Fiat Aegea nahrazuje Lineu a jde proti Dacii Logan a Škodě Rapid

Fiat právě na autosalonu v tureckém Istanbulu odhalil nástupce sedanu Linea. Dostal jméno Fiat Aegea a jeho cílem je sebrat zákazníky vozům Dacia Logan, Škoda Rapid nebo třeba Peugeot 301. Novinka je dlouhá 4,5 metru, do kufru pobere 510 litrů nákladu a nejúspornější verze v nabídce se vejde s tabulkovou spotřebou do čtyř litrů na 100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V nabídce budou dva benzínové a dva naftové motory o výkonech od 70 do 88 kW (95 až 120 k). Standardem budou manuální převodovky, ale Fiat se chystá nabízet i automat, po kterém zákazníci volají už i v segmentu malých a levných aut stále více.

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

10 spolehlivých motorů „držáků“, jejichž koupí nešlápnete vedle

Fiat nabídne rovněž různé bezpečnostní a asistenční systémy, dotykový displej ovládající rádio nebo navigaci TomTom, přípojku pro externí zdroj hudby a dat, Bluetooth a další vymoženosti moderní doby. Bude se za to ale připlácet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Design je samozřejmě otázkou osobního vkusu, ale pro porovnání přidáváme i fotografii staršího modelu Fiat Linea, který je právě novým modelem Aegea nahrazen

Prodej nového sedanu Fiat Aegea začne v listopadu 2015 v „domácím“ Turecku, kde se novinka bude i vyrábět. K nám dorazí na začátku roku 2016 a dá se očekávat velmi vstřícná cenová politika.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků