Fiat a Chrysler společně: nová dimenze nekvality?

99 komentářů

Tom
10. srpna • 22:22

Tak to vidíte, všichni si čtete tabulky spolehlivosti aut,ale kdo z vás by si řekl,že je Fiat Panda lepší než BMW řady 5. Cenový rozdíl snad ani psát nebudu. Je nesmysl dělat tabulky podle modelů,museli by se rozdělit na kategorie.. malá auta, nižší střední třída,.. a pak teprvě srovnávat. Na druhou stranu Fiat Panda je podle statistik německého ADACu jeden z nejlepší vozů v kategorii malých aut.. Tak copak je pravda? Osobně věřím víc ADACu pač je to odvozeno od technických kontrol a ne otázek uživatelů. Taky bych nedal na svoje auto dopustit..přeci bych si totiž nekoupil nějakej křáp.. ;) Obrázek si udělejte sami..

pjetka
17. května • 22:28

tak senzační titulek a krásně tendenční text ! na zasmání dost dobrý !

A.Kolaříková
13. května • 7:07

Kde jsou ty časy kdy se Fiat řídil heslem FIAT VŽDY VÍTĚZÍ Dnes se lidi bojí o to auto opřít kolo!

Vestor
13. května • 9:07

To je opravdu dojemný, každej má zkušenosti s porevolučníma škodivkama, ať už favorit, felda nebo první roky výroby ochcávky, ale dneska je najednou škoda super kvalita. Ale FIAT je dneska fuj, protože soused měl před 13 rokama ojetý Uno a blbla mu elektrika. Takže musí být fuj i nový Bravo, který deklasuje pomalu i Golfa (pokud teda člověk není fetišista na měkčený plasty, hlučnej motor a ujetej design typu "lehký facelift je vlastně úplně nový vzhled"). B-]

Antracit
14. května • 18:50

Bravo deklasuje Golfa? :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D Díky, takhle jsem se dlouho nezasmál. :-D:-D:-D Tohle kdyby četli konstruktéři z VW, tak si to snad vytisknou, vylepí na dveře a každej den, kdžy přijdou do práce tak se tomu hezky zasmějí. Bravo deklasuje Golfa, to je vtip století. :-D

maxxz
17. května • 9:24

Fanatismus není nic jiného než nemoc. Volkswagen má jediné dobré auto, které se vůbec může rovnat ostatním výrobcům a to je Scirocco, Golf je dneska jakýmsi symbolem pro mládež, takže předpokládám, že jsi jedním z majitelů tohoto super auta, proto takový příspěvek. Sundat růžové brýle a trošku objetivity a uvidíš, že svět je veliké místo, plné zajímavých věcí a že nekoncí za hranicema ČR a Německa.

KK
17. května • 10:17

Golf je jeden z nejlepších hatchů na světě. Toto tvrzení je podepřeno mnohými testy jakéhokoli periodika. A pozná to každý, kdo ty dvě auta vyzkouší.
Bravo, se svým obstarožním podvozkem, pochybným výhledem vzdad, různými nedomyšlenostmi a pro mne jedním dobrým motorem... se opravdu nechytá. Čím (dle tebe) Bravo deklasuje Golfa? Tím, že v jedné verzi s maximální výbavou a turbomoteorem, je lepší, než základní golf s 1.4kou? :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Tom
10. srpna • 22:31

Jen bych se rád na něco zeptal. Copak VW kdy vymyslelo a používá to celý svět. Až na něco přijdeš tak nám to napiš.. Fiat přišel se systémem TDi, přinesl common rail, benzínový motor Fire se používá už asi 30let. To VW nikdy nedokázalo.. A když jsme ještě u Czech Šmejda (Škodivka) tak co jediný škodivkový motor 1.2HTP to je snad ostuda. To mam v autě jako motůrek do stěračů.. Fiat pokud měl kdy problémy udělal takovej kus cesty že v motorech nemá konkurenci!! A VW a jejich TDi PD vydrželo 7 let.. ne nadarmo se jim říká "traktor" :-D :-P

KKK
12. května • 20:48

Po roce 2000 se Fiat jen zlepšuje. Punto roku 2005 se vyrovná Fabii. A myslete si co chcete.Fabie Hurvínek už stejně není auto,ale karikatura

Thor
13. května • 10:25

No tak vyrovnat se Fabii neni nic těžkýho ... :-D To nemyslim ironicky a ani nejsem předpojatej. Prostě to mam jako služební a má to svoje klady (podvozek, interiér, řazení) a zápory (motor, brzdy, ohydnej vzhled, cena, výbava).

Thor
13. května • 10:26

p. s. u toho Fiatu je to totiž přesně obráceně ;-)

Fantomas
12. května • 16:59

Chevrolet Matiz už je, teď přijde Chrysler Cinquecento a Dodge Punto ... a chybí už jen Cadillac Corsa :-)))

ToLa
12. května • 19:04

Už uplně vidim hustýho Americkýho rapera jak nastupuje dodge punta :-D:-D

mackie6
12. května • 15:24

můžete mít smůlu i na konkrétní kus Ve svém okolí znám nespokojené majitele MB E, BMW 6, Porsche Cayenne, Toyota Avensis, VW Passat. Sám ale nemám důvěru k jižním automobilkám, i když to nemám podloženo žádnými daty. S předsudky se těžko bojuje. Škodovka to dokázala díky spojení s VW. Fiat s Chryslerem to budou mít těžké. Ale Američané jsou flexibilní, např. rychleji akceptovali asijskou produkci. Záleží tedy, co noví spojenci předvedou.

Marty
13. května • 10:16

Proč? Chrysler je velmi dobrej v pikpaech, velkých sedanech a jeepech a V6 a V8 motorech a fiat zas dobrej v malých vozech a R4 a naftákách. chce to zkombinovat.

Liborus
12. května • 14:10

Jsem příznivcem Fiatu. Nikdy bych ale nekoupil Alfu s Twinsparkem 1,8, 2,0 z druhé ruky. Docela znám některé problémy z koncernu Fiat.
Kdo je ale technik, občas lehne pod auto a hodnotí podle toho co vidí, jak je co uděláno, tak leckdy změní názor. Každá automobilka má vývojářem, kteří odpovídají za určitý segment.
A tím je řečeno vše. Neznamená, že Croma bude stejně kvalitní jako Bravo, nebo Idea. Stejně tak neznamená že Polo je stejně dobré jako Golf a Passat.
Sám mám u nás koupeného Fiata se 120.000km. Ani jednou jsem neměl problém. Kolega 3x vracel Polo. Známý před 2 roky skřípal zuby když se mu odporoučela řídící jednotka na Passatu (naštěstí v záruce).
Vlasntě neznám nikoho kdo by plival na Fiat kterého koupil u nás v poslední době jako nové auto....
Také znám lidi, kteří si do 156 2,0TS dávali levnější olej aby ušetřili a pak si přidřeli klikovku a teďka plivou na Alfu....
Myslím, že co kus to různá kvalita bez ohledu na značku, házení do jednoho pytle je ubohé.
Největší ubohost ohledně kvality do všeho ale vnášejí samotní uživatelé. Uživatelé amatéři...

Pa
12. května • 15:17

Uživatel amatér:-))A jakej by jako uživatel měl být?Uživatel profesionál?
V dnešní době prostě otevírat motorový prostor pro něco jiného než je dolití vody do ostřikovačů je nesmysl.Auta již dávno nejsou povyražení pro technicky založené excentriky.
Maximálně dolít ten olej když teda člověk nemá štěstí na motor, ale opět v kapličce musí být kontrolka která mě na to upozorní.A ne, že každý ráno před vyjetim si budu špinit kvádro při kontrolování oleje.
Toť muj názor.Jinak mam v rodině automechaniky a chápu, že pro ně je to prostě nepochopitelný, že většina lidí kašle na to jak to hlučný cosi co jim pohání auto funguje.Jinak souhlas, že házení do jednoho pytle je nesmysl.Navíc automobilový trh je neúprosný a každá chyba značky se prostě na prodejích projeví.

Fireman
12. května • 16:41

Pokud nekdo k autu pristupuje systemem.... sednu a jezdim a kdyz zablika kontrolka na doliti paliva tak prijedu k pumpe a dotankuju, tak se pak nesmime divit ze tolik idiotu neodjede od cerpacky protoze tam nalili neco jineho.Kdyz uz teda tomu autu nerozumim a nevim co chce, tak se snazim dodrzovat servisni interevaly predepsane vyrobcem, jako je treba pravidelna vymena oleje po najetych kilometech a dolevat tam to co tam patri a ne tam nalit nejakej "long life" kterej tam nema co delat a nechat ho tam 100 000km. O vemene filtru ani nemluvim...Cili pokud je uzivatel amater, OK nic proti nemu, zadnej ucenej z nebe nespadl, ale proboha, kdyz teda nevi jak se o to starat, tak sakra se ridim tim co predepisuje vyrobce a ne cekat ze olej v automaticke prevodovce je tam naveky.

kkt
12. května • 22:50

ani v manualni prevodovce neni na veky...

Zelí
12. května • 16:13

Uživatele aut a auta dělím pro zjednodušení do dvou skupin. Auta konstrukčně dělané jako služebáky t.j pro konstrukní nájezd 80-100 tisíc km ročně a auta rodiná pro nájezd kolem 20 tisíc km.
Fiat, rendlík, pažout ... jsou typická rodiná auta. Stačí se podívat na jejich konstrukci náprav ložisek, kuláků, agregátů .... a je to zcela jasné.
Pokud auto nevyhoví ani zatížení jako rodinné auto a sere se i při nájezdu do 20tisíc ročně, pak to je šrot a tomu je nutno se vyhnout.
Z tohoto pohledu si myslím, že fiat není pro ameriku správná značka. Tam je trh podle průměrného nájezdu spíš pro služebáky. A to je sorta, kterou fiat nedělá.

Liborus
12. května • 16:00

Podle mne pokud něčemu nerozumím, nechám to alespoň na servisu...O tom to je...Jaké jsou servisy by jsme tady mohli také dlouho polemizovat...Taky bych se mohl rozepsát o tom jaké jsou v čr BMW servisy a jak moji dva známí jezdí raději do Vídně... ale to je jiné téma ala bereme vás na hůl....
Češi jsou podle mne dobří v tom, že selským rozumem dokáží spoustu věci zjednodušit, vyřešit a i ušetřit atp. (alespoň prozatím).
U toho to ale někdy i končí...Vysvětlovat známému, že nalít "nějakou polosyntetiku" to twinsparku je sebevražda je pak těžké. Nějaké znalosti o "vysokootáčkovém" motoru a z toho důvodu o nutných větších vůlích a proto i větší spotřebě oleje je pak těžké. Asi po 20.000 došlo k zadření....No a výsledkem je to, že fiat je srágora a nikdy více....atd
Toto je podle mě amaterismus. Čemu nerozumím, do toho nedělám, nebo si nechám alespoň poradit....A toto žádná kontrolka neuhlídá....

Pa
12. května • 16:24

Souhlas 100% Tenhle druh amaterismu je fakt k pousmání a auta se složitější údržbou pak trpí.
Ono je spíš obecnej problém, že spousta lidí má pocit, že autum rozumí a pak to dopadá jak píšete.Jinak jsem se jednou s jednim automechanikem(!!!) bavil a chlapec mi vyprávěl, že má knížku kde popisujou jak dostat ze škody 120 sto koní.No byly to upravy typu: drátěnka do výfuku a tudle něco pilníkem a támhle něco uříznout.Prostě chlapec moc rozumu asi nepobral.Každopádně je chudej takže moc lidi k němu sevisovat asi nejezdí:-)
Jinak k tématu Fiat nemam co bych napsal takže končím, abych tu nebyla pod diskuse off topic :-) (i když si myslim, že hlavní článek teda slabota)

Zelí
12. května • 14:46

Auto není rohlík. V novém stojí auto několik set tisíc, takže zkoušet, jestli náhodou makaróni nezačali dělat lepší auta nechám na někoho jiného. Já to dělat nebudu. Souhlasím s panem Ondrašíkem, že dostat se na lepší image je otázka několika generací aut t.j 15-20let souvisle kvalitní výroby.
Jestli jsou makaróni teď zrovna ve fázi, kdy dělají auta lepší, tak zaručeně za pár let spadnou do svého obvyklého standardu, takže lepší image si bohužel asi nevybojují.
Nákup fiatu ponechám jeho fandům.
Pravdou je, že nejde jen o spolehlivost. Já jsem od škody vycouval po nástupu jejich rumového designu. To jsem neskousnul a po třech superspolehlivých oktáviích a cca 750tisících kilometrech jsem je opustil.

šmankote
12. května • 12:44

To je nepřetržitá řada neuvěřitelných šmejdů a základ "dobré" reputace značky Fiat. Slavné motory TS od Alfy to byla jenom taková třešnička na dortu značky Fiat :-D Na těch Fiat sráčich se podělalo snad úplně všechno co šlo, podvozek, motor - olej chcal ze všech možných míst, převodovka to samé, na elektroinstalaci člověk jenom špatně pomyslel a už se to podělalo. Všechno se sypalo na půlce životnosti dílů a mechanických částí jiných značek. Jak je na tom Fiat nevím, ale pláč majitelů vylívajích vodu ze zadních světel a stesky kupců o tom, jak jim byl prodáv šrot z kopřiv rok výroby 07, coby nový vůz, svědčí o tom, že se toho na Fiatu asi moc nezměnilo. V Itálii se prodá vice Golfů než Brava. :-DV Česku se prodalo za duben více Mitsu Lancer (drahá, okrajová značka, s drahými díly a servisem) než Brava. :-D:-D

maxxz
17. května • 9:13

Zrovna řada Bravo/Brava vesměs nebyla vůbec špatná, i když to nebyl špička tehdejší produkce automobilů. Crome je často vyhledávaný vůz a to právě díky podvozku. A je zajímavé kolik aut stojí na podvozku Fiat Tipo. To co jste napsal vám povidal Pepa z vedlejší vesnice ? Chce to trošku znalostí a přehledu a zkušeností než plácát o tom co kde slyšíte. ;-)

xy
18. května • 12:57

Bravu jsem měl tři roky.Horší zkušenost s autem jsem ještě neměl a to byla moje šesté auto.
Věčné závady startéru,el.oken,třetí brzdové světlo,kontakty pátých dveří,stěrače.Po 100tis.km
výměna tlumičů,plynových vzpěr pátých dveří.Přetěsnění motoru a převodovky,loužičky dělala dále.Různě odpadávající lišty karoserie,výměna všech klik dveří. Fiat nikdy více:-(

smudliky
18. května • 20:27

Prosím tě, nepiš to sem, nebo tě sežere tlupa fiatofilů. Copak nevíš, že tebou uváděné poruchy se vůbec nezakládají na pravdě a že je to jen nešťastná image vytvořená zločinnými novináři? Kdybys měl VW nebo jakoukoli jinou značku, měl bys to tisíckrát, opakuji tisíckrát horší!

Thor
13. května • 10:03

No no, s těma drahýma dílama a servisem bych brzdil ;-)

Fireman
12. května • 16:33

tobe ten fiat asi lezi hodne v zaludku ze? Si sedni do toho sveho mitsu a zmiz :-DFiat sel ve spolehlivosti dost nahoru, ale nekdo kdo se toho auta boji dotknout petimetrovou holi ho bude soudit, to mam vzdycky rad takove kecalky.

stenly
12. května • 13:08

:-D
ty už budeš mít asi 3kovýho golfa, takhle nekompromisní názor:-D:-D
nebo to psali v AutoBildu ??

Jáá
12. května • 12:49

Běž si radši vyměnit svoje oblíbený trenýrky se zkříženýma motykama.

Rhino
12. května • 12:33

Odkdy rebricek (ne)spokojenosti ma neco spolecne s kvalitou, nebo poruchovosti? Nebo se jenom pan Duchon opet snazi byt za kazdou cenu vtipny? Snad by se mohl podivat na rebricek poruchovosti (treba adac), nebo tabulku s vysledky testu na 100tisic km (autobild). Uvidime jestli pak zapocne krizacke tazeni proti tem lemplum ve VW, co delaji takove poruchove plecky...

petr
12. května • 13:56

Tak statistika ADACu je taky celkem k ničemu, protože spousta automobilek má vlastní asistenční službu, takže je zkreslená. Nicméně nejzábavnější na té statistice je, že u několika aut je jako nejčastější "závada" uvedeno "překousání kabelů kunou" :-D

fillippsp
12. května • 12:51

mohli by ste dat linky na tieto testy, rad by som si ich pozrel a urcite nebudem sam
mne sa podarilo najist len TUV aj to stare http://tipnanakup.bezpecnyobchod.cz/index.php/tuv-testy-spolehlivosti

Petr
12. května • 20:21

Doporucuju dlouhodobe testy Autobildu. Nize uvadim nejhure hodnocene vozy - znamka 4 a horsi. Koncern VW to vzal steci a kraluje chvostu tabulky s celkem sedmi vozy, kdy Polo a Touran jsou suverenne nejhorsimi testovanymi vozy.35. VW Golf V 1.4 4+
36. Opel Astra (H) 1.9 CDTI/Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 20V 4+
38. Opel Astra (G) 1.6/Mercedes-Benz ML 270 CDI (W 163) 4
40. Ford Fusion 1.6/C-Max 2.0 TDCi 4
42. Skoda Fabia 1.4 16V 4
43. Skoda Octavia I Combi 1.9 TDI 4
44. Fiat Punto 1.2/Jaguar S-Type 3.0/Renault Mégane1.6/Laguna 1.9 dCi 4-
48. VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 5
49. VW Fox 1.2 5
50. Citroën C8 2.2 HDi SX FAP 5-
51. Peugeot 307 HDi 110 FAP 6
52. VW Polo 1.2 Comfort 6
53. VW Touran 2.0 TDI Trendline 6

zdenda
12. května • 21:58

Tak to ma stejnou vypovidaci hodnotu, jako statistiky ADAC apod. Takze zadnou. Brat spolehlivost podle jadnoho auta...
Staci se podivat do jinych periodik, ktera provadeji vlastni testy a tabulka bude zcela jina. Dokonce v jednom se v posledni tretine umistila Mazda6. Proste spatnej kus...

Petr
13. května • 9:32

Zajimave je, ze z koncernu VW testuji pouze spatne kusy. 7 aut na konci tabolky neni nahoda. Kdo to nechce videt, ten to nevidi, normalne uvazujici clovek si zavery vyvodi velice rychle a snadno.B-]

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adrian77
14. května • 11:00

No vidím tam v tabulce Fox, Polo, Golf, Touran, Passat...Kromě Sharana, který taky spolehlivostí nevyniká, ale v tabulce není je to prakticky včechno co se u VW dělá :-)

petr
12. května • 13:57

ADAC:
http://infografika.idnes.cz/auto/testy/adac_statistika_zavad.html

DaveK
12. května • 12:14

..pětici nejlépe hodnocených značek tvoří Lexus, Škoda (což řadu Čechů asi pekelně zamrzí)..
No jestlipak to nebude tím že škoda je v Británii braná jako levný normální auto od kterého se nečekají žádné zázraky ( rozuměj pohodlí, kvalitní zpracování, sportovní motor, přesné řízení atd...) To jen v zemích kolem Němec ( a to převážně směrem na východ) je neustále vytvářena jakási aura mimořádně kvalitního dílenského zpracování, a osvědčené a léty prověřené techniky..
:-/

Thor
13. května • 9:58

No a za mimořádné dílenské zpracování se považuje měkčený plast :-D Měkčený plast = kvalitní plast. Moto novinářům by možná neškodila lekce z výroby plastů, aby pochopili, že KVALITNÍ plast je něco úplně jiného ;-)

KK
17. května • 10:07

Pouč nás, ať se taky pobavíme, na tvůj účet. ;-)

Petr
12. května • 20:20

Doporucuju dlouhodobe testy Autobildu. Nize uvadim nejhure hodnocene vozy - znamka 4 a horsi. Koncern VW to vzal steci a kraluje chvostu tabulky s celkem sedmi vozy, kdy Polo a Touran jsou suverenne nejhorsimi testovanymi vozy.35. VW Golf V 1.4 4+
36. Opel Astra (H) 1.9 CDTI/Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 20V 4+
38. Opel Astra (G) 1.6/Mercedes-Benz ML 270 CDI (W 163) 4
40. Ford Fusion 1.6/C-Max 2.0 TDCi 4
42. Skoda Fabia 1.4 16V 4
43. Skoda Octavia I Combi 1.9 TDI 4
44. Fiat Punto 1.2/Jaguar S-Type 3.0/Renault Mégane1.6/Laguna 1.9 dCi 4-
48. VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 5
49. VW Fox 1.2 5
50. Citroën C8 2.2 HDi SX FAP 5-
51. Peugeot 307 HDi 110 FAP 6
52. VW Polo 1.2 Comfort 6
53. VW Touran 2.0 TDI Trendline 6

Ext
12. května • 12:38

zatimco fiat si kupujes jako etalon kvality, takze te pak opravdu prekvapi, kdyz se neco podela...:-D

rewi
12. května • 11:43

Autorevue je cim dal horsi. S tim uchoňem duchoňem bych velmi rad někde u piva pokecal

Vestor
12. května • 10:41

Á tady se zase projevil milovník německého neslaného designu a tvrdých podvozků nebo to bylo i pár € z Wolfsburgu? To je hnus, to nám budou "novinářu" 30 let pořád říkat, nejlepší je VW, Fiat je fuj? Opravdu nechápu, kdy se zrodila legenda o špatných fiatech, to se asi jednou nějaký novinář projel ve starším Uno. Neříkám, že Fiaty jsou nejlepší auta na celým světě, uznávám že u italů může zazlobit elektrika, ale narozdíl od němců, vystlaných až po střechu měkčenými plasty, jim aspoň neodchází motor. 3-[

dfgnb
26. května • 18:59

:-D

radek
2. října • 21:02

Vážený pane, mám Fiat Brava a jeho motor je hotový horor. Už jsem na něm nechal opravit kde co. Je to fakt postrach. Znovu bych fiat nekoupil ani náhodou!

LukášH
11. února • 18:09

Já mám Fiata Brava 1.6 16V 76 Kw 1998 zakoupen z bazaru před 2 roky, jak jsem ho kupoval měl najeto 140 000 km, vyměnil jsem olej, filtr oleje, vzduchový filtr, kabinový filtr a nechal doplnit klimatizaci. Minulý rok měněny komplet nové přední brzdy (desky, kotouče), auto mělo najeto 155 000 km a vše bylo originál. Dále mi odešel motorek stěrače, oprava za pár korun. Letos v lednu mi začalo něco v motoru rachotit, zajel jsem na servis řekli mi že je třeba udělat rozvody, najeto mám necelých 180 000 km a rozvody byly ještě původní z výroby (auto nebylo stočené, proklepnuté přímo u prodejce Fiatu), můžu být rád, že to neprasklo, ale i tak smekám, že to tak dlouho vydrželo. Otec má Fiat Marea Weekend 1.8 83 Kw 1998, auto má 10 let, pravidelně se mění olej a filtry, za celou dobu co to auto má se měnili jen přední brzdy a čepy na předních kolech, jinak nic, auto mělo při koupi najeto 162 000 km, tedka aktuálně svítí na tachometru 214 000 km a auto jede dál a všechno funguje všechny 4 okna v elektrice, zrcátka, palubní PC, klimatizace apod. Všichni nám řikali jak jsme kupovali Fiata, že co jsme to udělali, že se nám to bude jen srát, ale oba auta nás ještě nikdy nenechali na cestách. Já mohu jen doporučit tyhle auta, vůbec to nerezne, ani na jednom autě nemáme puchýřek rzi, přes STK procházime bez závad. Jedině na co pozor tak je motor 1.4, ten nebrat, jinak bych se toho nebal 1.2, 1.6, 1.8 a 1.9 JTD, jsou hodně spolehlivé motory :-) To jen můj názor

stenly
12. května • 12:32

co je špatnýho na starším Unu ?
to jsi asi nejel starším Oplem nebo Fordem...:-D

Radek Ondrášík
12. května • 10:58

Neodchazi motor? A co treba veleslavny 2,0 TS ;) tretina motoru po 50tkm ma zadreny motor kvuli spante resenemu mazani a takto muzeme pokracovat dal.Proste Fiat si svou reputaci ziskal tim, jake vozy produkoval. Spatna image se vraci zpet hodne spatne a dobra se ztraci hodne rychle. Takze pokud si Fiat dokazal za 2 genearce svych vozu vybudovat image nekvalitniho vyrobce, tak se to za dva-tri roky opravdu nezmeni.

Radek
12. května • 12:40

To jsou jen kecy. Kolik spatnych motoru ma VW? Mnohem vic nez jeden. Jen v mem okoli jsou porad opravovany skodovky - cidla, vaha vzduchu, ridici jednotka, tuhnouci rizeni (u nekolika fabii oprava za 10 tisic), uniky oleje (litr na 5000km, oprava za 20tisic Kc) atd. atd.
Kdyz to srovnam s Fiatama, co jsou kolem - Punto a Bravo/a, tak ty maji problemy jen s vetsim opotrebovanim tlumicu a brzd, coz je normalni, jinak jen zatuhnuti radici paky (oprava promazanim za 300,-), u jineho promazani skrtici klapky (taky jen prace), rozmrazovani zadniho okna (relatko), oprava cidla airbagu spolujezdce (vymena za 6 tisic). Motor vsude slape jak hodinky, vic drobnych zavad, ale zadne, co jsou nebezpecne (rizeni) a zpusobujici nepojizdnost (motor).Nemluve o dalsich vecech - cadici a klepajici diesel VW, ergonomie - mala tlacitka na palubovce, ostre hrany u kolene, zapinani svetel, central mlati jako by zamykal trezor v narodni bance, spatne zaviratelne viko kufru, s kterym se musi trisknout jako u stary 1203 atd. atd.Podle mne jsou dneska auta techto automobilek srovnatelna, kazde auto ma sve mouchy a neduhy a kazdy at si vybere podle sebe, ale novinar by mel zustat nad veci a nevyzdvihovat tu jemu sympaticke automobilky za kazdou cenu.

Radek Ondrášík
12. května • 13:07

Pokud auto požaduje i přes instalaci čidla množství oleje, aby majitel před každou jízdou kontroloval měrkou stav oleje, je něco špatně a to obzvláště pokud se jedná o běžné auto, ne žádný supersport, u kterého by se to dalo jakš takš omluvit, ale prostě čidla neukazovala. Takže ano, je to konstrukční vada. Zajímavé je, že se to týkalo výhradně motoru 2,0 ostatních ne.Co se týká zbytku, váš komplex z VW je očividný. Mi je to buřt. Nedávné modely Fiatu byly tragické a to na každém kroku. Měl jsem jich osobně několik a tak vím, jak to chodí a mezi fandy Fiatu/Alfy se pohybuji dlouhé roky, takže i zde mám přehled opravdu velký.Co se týká dnešku, ano, je to už o něčem jiném, ale špatnou image jedna generace nezmění

Radek
12. května • 21:20

Nemám komplex z VW, klidně bych si od nich i něco koupil (mimo jejich dieslů), to ale nic nemění na tom, že třeba ergonomie mi u nich nesedí a některá řešení mají jiné automobliky lepší, ty které jsem zmínil. Co mi ale vadí je zaujatost redaktorů. Když třeba čtu, jak redaktor napíše (neberte to na teď na sebe, nevím kdo to byl), že fiat má strašné ovládání, protože spouští stěrače na druhou stranu, tak to je do nebe volající. Nebo tuhle v autosalonu na primě - v testu mini (za asi 3/4 miliónu) plastové díly s imitací chromu jsou in, tak o díl dříve naopak kritika na jiném autě na stejné plastové díly, které u jiného vozu vypadají lacině a fádně.To samé zde by se redaktoři měli zdržet výlevů jako "Možná stojíme na prahu generace pekelně nekvalitních strojů." Naopak byste měli upozornit na to, v čem jsou nástrahy těchto statistik a porovnat je s jinými apod. Ale ne, pro vás je titulek všechno a chováte se jako bulvár, nic víc.Co se týče toho oleje - z jednoho motoru děláte závěry? Navíc z motoru uvedeného dnes již před téměř 20ti lety. Dnes je situace jiná - Fiat má motory srovnatelné nebo i lepší než VW, jak diesly (VW opustil PD teprve nedávno a paradoxně koupil systém PD od Fiatu, který ho označil za neperspektivní a šel do common railu), tak i nové turbo benzíny, které jsou s VW srovnatelné.A prohlásit, že automobilka dělá nekvalitní auta, protože se jim zrovna řada Uno/Tipo (a alfy z těch let) nepovedla, tak byste měl rovněž napsat, že stejně je na tom Škoda, protože ta dělala šunky od padesátých let až do devadesátých. Třeba tyhle statistiky si vysvětluju tak, že kdo si v Anglii koupí Škodovku, tak počítá, že si kupuje šunku a pak je překvapen, že to je dobré auto a je spokojen. To se v této statistice projeví, nic víc. Nemá to nic do činění s kvalitou aut. Stačí se podívat na statistiky spolehlivosti, kde je situace zcela jiná. Osobně jsem byl spokojen se Škodovkou i s Fiatem, oboum jsem ale dal vyžadovaný pravidelný servis (i víc) a obě se mi odvděčili spolehlivostí. Jiní to štěstí ale neměli. Jen se ale směju, když někdo tvrdí, že mu na autě vydržely tlumiče 150 tisíc km :)A mimochodem - také píšu články a recenze (počítače), ale takovou zaujatost bych si nikdy v článku nedovolil. Platí to i o článcích o mýtném, zimních pneumatikách apod. No ale mně je to jedno, zaděláváte si na vlastní neserióznost...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
WinDiesel
13. května • 0:35

Radku, s tím prodejem systému PD Fiatem VW jsi ne velice pobavil. Takovou šílenost jsem neslyšel už hodně dlouho.
Díky moc chlape. Fakt jsem se zasmál.
Kdyby něco, tak divize Fiatu Magneti-Marelli prodala svůj koncept systému common rail značce Bosch, která jej následně začala dodávat do Mercedesu, Fiatu a dalších značek, a dnes již i do VW.
To je tak asi všechno, co tak nějak v oboru vstřikování nafty Fiat někomu prodal..
Příště nevěř všemu co se kde na webu mihne...

Radek
13. května • 14:21

Tak se nesmej a radsi si o tom neco precti. Ono to tusim nebylo Fiat->VW, ale Fiat->Bosch>VW uz nekdy v polovine osmdesatych let, ale to na veci nic nemeni. A kdyz uz to VW koupil, tak nechtel znova platit za common rail tak u tohoto konceptu zustal. Prvni common rail mel fiat v Alfe Romeo 156 uz v roce 1987, VW pak uvedl TDI az o rok pozdeji, je to v podstate SDI s turbem.

KK
17. května • 10:05

Hmmm, alfa 156 v roce 1987? Hmmm, na čem jedeš? :-D

Beaumont
12. května • 13:30

K případu motoru 2.0 T.S.: pokud vím, týkalo se jich to jen v určitém období, určitě ne po celou doby výroby. Za nejpravděpodobnější příčinu se považuje zřejmě kombinace relativně vysoké spotřeby oleje, špatně fungujícího čidla tlaku oleje (nikoliv množství oleje, to se bohužel nikde neukazovalo) a zanedbávání kontrol ze strany majitelů - ti právě u postižené řady 156 často přecházeli od jiných značek a na časté pravidelné kontroly oleje nebyli zvyklí... :-/ Souhlasím, že v současnosti je s velkým náskokem největším problémem Fiatu / Alfy / Lancie u nás jejich servis...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
12. května • 13:52

Vysoká spotřeba oleje není příčina, ale následek vady.

Radek Ondrášík
12. května • 14:05

Vysoká spotřeba oleje může být vlastnost vozu a ne vada. Záleží na vlastní konstrukci, vůlích apod. Např. typickou ukázkou byl Opel a jeho původní 1,6 16V 74 kW, který papal oleje tak 1-1,5 l na 1000 km naprosto běžně od zakoupení až do úmrtí vozu.

ji
13. května • 11:20

U AR modelu 149 se s.e.r.o.u ještě motory 1,6 benzín verze 120 koní - také často přidřené v místě klika-ojnice vlivem blbě vyřešeného rozvodu mazání. Ale co se týče VW TDI a spotřeby oleje, to myslím nemá konkurenci...tam už u nových kousků je spotřeba šílená, pak se to trochu usadí a začne to znovu kolem najetých 100 až 120 tisíc, kdy ruku v ruce s tím odejde i turbo - vím o čem mluvím, firemních TDI PD máme 28 ks a je to až na výjimky vždy stejné bez ohledu na rok výroby!!! Já osobně se přiznám - doma jezdím 6. rok stilo 1.9 JTD najeto 188 tis., závad samozřejmě hromada (žárovky, pedál spojky, klima, tyčky stabilizátoru, přidření zadních brzd, blbě dosedající a při zavírání vrzající dveře atd.), ale motor JTD85 kW první generace šlape a olej od výměny k výměně nedolévám a nikdy jsem nedoléval. Každý má holt něco...

petr
13. května • 6:15

Pokud to žralo přes 1 litr oleje na 1.000 km, tak je to jednoznačně vada a v tomto případě dokonce reklamovatelná ;-)

Beaumont
12. května • 14:35

Tak tak, relativně vyšší spotřeba oleje byla vlastnost motorů Alfy. Bylo to kvůli větším vůlím, které pak umožňovaly motoru bleskurychlé vytáčení až do sfér, dosahovaných jinak snad jen Hondami nebo motory BMW divize M. Platí to jak o řadě Twin Spark, tak i o původních Alfáckých motorech V6 (tedy nikoliv o těch, co jsou teď ve 159). Např. moje V6 Turbo si mezi výměnami po 10.000 km vezme obvykle tak 0,7 až 1,5 litru oleje, podle stylu jízdy.

petr
13. května • 6:20

Pokud udělá výrobce motor s úmyslnými vůlemi, tak tomu musí adekvátně dimenzovat olejovou náplň. Pokud je ten motor schopný tuto náplň sežrat do příští výměny, tak je to vada ať už z důvodu vyšší spotřeby než výrobce zamýšlel nebo z nedostatečně dimenzované olejové náplně. Reklamovatelné je vše nad 1 litr na 1.000km.
Pokud auto honíš, tak je ta spotřeba 0,7-1,5 litru mezi výměnami tolerovatelná.

JiVi
12. května • 11:57

a nebylo to spis nevhodne tepelne rozpinani materialu lozisek (sal) klikovky? Ono totiz neni spolehlive popsana pricina problemu zadirani se kliky u T.S.

Radek Ondrášík
12. května • 12:06

Tech duvodu probehlo vice, jednim z nich byla spotreba oleje u TS motoru, ktere byly vyborne, ale proste diky vetsim vulim mely vetsi spotrebu oleje a bylo nutne olej kontrolovat, jelikoz kontrolky se rozsvitily az v okamziku, kdy oleje bylo extremne malo a doslo k pridreni.A ono ve finale je vcelku jedno co to pridirani zpusobilo. Pro zakazniky jako takove je duvod poruchy irelevantni. Ti chteji auto bez poruchy a zrovna 2,0 TS byl motor s velmi castym zadrenim kliky.

kryton
12. května • 12:26

Jak je to jedno???? Tady nešlo o konstrukční vadu motoru, ta nebyla nikdy prokázána, šlo hlavně o lemplovské zácházení majitelů, kteří dolili olej buď vůbec, málo, nebo nějaký levný shit.. 3-[

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petis
12. května • 17:35

Aha, takze to, ze mizi olej je vlastne vlastnost a ne zavada. Mam radeji auta, ktera tuto vlastnost nemaji..

Radek Ondrášík
12. května • 19:16

Neexistuje auto, kteremu olej nemizi. Pokud se mu motor toci, pak ma spotrebu oleje. Otazkou je jenom jakou. Kdyz se clovek podiva do manualu, tak najde u vsech vozu tolerance spotreby oleje a ze nejsou zrovna male, pul litr az litr na 1000 km je uvadne naprosto bezne. Staci, ze motor dostane dily na hranici tolerance a uz se leje o sto sest.

Vestor
12. května • 11:02

Ondrášik je asi jediný "novinář", kterého sem viděl se takhle hádat v diskuzích vlastního serveru. Někdo normální prosím?

Radek Ondrášík
12. května • 11:37

Já se nehádám, ale diskutuji. Pokud ale mate pocit, ze kazdy kdo ma jiny nazor a zkusenosti se automaticky hada, pak je to vas problem. I presto, ze jsem fanousek Fiatu a Alfy a mel jsem spokjene nekolik vozu techto vyrobcu, nemam klapky na ocich a vidim realitu.A nekvalita Fiatu neni dana jenom samotnymi vozy, ale taky napr. neschopnosti ceskeho zastoupeni vybudovat kvalitni prodejni a servisni sit, nabizet nejen kvalitni vyrobky, ale taky kvalitni prodejni a poprodejni sluzby. To co predvadi servisy a dileri Fiatu a Alfy je neco neskutecneho.PS - jen dodam, ze pro tento server nepracuji a to nijak. Takze si mne zrejme s nekym pletete.

maxxz
17. května • 8:59

Nicméně motory od Fiatu vydrží hodně, TwinSpark u Alf je snad jediná vyjímka a to už je dávno vyřešené, nicméně třeba takové JTD jsou poměrně držáci, každá automobilka má své problémy, Fiat doplácí zejména na problémy z let 80. a 90. minulého století. Ono přece jen Uno byl šunt a Tipo se polepšilo až ve své poslední výrobní serii, nicméně Fiat začal dělat pozink kastle již od roku 1990 nacož Škoda začla reagovat asi v roce 2001 :D Kromě toho elektronika, na kterou FIAT doplácí bývá opravdu Bosch a Siemens, nicméně situace se hodně zlepšila a co se povídá o Stilu, tak na něj jsou po těch letech zatracování opět poměrně solidní ohlasy v rámci ojetin, protože povětšinou nezlobí nic extra důležitého, jedno Stilo máme a musím říct, že se na něm posrala jen zapalovací cívka jinak bez problémů. Můj názor na Fiaty je vesměs pozitivní. Vlastnili jsme Fiat Brava pvní generace a ten byl bezproblémů, Alfa Romeo 146 až na to, že nebyl nikdo kdo by mi jí oservisoval byla v pohodě, ale bohužel byla vadná elektroinstalace a nikdo se neměl do toho to opravit, tak šla do světa za, no skoro za nic. Fiat Stilo poměrně bezproblémové auto a Punto má soused a bez problémů, tak nevim. Rozhodně jsem zvědavej jak to s Fiatem teď bude vypadat.

wolff
12. května • 9:31

Mohu se zeptat, co jste tímto článkem chtěl říct, resp. napsat? já to nepochopil...

Jogurt
12. května • 17:02

Pat_a_Mat_web.......

Dr.Tečka
12. května • 8:50

Úroveň tohoto článku je po věcné stránce hodna opravdového automobilového "experta",
pravidelně sbírajícího studijní materiál po nádražních putykách. Jen houšť a větší kapky, pane Duchoni.

Judas Priest
12. května • 9:31

Pořád lepší než to onanování kolem škodovky a subaru kterého jsou schopni jiní autoři...

Radek Ondrášík
12. května • 10:39

Nebo Saabu, ze ;-)

Ext
12. května • 8:38

kazdy vi ze fiat je nespolehlivy a rezne, takze o tom nema smysl psat. Napiste az tomu bude jinak, ne?:-D

henkka
12. května • 17:45

Ty chytráku,zrezne ti stejně tak Opel,Renault i ty vaše opěvovaný fau-vé...A co se týče poruchovosti elektrických součástí v italech,o které se tak často píše,není bez zajímavosti,že většina má vysačku siemens a bosch...Co ty na to,odborníku...?Zajímalo by mne co máš doma za fáro ty..

TOMBY
12. května • 17:33

To víš, v době kdy jezdilo Uno a Tipo, u nás Š 120 a Favorit, tak ty nikdy nerezly a co Felicie? Ta už vůbec. Hlavně bych vyzvednul 5. dveře. Ty jsou snad z plastu, že tolik vydrží :-)))))))

Miky104
12. května • 9:04

Nechci vyvracet tvuj nazor nespolehlivost a reznuti fiatu - osobne si myslim ze to neni tak jednoznacne nebo tak vyrazne oproti jinym znackam. Chrysler svou spolehlivosti asi extremne neoslni. Stojim si za nazorem ze je to kus od kusu. Ani "oficialni" informace spolehlivosti z TUV nejsou objektivni. Za posledni 2 roky mam zkusenost se dvěma nove koupenymi auty a jednim zanovnim najeto do 10 tisic km a i Oplem Merivou benzin (20 tisic najeto) udajne hodne spolehlive auto dle TUV statistiky. Do 45 tisic km se u kazdeho tohoto auta objevila zavada, ktera si vyzadala okamzitou a nakladnou opravu nastesti vetsinou zarucni, u Opla dokonce 2x odtah porucha EGR ventilu opakovane. Berlingo oprava cehosi na spojkovem tahlu pedal se nevracel a predni poloosa - odtah, Transit EGR ventil komplet vymena a unik maziva z kardanu, komplet pretesneni prijit na to pozdeji tak se to asi zadrelo, je to 07 model a rezne uz tedka. Jeste Hyundai v cca 6 tisicich km porucha elektroinstalace kdesi v nejakem cidle, hledali to cely den. Na zaver jeste jedna zkusenost - Golf 5 - Tdi, najeto 15 tisic km, stale opakujici se oranzove chybove hlasky jejichž původ se stále hledá. Tak si pak vyberte. Ja osobne jsem zvedavy na Chrysler Grande Punto :)

skip
12. května • 8:33

JD Power ale není žebříčkem spolehlivosti. Je to pořadí podle uživatelské spokojenosti, která se spolehlivostí souvisí jen částečně a pořadí vychází ze subjektivního hodnocení, nikoli z objektivních dat..

DaewooMaster
13. května • 13:03

Navíc v tom "J. D. Power 2008" chybí zásadní údaj o tom, jak staré vozy/modely jsou vlastně hodnoceny, protože v té tabulce vídím modely, které se už dlouhá léta nevyrábí, tudíž relevantnost vůči autům prodávaným v posledních letech se limitně blíží nule... :-/ Jinými slovy to, jak jsou Britové spokojeni s Favoritem nebo Felicií, neříká vlastně nic o tom, jak jsou spokojeni s Fabií. ;-)

Ext
12. května • 8:59

kdyz mas 10 tis. lidi nespokojenych s fiatem, tak se samozrejme muze stat, ze ty budes ten 10001, ktery bude spokojeny, ale proc bys to mel riskovat, kdyz si muzes koupit skodovku, podporit domaci prumysl a mit vyssi pravdepodobnost toho, ze budes spokojeny...?

Petr
12. května • 20:17

Doporucuju dlouhodobe testy Autobildu. Nize uvadim nejhure hodnocene vozy - znamka 4 a horsi. Koncern VW to vzal steci a kraluje chvostu tabulky s celkem sedmi vozy, kdy Polo a Touran jsou suverenne nejhorsimi testovanymi vozy. Octavka a Fabia samozrejme nechybi:35. VW Golf V 1.4 4+
36. Opel Astra (H) 1.9 CDTI/Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDM 20V 4+
38. Opel Astra (G) 1.6/Mercedes-Benz ML 270 CDI (W 163) 4
40. Ford Fusion 1.6/C-Max 2.0 TDCi 4
42. Skoda Fabia 1.4 16V 4
43. Skoda Octavia I Combi 1.9 TDI 4
44. Fiat Punto 1.2/Jaguar S-Type 3.0/Renault Mégane1.6/Laguna 1.9 dCi 4-
48. VW Passat Variant 2.0 TDI Comfortline 5
49. VW Fox 1.2 5
50. Citroën C8 2.2 HDi SX FAP 5-
51. Peugeot 307 HDi 110 FAP 6
52. VW Polo 1.2 Comfort 6
53. VW Touran 2.0 TDI Trendline 6

Thor
13. května • 9:41

Pro objektivitu je, ale dobré zdůraznit, že se jedná o O1, O2 je tuším aktuálně druhá nebo třetí.

Brit
16. května • 21:20

Ano, je na tretim nebo ctvrtem miste, ale neopomenme zduraznit, ze ji testovali s motorem 1,6 FSi, kterych jezdi na ceskych silnicich vseho vsudy tak mozna 10.

Judas Priest
12. května • 9:28

Upřímně, těžko je škodovka na špici pro to že je tak dobrá. Octavia snad, ve své třídě je skutečně nad průměrem, ale že by si objektivně zasloužila druhé místo... A pak tu máme naprosté zoufalosti jako Fabie a Roomster - to si může koupit jedině debil. Spíš to vypovídá o specifiku lidí co si škodovky kupují. Prve to někdo s Evou a Vaškem vyhmátl dobře.

smudliky
18. května • 20:00

Jasný. Hlavně že nějakej místní borec zase našel důvod, proč JD Power vlastně není úspěch Škody. Škodovka vlastně není dobrá, ale její kupci jsou blbí... Předpokládám, že další značky na vrcholu JD Power to podle vás mají podobně? Ale asi ne, že, jsou to Japonci, takže těm asi fandíte víc. Ach bože, tihle internetoví kritici...

ABC
12. května • 10:21

Ano to bude tím, v Anglii letí Eva a Vášek.. :-/

Judas Priest
13. května • 8:34

Jo pardon, tam to teď bude Abdul a Husajn.B-]

petr
12. května • 9:50

Co je na tom nepochopitelného ? Škodovka měla v Anglii velmi mizerné renomé (asi jako Dacia nebo Lada u nás), na škodovku tam byla spousta vtipů. Kupující tedy očekávají otřesné auto, ale ono je celkem dobré a proto jej pak hodnotí jako milé překvapení a proto je tak vysoko. Ta statistika je ve své podstatě o tom jak daná auta splnila očekávání kupujících.
Uvedu ještě příklad, když si půjdeš koupit Renaulta, tak budeš očekávat spoustu závad. No a když se ti za 3 roky pokazí jen jednou, tak jej budeš hodnotit pozitivně, protožes čekal horší výsledek. Zatímco když si koupíš Toyotu a ta se ti taky pokazí jednou, tak budeš naštvaný a její hodnocení půjde dolů. A vo tom to celé je.

Judas Priest
13. května • 8:33

Tedy je to způsobeno sortou lidí která si to auto kupuje. Děkuji že se mnou plně a naprosto souhlasíš.

Ricardo
12. května • 8:46

Vsak clanek mluvi o kvalite, ne o spolehlivosti. Kvalita neni jen spolehlivosti, ale i o tom, jestli ti v servisu uvari kafe... Tady zadna objektivni data neexistujou a JD Power je o vnimani kvality ze strany zakazniku, kdo jiny o tom rekne vic...

skip
12. května • 9:06

Není žebříčkem kvality, je žebříčkem spokojenosti uživatelů, což má ke kvalitě dost daleko. Asi jako hudební žebříček, kde na prvních místech trůní Eva a Vašek, protože většina uživatelů jejich hudby je s produkcí spokojená.

Radek
12. května • 11:25

Presne tak :-D

Zelí
12. května • 8:43

Když jsem slyšel poprvé páně Obamovo přání o prodeji chrysleru firmě fiat, myslel jsem, že je to aprílový žert. Je to jakoby chtěl, aby pojišťovnu AIG koupilo IPB.

Zelí
12. května • 8:43

Když jsem slyšel poprvé páně Obamovo přání o prodeji chrysleru firmě fiat, myslel jsem, že je to aprílový žert. Je to jakoby chtěl, aby pojišťovnu AIG koupilo IPB.

DaewooMaster
13. května • 13:05

Těžko by IPB něco kupovala, když už v roce 2000 zanikla...

Doporučujeme

Články odjinud