Fiat a Ford chtějí napodobit "Kolín"

Automobilky Fiat a Ford vedou v těchto dnech jednáni ohledně společného vývoje malého vozu. Inspirací je jim úspěšná spolupráce automobilek Toyota, Peugeot a Citroën, které v českém Kolíně vyrábějí supermini se společným základem. Jak Ford, tak Fiat potřebují malé auto, američanům již dosluhuje model Ka a italové vždy měli v nabídce miniautíčko, které jim nyní chybí. Fiat sice v roce 2004 představil světu koncept Trepiuno s tím, že kolem roku 2008 by mohla začít i seriová výroba, ale rozmělnění nákladů na vývoj, výrobní kapacity a unifikovanost výroby s jinou automobilkou by celý proces výrazně urychlilo.

Dle informací by se vozy, které vzniknou touto spoluprácí, měly vyrábět v Polsku v Bielsku Biale, kde se nyní vyrábí Fiat Panda. Fiat dlouhodobě spolupracuje s velkým počtem různých automobilek na vývoji motorů, podvozků, převodovek a těmito kroky si snižuje náklady na vývoj. A tak není nic překvapivého, že Punto a Opel Corsa používají stejné díly, nebo že motory z produkce Fiat/GM nalezneme ve spoustě jiných aut.

Italská média již berou tato jednání jako uzavřená, ale ani jedna ze zmiňovaných automobilek dohodu ještě nepotvrdila.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků