Fiat Bravo Eko Pack: úsporný kompakt i od Fiatu

Kdo dnes nemá v nabídce úspornou verzi běžného modelu, tak není „in”. Automobilky tak postupně nasazují na trh modely, které projdou malou úpravou a vykazují pak nižší spotřebu a hlavně emise CO2, které zřejmě do tří let zničí celou planetu.

Fiat na to jde v podstatě stejně jako konkurenti. Fiat Bravo s motorem 1,6 JTD MJ o výkonu 105 koní dostane upravenou převodovku s delšími převody, pneumatiky s nižším valivým odporem a pár změn aerodynamiky, které zmenší odpor vozu.

Ve výsledku to znamená, že Bravo s tímto motorem a s paketem Eco dosáhne kombinované spotřeby 3,8 l nafty na 100 km a emisí CO2 119 g/km. Je to tedy o 0,3 l méně ve spotřebě a o 10 g/km CO2 méně.

Zajímavostí je pak fakt, že Fiat uvádí, že dynamika i maximální rychlost bude stejná. Papír snese hodně a logika hovoří jinak. Pokud budou nasazeny delší převody, tak při stejném výkonu nelze dosáhnout stejné dynamiky. Možná to ale Fiat opravdu dokázal, nebo je informace o upravené převodovce lichá.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků