Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Zdá se, že italsko-americký koncern FCA čekají těžké časy. Aktuálně totiž dostala tato automobilka rekordní pokutu, musí odkoupit stovky tisíc vadných aut a ještě se blíží další problémy kvůli hackerům.
Fiat Chrysler: Rekordní pokuta a další problémy kvůli hackerům na cestě

Koncern Fiat Chrysler dostal od amerického národního úřadu pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) rekordní pokutu 105 milionů dolarů, a to hned z několika důvodů. Kromě finančního trestu musí také odkoupit zhruba půl milionu vadných automobilů (Dodge Ram) a zajistit opravu (nebo také odkoupit) vadné exempláře Jeepu Grand Cherokee.

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Test Jeep Cherokee 3.2 V6: Špatný krok správným směrem  

Důvodů, proč organizace NHTSA udělila takovou pokutu, je několik, přičemž ty se týkají 23 svolávacích akcí zahrnujících zhruba 11 milionů vozidel. Koncer FCA nezajistil efektivní a včasná opatření, pozdě oznámil problémy vlastníkům automobilů a dealerům a stejně tak Fiat Chrysler váhal s oznámením na NHTSA.

Trest je rozdělen do několika částí. Fiat Chrysler musí zaplatit 70 milionů dolarů rovnou, dvacet milionů musí utratit kvůli plnění dalších požadavků a posledních patnáct milionů dolarů hrozí koncernu do budoucna. Po dobu tří let totiž bude chování tohoto výrobce sledovat nezávislý dozor a pokud dojde opět k porušení zákonů, zaplatí FCA právě těch patnáct milionů dolarů.

Další dva miliony aut musí do servisů kvůli airbagům

Další dva miliony aut musí do servisů kvůli airbagům

Podle dostupných zdrojů musí FCA opravit nebo odkoupit více než milion Jeepů Grand Cherokee z let 1993 - 2007, u kterých hrozí netěsnost nádrže a následný požár. Dalších půl milionu automobilů (kromě jiných Dodge Ram) musí FCA odkoupit od zákazníků kvůli problémům s podvozkem zpět.

Další problémy na cestě kvůli hackerům

Jenže tím starosti FCA nekončí. Před pár dny se objevila zpráva, podle které se podařilo hackerům nabourat Jeep Cherokeee prostřednictvím systému Uconnect. Na dálku bylo možné ovládat brzdy, stěrače nebo dokonce i motor.

Ani tohle samozřejmě nemohlo zůstat bez odezvy, takže Fiat Chrysler svolává do servisů kvůli tomuto problému dalších 1,4 milionu automobilů prodaných na americkém trhu. Problém by měla vyřešit instalace nového softwaru. NHTSA ovšem údajně dohlédne na to, zda je takové řešení dostatečné a hlavně konečné.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků