Fiat chystá řadu dvouválcových motorů

16 komentářů

Victor
7. ledna • 20:08

Za kolik asi bude jezdit takový přikrmovaný 0,9 dvouválec na dálnici?

xj
7. ledna • 23:10

No kdyz pojede 75 km/h ... :-P

Nick2
7. ledna • 12:40

A není to málo, Antone Pavloviči?

ka-spel
7. ledna • 11:36

Až začne přeplňovat škodovka HTP, tak to bude mít minimálně 100 kW.:-D

Jouda
7. ledna • 11:50

Bohuzel ... jen nejakych 70-80kW ... ale i to staci na 200km/h :)
A nezacne, protoze bude 1,2 TSFI :/ 77kW

wolff
7. ledna • 12:20

tedy míň než bude mít Fiat z 0,9 :-D JInak kultivovanost motoru bude trošku problémem, ale možná to bude přesně to, čím si ty motory získají svoje příznivce, protože jejich nástup vzhledem k hmotě těchto motorů bude raketový, podopající se motorům z motorek.

wolff
7. ledna • 12:21

Jinak ještě abych to doplnil, kdysi zkoušeli dokonce u Ferrari vytvořit dvouvalec pro velkou cenu Monaca, pravě pro usporu hmotnosti a jeho vyšších rekcí, myslím, že to tehdy byla 1,4 T 2V, jestlis e nemýlím.- Nakonec ho nenasadili,a le i tak je zjevné, že to úplně od věci pro malá a lehká vozidla není...spíše naopak.

JoKo_
7. ledna • 18:28

1.4y 2v? a to sa im ako podarilo?? :-O
asi si myslel v2 ;-)

Fénix56
7. ledna • 11:47

jenže ta nezačně:-P už při 47kw to přece jede majitelům jak dělo:-D

ka-spel
7. ledna • 13:53

To bude zcela jinou charakteristikou motoru. Škodovka to dělá na krouťák. Je to takový škodovácký Harley na klidnou jízdu.:-D

bombardier
7. ledna • 9:32

Downsizing u benzinovych motoru je holt budoucnost. Maly, levny, lehky, vysoka ucinnost/nizka spotreba a presto dostatek vykonu. Snad jen kultivovanost ponekud utrpi. Ovsem to se da eliminovat vyvazovacimi hridely. Pokrok nezastavis....

Duke
7. ledna • 9:55

v tom mas pravdu,jen aby nezustali jen ohromenim zakaznika pomerem objem/vykon,ale aby zaujali predevsim kvalitou techto motoru, preplnovani zivotnost motoru jeste nikdy nezvysilo :(

jogurt
7. ledna • 10:38

Toť jest sice pravda, ale při běžných kontrukčních postupech přeplňování životnost motorů nijak nezkracuje. Rozhodně je jeho vliv menší než vliv řidiče a servisu.Mám ovšem připomínku k poznámce o vyvažovacích hřídelích. Ani s nimi nejde u žádného dvouválce dosáhnout vyvážení na úroveň čtyřválce. Technicky je to vyloučené. Prvním teoreticky vyvážitelným motorem je tříválec a i tam to zdaleka není jednoduché.

Honza42
7. ledna • 20:31

Vyvážit jde cokoliv (i jednoválec, akorát do auta by se to nevešlo.) soustavou ozubených kol symetricky po obou stranách motoru, s osou rotace kolmou k ose rotace motoru. System Lancaster.
Jinak to s ohledem na vyvážení a pravidelnost zapalování typuji na boxer.

emmacore
7. ledna • 22:30

Akurat mi pri citani clanku napadlo, ci napriklad Subaru niekedy urobi dvojvalec boxer :-)

HrdinaJan
7. ledna • 9:21

Brutus. :)

Doporučujeme

Články odjinud