Fiat chystá řadu dvouválcových motorů

V listopadu roku 2006 přišla automobilka Fiat s informací o tom, že hodlá přijít na trh s dvouválcovým motorem o objemu 0,9 litru, který bude přeplňován a nabídne výkon až 80 kW. Agregát, který bude určen hlavně pro menší modely, bude při stejné dynamice vykazovat spotřebu až o dvacet procent nižší vůči stejně výkonným čtyřválcům.

Tento motor by se pak měl na trhu objevit nejpozději v počátku příštího roku s tím, že definitivní představení proběhne ještě letos.

Nově se ovšem objevila informace, že tímto malým dvouválcem to nebude končit a do výroby by se měl dostat ještě menší agregát a to o objemu 0,7 litru a opět s přeplňováním. Výkon by pak měl dosahovat 60 kW a měl by být opět určen pro malé modely, kde by měl nahradit atmosférické čtyřválce.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků