Fiat chystá dvouválcový hybrid se spotřebou pod tři litry na sto

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že automobilka Fiat spouští sériovou výrobu svého dvouválcového motoru, který se zprvu objeví pod kapotami modelu 500. Již od počátku jeho vývoje, na nějž jsme se soustředili na tomto místě, bylo jasné, že se dočkáme též hybridní pohonné soustavy využívající právě tohoto dvouválce TwinAir.

Podle dostupných informací bude TwinAir kombinován s dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 8 koní (6 kW) a vozu Fiat 500 přinese průměrnou spotřebu pouhých 2,94 l/100 km a emise CO2 ve výši 70 g/km. Je však pravděpodobné, že slabý elektromotor bude spalovací jednotce spíše jen pomáhat efektivně využívat pohybové energie a postará se o lepší a ćastější využití režimu start/stop. O datu zařazení této soustavy do sériové výroby však zatím žádné informace nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat TwinAir
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků