Fiat Bravo se vrací (tajné projekty)

Postupné odhalování Fiatu Bravo vyvrcholilo jeho oficiálním představením, Nissan Skyline vsadí na přeplňovaný osmiválec, Smart konečně omladí Fortwo ad.

Nové kompakty Fiatu jsou na světě, jmenují se Bravo a Linea

V posledních týdnech plnily naše stránky informace o novém kompaktu italského Fiatu. Přestože automobilka hodlá představit svou žhavou novinku na ženevském autosalonu, s „pravdou” musela ven o mnoho měsíců dříve.

Již dlouhou dobu bylo zřejmé, že italové dají zapomenout jménu Stilo. Tento model se přes všechny své přednosti nestal tím pravým zosobněním duchu italské automobilky a ani jeho prodeje nebyly nikterak oslnivé. S „novým” jménem si v Turíně nedělali příliš hlavu a sáhli po osvědčené klasice. I když klasika možná neni tím pravým označením. Nový kompakt ponese jméno Bravo, tedy jméno jednoho z nejúspěšnějších vozů devadesátých let, kterého dodnes jezdí po evropských silnicích doslova mraky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia 
Špionážní fotografie Fiatu Bravo

Nové Bravo se špionážním fotografům podařilo zachytit mnohokrát, v srpnu se navíc dostaly na světlo světa fotografie nemaskovaného vozu zřejmě z prostorů výrobního závodu. A když Fiatu unikly jeho vlastní oficiální fotografie před plánovaným zveřejněním, bylo jisté, že konečná podoba Brava bude známa každému ještě před začátkem listopadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Sprnové snímky vozu se ukázaly být pravými

Fiat tak nemohl dále otálet a zveřejnil oficiální fotografie vozu i jeho základní technické parametry. Design jasně vychází z nové vlny, kterou započal Fiat Croma a pokračuje v něm i Grande Punto. Na délku měří 4 340 mm, na šířku 1 790 mm a na výšku 1 490 mm. Rozvor má hodnotu 2 600 mm a základní objem zavazadlového prostoru je 400 l. Jde tedy o rozměry, které jsou s dnešními hatchbacky nižší střední třídy plně srovnatelné.

Co se týká techniky pod kapotou, Bravo se objeví jak s upravenými agregáty z dnešní produkce, tak se zcela novymi kousky jako 1,4 Turbo, 1,6 JTD a dalšími. Časem přijde také ostrá verze Abarth, ovšem zde není známo jakou cestou se půjde. Zda se nasadí opět větší atmosférický motor, nebo menší přeplňovaný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Fiat Bravo, jeho interiér a nové logo značky.

Současně s Bravem přijde na trh i od něj odvozený sedan. Nová Brava, říkáte si? Kdepak, jeho jméno bude opravdu nové - Linea. Na trh přijde v druhé polovině příštího roku a bude nabízen na vybraných trzich v Evropě, zřejmě v její východní polovině. Linea bude na délku měřit 4 560 mm, na šířku 1 730 mm a na výšku 1 500 mm. Rozvor bude mít hodnotu 2 600 mm a kufr pojme až 500 l zavazadel. Jak vidno, Linea bude opravdu velkým sedanem nižší střední třídy.

Výroba této verze by se měla pohybovat okolo 60 000 vozů ročně a pokud bude dostatečná poptávka, není problém ji zvýšit. Zda se objeví i u nás není prozatím rozhodnuto, ale Fiat hodlá vůz dodávat primárně tam, kde je o sedany velký zájem. A Česko mezi tyto země nepatří.

Klepněte pro větší obrázek
Nový Fiat Linea

Nissan Skyline GT-R: legenda pokračuje

Špionážní fotografové zachytili novou generaci Nissanu Skyline GT-R přímo v okolí Nordschleife, kde v současné době probíhají jeho náročné testy. Příznivci této legendy (a také jeho tuningu, kterému se většina kousků nevyhnula) se tak mají určitě na co těšit. Pohon všech kol by měl zůstat zachován a pod kapotu se s velkou pravděpodobností dostane nový přeplňovaný osmiválec 4,5 l s výkonem okolo 450 koní, takže pro ladění zůstane prostor i nadále. Do prodeje se GT-R dostane už na jaře příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Stálice tuningových srazů tentokrát s osmiválcem

Corvette dostane 650 koní: bude to nový Stingray?

Na první pohled se může zdát, že na fotografiích je klasická Corvette Z06. Není to však úplně pravda, protože tenhle kousek měl podle uší pozorného fotografa pod kapotou kompresor, na což poukazuje i pozměněné sání vzduchu na kapotě motoru. To všechno souvisí s informacemi, že současná Z06 dostane úpravy, mezi kterými nechybí ani osmiválec 6,2 l dopovaný kompresorem. Ten ze sebe vymáčkne úctyhodný výkon 478 kW (650 k).

Motor však nebude jedinou změnou, karoserie bude ve větší míře využívat  pevných a lehkých karbonových vláken a materiálů z polykarbonátu. Vůz tak bude nejen výkonnější, ale i lehčí, stovka pod 3,5 sekundy by pak neměla být problém.

Motory pro přeplňovanou Corvettu budou vyráběny v závodě General Motors ve městě Wixom, stát Michigan. Ročně se počítá s produkci 1500-2000 agregátů a do Corvetty se dostanou už na začátku příštího roku.

A jak že se bude oficiálně jmenovat? To vám prozatím nepovíme, pravděpodobně to bude jedno z následujících jmen: Corvette SS, Z07, Blue Devil alebo Stingray. První dvě jsou nejpravděpodobnější, ale nechme se překvapit, nový Stingray by fanouškům značky jistě udělal velkou radost...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
650 koní znamená fenomenální zážitky                                                                         Foto © Automedia

Nový Smart ForTwo coupé a cabrio

Přeplněná města, krátké vyjížďky či malé nákupy, to jsou věci, které byly vždy Smartům velmi blízké. Nyní se nejmenší zástupce značky vrací, aby nadvázal na úspěchy svých předchůdců.

Špionážní fotografové zachytili Smart ForTwo ve verzi coupé i cabri při testování v okolí fabriky značky v německém Hambachu. Díky nepozorným testmanům se podařilo dokonce vyfotit i interiér. Nějakých podstatných změn se určitě nedočkáme, podvozková platforma zůstane nedotčena. Jiný bude ale přední nárazník, světlomety a samotné tvarování přídě se dočkalo úprav vzhledem k zvýšení bezpečnosti při případném střetu s chodcem. Počítá se i se změnou dizajnu zadních svítilen a zadního nárazníku. Dvojice „Smartíků“ dorazí na trh na jar příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Městský výtržník v omlazené podobě

Cadillac CTS V-Series: možná až 600 koní

Cadillac se nezaměřil jen na vývoj nové generace klasického „cétéeska“, ale pilně připravuje i jeho ostrou verzi se jménem V-series. Ta byla zachycena špionážními fotografy při testech na amerických silnicích, ale neustále se spekuluje nad motorem, který jí bude pohánět. První zprávy hovořily o atmosférickém osmiválci 4,6 l, později vyšly navenek informace o jeho přeplňované verzi. Podle fotografa šlo díky zvuku snadno identifikovat přeplňování kompresorem, a tak se pravděpodobně dočkáme výsledného výkonu někde kolem 550-600 koní. CTS V-Series se dostane na trhy na podzim 2008 a vyrobeno jich bude 7500 kusů. Nejsilnější evropské sedany se rozhodně mají čeho bát...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
CTS V-Series, 600 koní a 7500 vyrobených kusů

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků