Fiat chystá řadu dvouválcových motorů

V listopadu roku 2006 přišla automobilka Fiat s informací o tom, že hodlá přijít na trh s dvouválcovým motorem o objemu 0,9 litru, který bude přeplňován a nabídne výkon až 80 kW. Agregát, který bude určen hlavně pro menší modely, bude při stejné dynamice vykazovat spotřebu až o dvacet procent nižší vůči stejně výkonným čtyřválcům.

Tento motor by se pak měl na trhu objevit nejpozději v počátku příštího roku s tím, že definitivní představení proběhne ještě letos.

Nově se ovšem objevila informace, že tímto malým dvouválcem to nebude končit a do výroby by se měl dostat ještě menší agregát a to o objemu 0,7 litru a opět s přeplňováním. Výkon by pak měl dosahovat 60 kW a měl by být opět určen pro malé modely, kde by měl nahradit atmosférické čtyřválce.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků