Fiat Bravo Eko Pack: úsporný kompakt i od Fiatu

Kdo dnes nemá v nabídce úspornou verzi běžného modelu, tak není „in”. Automobilky tak postupně nasazují na trh modely, které projdou malou úpravou a vykazují pak nižší spotřebu a hlavně emise CO2, které zřejmě do tří let zničí celou planetu.

Fiat na to jde v podstatě stejně jako konkurenti. Fiat Bravo s motorem 1,6 JTD MJ o výkonu 105 koní dostane upravenou převodovku s delšími převody, pneumatiky s nižším valivým odporem a pár změn aerodynamiky, které zmenší odpor vozu.

Ve výsledku to znamená, že Bravo s tímto motorem a s paketem Eco dosáhne kombinované spotřeby 3,8 l nafty na 100 km a emisí CO2 119 g/km. Je to tedy o 0,3 l méně ve spotřebě a o 10 g/km CO2 méně.

Zajímavostí je pak fakt, že Fiat uvádí, že dynamika i maximální rychlost bude stejná. Papír snese hodně a logika hovoří jinak. Pokud budou nasazeny delší převody, tak při stejném výkonu nelze dosáhnout stejné dynamiky. Možná to ale Fiat opravdu dokázal, nebo je informace o upravené převodovce lichá.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 54 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků