Fiat brzy představí konkurenci pro převodovku DSG

Italský koncern Fiat již brzy představí svou vlastní dvouspojkovou převodovku, tedy obdobu německého DSG. Tento automat bude vyráběn jak se šesti, tak se sedmi stupni. Systém bude velmi podobný jako u DSG, když jedna spojka bude ovládat sudé a druhá spojka liché převodové stupně.

Tato převodovka však neskončí pouze u modelů Fiat, ale bude určena napříč všemi automobilkami koncernu, tedy pro Fiat, Lancii, Alfu Romeo, Maserati a Ferrari. Výhodou proti konkurenci bude také fakt, že převodovka již ve svém základu zvládne větší točivý moment než 350 Nm (maximum dnešní běžné verze DSG), což umožní nasazení této převodovky i u top modelů s velkým výkonem a také u silných naftových motorů.

Další výhodou převodovky bude její jednoduchost proti německému konkurentovi, což nejen sníží náklady na výrobu, ale také hmotnost, která je u sportovně laděných modelů velmi sledovaným a důležitým parametrem.

Nová dvouspojková převodovka se objeví na trhu v následujících letech a to nejdříve u vlajkových modelů jednotlivých automobilek a poté se bude nabízet i v běžnějších modelech. Prozatím však není známo, zda nahradí v budoucnu robotizovanou manuální převodovku Selespeed.

Tip: Přečtěte si náš test převodovky DSG ve Škody Octavia Combi.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků