Fiat chystá dvouválcový hybrid se spotřebou pod tři litry na sto

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že automobilka Fiat spouští sériovou výrobu svého dvouválcového motoru, který se zprvu objeví pod kapotami modelu 500. Již od počátku jeho vývoje, na nějž jsme se soustředili na tomto místě, bylo jasné, že se dočkáme též hybridní pohonné soustavy využívající právě tohoto dvouválce TwinAir.

Podle dostupných informací bude TwinAir kombinován s dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 8 koní (6 kW) a vozu Fiat 500 přinese průměrnou spotřebu pouhých 2,94 l/100 km a emise CO2 ve výši 70 g/km. Je však pravděpodobné, že slabý elektromotor bude spalovací jednotce spíše jen pomáhat efektivně využívat pohybové energie a postará se o lepší a ćastější využití režimu start/stop. O datu zařazení této soustavy do sériové výroby však zatím žádné informace nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat TwinAir
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 59 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků