Fiat chystá malý přeplňovaný benzin a nový nafťák JTD

Italská automobilka Fiat již brzy představí ve svých vozech dvojici nových motorů. Prvním z nich je nynější čtyřválec se šestnácti ventily o objemu 1,4 l, který dostane přeplňování. Jeho výkon se tak zvedne z nynějších 70 kW (90 k) na 88 až 110 kW (120, resp. 150 k).

Druhou novinkou je pak naftový motor JTD o kterém jsme vám jako první psali již v průběhu března (celá zpráva). Jde o zcela nový motor o objemu 1,6 litru s variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Tento motor bude vyráběn také ve dvou výkonnostních variantách a to o výkonech 77 a 88 kW (105, resp. 120 k).

Oba motory, tedy jak benzínový tak naftový, plní nejnovější emisní normy a naftový motor je připraven plnit i budoucí normu Euro V. K dodání budou prozatím pouze u modelu Grande Punto, ovšem později se objeví i v dalších modelech nejen Fiatu, ale i v některých z dalších vozů koncernů Fiat a GM. Motor 1,6 JTD pak nahradí u některých vozů slabší varianty motoru 1,9 JTD.
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků