Fiat brzy představí konkurenci pro převodovku DSG

Italský koncern Fiat již brzy představí svou vlastní dvouspojkovou převodovku, tedy obdobu německého DSG. Tento automat bude vyráběn jak se šesti, tak se sedmi stupni. Systém bude velmi podobný jako u DSG, když jedna spojka bude ovládat sudé a druhá spojka liché převodové stupně.

Tato převodovka však neskončí pouze u modelů Fiat, ale bude určena napříč všemi automobilkami koncernu, tedy pro Fiat, Lancii, Alfu Romeo, Maserati a Ferrari. Výhodou proti konkurenci bude také fakt, že převodovka již ve svém základu zvládne větší točivý moment než 350 Nm (maximum dnešní běžné verze DSG), což umožní nasazení této převodovky i u top modelů s velkým výkonem a také u silných naftových motorů.

Další výhodou převodovky bude její jednoduchost proti německému konkurentovi, což nejen sníží náklady na výrobu, ale také hmotnost, která je u sportovně laděných modelů velmi sledovaným a důležitým parametrem.

Nová dvouspojková převodovka se objeví na trhu v následujících letech a to nejdříve u vlajkových modelů jednotlivých automobilek a poté se bude nabízet i v běžnějších modelech. Prozatím však není známo, zda nahradí v budoucnu robotizovanou manuální převodovku Selespeed.

Tip: Přečtěte si náš test převodovky DSG ve Škody Octavia Combi.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků