Fiat a Ford chtějí napodobit "Kolín"

Automobilky Fiat a Ford vedou v těchto dnech jednáni ohledně společného vývoje malého vozu. Inspirací je jim úspěšná spolupráce automobilek Toyota, Peugeot a Citroën, které v českém Kolíně vyrábějí supermini se společným základem. Jak Ford, tak Fiat potřebují malé auto, američanům již dosluhuje model Ka a italové vždy měli v nabídce miniautíčko, které jim nyní chybí. Fiat sice v roce 2004 představil světu koncept Trepiuno s tím, že kolem roku 2008 by mohla začít i seriová výroba, ale rozmělnění nákladů na vývoj, výrobní kapacity a unifikovanost výroby s jinou automobilkou by celý proces výrazně urychlilo.

Dle informací by se vozy, které vzniknou touto spoluprácí, měly vyrábět v Polsku v Bielsku Biale, kde se nyní vyrábí Fiat Panda. Fiat dlouhodobě spolupracuje s velkým počtem různých automobilek na vývoji motorů, podvozků, převodovek a těmito kroky si snižuje náklady na vývoj. A tak není nic překvapivého, že Punto a Opel Corsa používají stejné díly, nebo že motory z produkce Fiat/GM nalezneme ve spoustě jiných aut.

Italská média již berou tato jednání jako uzavřená, ale ani jedna ze zmiňovaných automobilek dohodu ještě nepotvrdila.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků