Fiat-Chrysler přestěhuje velení na neutrální půdu, do Londýna

Součástí před několika dny zveřejněného pětiletého plánu rozvoje koncernu Fiat-Chrysler je také přemístění jeho velení do Velké Británie.
Fiat-Chrysler přestěhuje velení na neutrální půdu, do Londýna

Modelová expanze italsko-amerického konglomerátu Fiat-Chrysler, kterou naznačilo avizované vystoupení Sergia Marchionneho z 6. května, má být řízeno z Londýna. Britskou metropoli Marchionneho tým zvolil jako neutrální půdu, jež se má stát čerstvým podložím pro vstup značek koncernů Fiat a Chrysler do další dekády a poněkud otupit ostré výpady provázející převzetí americké „trojky“ italskou firmou.

Fiat-Chrysler představuje svůj plán na další čtyři roky

Fiat-Chrysler představuje svůj plán na další čtyři roky

Vedení uskupení Fiat-Chrysler bude v následujících letech detašováno právě do města nad Temží, jež se stane mostem mezi italským Turínem a americkým Auburn Hills (Michigan). Tento krok působí „férovým“ dojmem, nicméně Američané možná poněkud zaskučí ve chvíli, kdy si vzpomenou na částku takřka osmi miliard dolarů, kterou v roce 2009 z veřejného rozpočtu do churavějícího Chrysleru nasypaly úřady USA se záměrem zachovat kdysi slavný podnik v prosperitě a na domácí půdě…

Fiat si definitivně pořídí celý Chrysler. Za převzetí zaplatí 3,65 miliard dolarů

Fiat si definitivně pořídí celý Chrysler. Za převzetí zaplatí 3,65 miliard dolarů

Stěhování do Londýna není jen gestem, ale hlavně vysloveně racionálním krokem. S ohledem na velké korporace je totiž britská metropole co do daňové zátěže výrazně vstřícnější než Itálie (v roce 2015 se tam mají podmínky ještě zlepšit). Do roku 2018 hodlá vedení Fiat-Chrysler do svých aktivit investovat přes 67 miliard dolarů, jež mají jeho značky dostat zpět na výsluní zájmu zákazníků a rentability.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků