Konečně po letech nějaký pokrok.. v posledních letech se ve světě sériových motorů neobjevil žádný nový konstrukční prvek. Posledním počinem, pokud si dobře vzpomínám, byla technologie common-rail.
Jak slyším, že na tom pracuje firma valeo, tak se obávám nejhoršího. Jejich výrobky mě nepřesvědčily o tom, že to dělají lidi, kteří tomu rozumí.
.. to bude rozlámaných motorů .... :D
Osobně jsem k tomu mírně skeptický. Výhodou současného systému (rozvody) je robustnost. Pokud to nerupne, nemůže se s tím nic stát. Tohle bude daleko náchylnější k průseru - stačí vadné čidlo, rušení, neošetřený stav v systému...
vadné čidlo, rušení, neošetřený stav v systému pošle do nouzáku případně zastaví už i současné motoryPokud to vyladí do spolehlivosti bude to pro motory určitě velký přínos
.. tak naprosto variabilní časování a zdvih ventilů, určitě přínos JE .. Fiat už něco podobného má v systému MultiAir, byť variabilita je omezena na profil ostré váčky .. nebo Infinity, kde u některých motorizací (nevím teď z hlavy) vůbec není třeba škrtící klapka ... Jen .. prostě u čistě elektromagnetického systému, bez mechanické, nebo hydraulické vazby, stačí jediná chybka a ventily se mohou jít klouzat .. byť ano, dá se, aby se píst nořil i do úplně otevřených ventilů ...
sa divim ze to uz nieje davno
A proč ne...dneska už elektronika ovládá naprosto vše, tak proč to nezkusit i na ventily.třeba taková mazda se svými skyaktiv motory a vybroušenými vačkami by to uvítala:-)
O tomto principu jsem četl již před 40 lety. Tehdy ale nebyla technologie (elektronika) na takové úrovni, aby to šlo do sériové výroby.
.....a pak už jen samá pozitiva a sociální jistoty... dokonce ani když se uklepe kablík, tak se to narozdíl od prasklého řemenu nepotká....
... i když vadný senzor polohy klikové hřídele v tom asi slušnou paseku dokáže udělat.....
cert vie ako to bude v praxi .. a hlave po nejakom case..Cize ak tomu dobre chapem odpadnu cele rozvody z motorov ? bude iba altak, vodna pumpa ?
Tak, už nebude potřeba měnit řemen a nebo vytahaný řetěz. Od klikové hřídele se bude řemenem pohánět Alternátor, vodní pumpa, klima kompresor a u dieslů vysokotlaké vstřikovací čerpadlo.
Řemen je zbytečnost, ozubená kola budou jednodušší.
Alternátor může být přímo v ose klikovky, jako je snad u některých hybridů. Ostatní zařízení budou mít brzy vlastní elektromotor, který se bude točit podle potřeby, nezávisle na otáčkách motoru.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.