Fiat chystá malý přeplňovaný benzin a nový nafťák JTD

Italská automobilka Fiat již brzy představí ve svých vozech dvojici nových motorů. Prvním z nich je nynější čtyřválec se šestnácti ventily o objemu 1,4 l, který dostane přeplňování. Jeho výkon se tak zvedne z nynějších 70 kW (90 k) na 88 až 110 kW (120, resp. 150 k).

Druhou novinkou je pak naftový motor JTD o kterém jsme vám jako první psali již v průběhu března (celá zpráva). Jde o zcela nový motor o objemu 1,6 litru s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Tento motor bude vyráběn také ve dvou výkonnostních variantách a to o výkonech 77 a 88 kW (105, resp. 120 k).

Oba motory, tedy jak benzínový tak naftový, plní nejnovější emisní normy a naftový motor je připraven plnit i budoucí normu Euro V. K dodání budou prozatím pouze u modelu Grande Punto, ovšem později se objeví i v dalších modelech nejen Fiatu, ale i v některých z dalších vozů koncernů Fiat a GM. Motor 1,6 JTD pak nahradí u některých vozů slabší varianty motoru 1,9 JTD.
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků