Fiat Bravo Eko Pack: úsporný kompakt i od Fiatu

Kdo dnes nemá v nabídce úspornou verzi běžného modelu, tak není „in”. Automobilky tak postupně nasazují na trh modely, které projdou malou úpravou a vykazují pak nižší spotřebu a hlavně emise CO2, které zřejmě do tří let zničí celou planetu.

Fiat na to jde v podstatě stejně jako konkurenti. Fiat Bravo s motorem 1,6 JTD MJ o výkonu 105 koní dostane upravenou převodovku s delšími převody, pneumatiky s nižším valivým odporem a pár změn aerodynamiky, které zmenší odpor vozu.

Ve výsledku to znamená, že Bravo s tímto motorem a s paketem Eco dosáhne kombinované spotřeby 3,8 l nafty na 100 km a emisí CO2 119 g/km. Je to tedy o 0,3 l méně ve spotřebě a o 10 g/km CO2 méně.

Zajímavostí je pak fakt, že Fiat uvádí, že dynamika i maximální rychlost bude stejná. Papír snese hodně a logika hovoří jinak. Pokud budou nasazeny delší převody, tak při stejném výkonu nelze dosáhnout stejné dynamiky. Možná to ale Fiat opravdu dokázal, nebo je informace o upravené převodovce lichá.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků