer a Citroen Jumper (celá zpráva) přichází na řadu i segment menších užitkových vozů.

Fiat Scudo, Citroen Jumpy a Peugeot Expert byly představeny veřejnosti. Malé vozy budou sdílet podvozky, výbavy a motory a odlišovat je bude hlavně rozdílný design čelních částí a pár detailů. V nabídce budou dva rozvory a dvě výšky. Dále několik karosářských verzí s vnitřním objemem nákladového prostoru až sedm metru krychlových a nosností od 1000 do 1200 kg. Nebude chybět verze pro převážení až devíti pasažérů.

O pohon se budou starat naftové motory HDI. Základem bude agregát 1,6 HDI o výkonu 66 kW (90 k) následovyný dvoulitrovými motory o výkonech 88 kW (120 k) a 100 kW (136 k). Benzín bude zastupovat také dvoulitr, ovšem o výkonu 103 kW (140 k).

V nabídce výbavy nebude chybět ABS, sada airbagů, klimatizace, tempomat, ESP a mnoho dalšího. Vozy budou společně vyráběny ve francouzském závodu v Sevelu a na trhu se objeví na počátku příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek
Fiat Scudo, Citroen Jumpy a Peugeot Expert
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků