Fiat-Chrysler představuje svůj plán na další čtyři roky

Jak jsme předznamenali již dříve, včerejší den se stal dnem, kdy Sergio Marchionne odkryl plány svého koncernu na následující roky.
Fiat-Chrysler představuje svůj plán na další čtyři roky

Šestý květnový den letošního roku se stal milníkem v moderních dějinách koncernu Fiat-Chrysler. „Velký Sergio“ včera vyložil karty a představil rozsáhlý plán, jenž má jím spravovaný koncern dosadit do pozice jednoho z největších světových hráčů na poli výroby automobilů. Na to jsme vás připravili již na konci dubna v souvislosti s informacemi o osamostatnění značky Alfa Romeo.

Chrysler ruší divizi SRT, Viper se vrátí pod značku Dodge

Chrysler ruší divizi SRT, Viper se vrátí pod značku Dodge

V průběhu uplynulých hodin nás zaplavila sprcha prezentací a tiskových zpráv, z nichž jsme pro vás vybrali to nejdůležitější pro každou značku koncernu Fiat-Chrysler. Nabídka aktuálních modelů značky Fiat bude řádně prořezána, ovšem crossoveru 500X se dočká, Jeep se chce s roční produkcí dostat přes dva miliony a značka SRT bude zrušena, takže se Viper vrátí pod křídla divize Dodge. Ale pěkně popořádku…

Fiat

Klepněte pro větší obrázek

Nabídka modelů kmenové značky Fiat notně prořídne, hatchback Fiat Bravo i populární Fiat Sedici (dvojče Suzuki SX4) budou zrušeny, zatímco nabídka derivátů řady 500 bude dále rozšířena. Jejím stěžejním prvkem se stane Fiat 500X (alias Jeep Renegade), jenž má zaútočit zejména proti vozům typu Nissan Juke nebo Škoda Yeti. V letech 2015 a 2016 se dočkáme kompaktního hatchbacku, sedanu a kombi.

Fiat 500: nová generace pro rok 2016 na prvních obrázcích

Fiat 500: nová generace pro rok 2016 na prvních obrázcích

Další generace Pandy se představí až v roce 2018, ovšem už o rok dříve přijde CUV, jež bude chtít vyzvat třeba Nissan Qashqai. V připojeném grafu jistě zaznamenáte také na sklonku roku 2015 datovanou poznámku „Speciality“. A jelikož se v plánech Alfy s ohledem na daný termín nevyskytuje „to“ očekávané, půjde zřejmě právě o společný projekt Fiat-Mazda v podobě společného modelu, jenž bude vycházet z nové generace typu Mazda MX-5 a prodávat se bude zřejmě pod značkou Abarth (nebo Fiat). "Specialita" u Alfy se objevuje až ve výhledu na roky 2016 až 2018.

Značka Fiat mimochodem hodlá v roce 2018 prodat 1,9 mil. nových vozů (loni jich bylo 1,5 mil.).

Chrysler

Klepněte pro větší obrázek

Americký opěrný bod aliance sází hlavně na zcela nový, teprve v lednu představený střední sedan Chrysler 200, vynikající především sériově dodávaným devítistupňovým automatem. Hodně si ale slibuje od menšího modelu Chrysler 100, jenž by se měl v roce 2016 prosadit v segmentu nižší střední třídy. Ve stejném roce má přibýt hybridní verze řady Voyager a o rok později pak velký crossover s pohonem všech kol (taktéž i v hybridní verzi).

Chrysler 200 představen, standardně dostane devítistupňový automat

Chrysler 200 představen, standardně dostane devítistupňový automat

Sedan Chrysler 300 poběží zatím beze změn, ovšem už v následujících týdnech čekáme jeho facelift. Dílčí modelové a marketingové úpravy mají dostat produkci vozů značky Chrysler z 350 000 jednotek (2013) na úroveň roku 2005, kdy se vyrobilo přes 800 000 Chryslerů…

Předchozí KAPITOLY Následující

bazar

Fiat Punto 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 69 351 km
Cena: 150 000 Kč
Fiat Scudo 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 141 080 km
Cena: 156 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 276 000 Kč
Fiat 500 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 280 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků