Fiat Bravo Eko Pack: úsporný kompakt i od Fiatu

Kdo dnes nemá v nabídce úspornou verzi běžného modelu, tak není „in”. Automobilky tak postupně nasazují na trh modely, které projdou malou úpravou a vykazují pak nižší spotřebu a hlavně emise CO2, které zřejmě do tří let zničí celou planetu.

Fiat na to jde v podstatě stejně jako konkurenti. Fiat Bravo s motorem 1,6 JTD MJ o výkonu 105 koní dostane upravenou převodovku s delšími převody, pneumatiky s nižším valivým odporem a pár změn aerodynamiky, které zmenší odpor vozu.

Ve výsledku to znamená, že Bravo s tímto motorem a s paketem Eco dosáhne kombinované spotřeby 3,8 l nafty na 100 km a emisí CO2 119 g/km. Je to tedy o 0,3 l méně ve spotřebě a o 10 g/km CO2 méně.

Zajímavostí je pak fakt, že Fiat uvádí, že dynamika i maximální rychlost bude stejná. Papír snese hodně a logika hovoří jinak. Pokud budou nasazeny delší převody, tak při stejném výkonu nelze dosáhnout stejné dynamiky. Možná to ale Fiat opravdu dokázal, nebo je informace o upravené převodovce lichá.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků