Fiat chystá dvouválcový hybrid se spotřebou pod tři litry na sto

Na tomto místě jsme vás informovali o tom, že automobilka Fiat spouští sériovou výrobu svého dvouválcového motoru, který se zprvu objeví pod kapotami modelu 500. Již od počátku jeho vývoje, na nějž jsme se soustředili na tomto místě, bylo jasné, že se dočkáme též hybridní pohonné soustavy využívající právě tohoto dvouválce TwinAir.

Podle dostupných informací bude TwinAir kombinován s dvouspojkovou převodovkou a elektromotorem o výkonu 8 koní (6 kW) a vozu Fiat 500 přinese průměrnou spotřebu pouhých 2,94 l/100 km a emise CO2 ve výši 70 g/km. Je však pravděpodobné, že slabý elektromotor bude spalovací jednotce spíše jen pomáhat efektivně využívat pohybové energie a postará se o lepší a ćastější využití režimu start/stop. O datu zařazení této soustavy do sériové výroby však zatím žádné informace nemáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat TwinAir
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků