Fiat 695 Abarth vzdává hold značce Ferrari

Automobilka Fiat Auto nyní skládá poctu své nejslavnější značce, uvádí typ Abarth 695 Tributo Ferrari.

Pravdou je, že Ferrari koncernu Fiat vděčí nejen za svoji existenci, ale rovněž za zlepšení spolehlivosti, nové technologie a rozvinutí modelové škály do dnešních rozměrů. To ze značky se vzpínajícím se hřebcem ve znaku dělá jednu z nejrespektovanějších mezi výrobci sportovních a supersportovních automobilů současnosti.

Tento vztah ale působí i obráceně a Fiat z vlastnictví Ferrari těží na všech frontách. Nyní však udělal gesto a na základě oblíbeného kompaktu Fiat 500 vytvořil exkluzivní variantu s označením Fiat Abarth 695 Tributo Ferrari. A ve finále v podstatě ani nevadí, že jde - alespoň co se jména týče - o pěkný slepenec pojmů ze slavné historie italských sprotovních vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat zdůrazňuje, že novinka vznikala ve spolupráci s inženýry oddělení Abarth a Ferrari. Pod kapotou tohoto pohledného vozítka se skrývá modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, jenž byl naladěn až na 180 koní (132 kW). Pohonná jednotka je doplněna elektromechanickou automatizovanou převodovkou MTA (Manual Transmission Automated), která řadí po vzoru závodních strojů pomocí páček pod volantem, zatímco výkon se přenáší na kola přední nápravy.

Lité ráfky s průměrem sedmnácti palců mají tmavý povrch a design inspirovaný u Ferrari. Mezi další modifikace patří tužší sportovní pérování s novými tlumiči, čtyřpístkové brzdiče Brembo a odvrtávané kotouče s průměrem 284 mm vpředu. Nový výfuk Record Monza má za úkol zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho zvuk v oblastech nad 3 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Většina karosérie je lakována rudým odstínem Scuderia Red a je doplněna zpětnými zrcátky s kryty z uhlíkových kompozitů, „rychlými pruhy“ a dalšími doplňky s chromovaným či šedým lakem. Nový Abarth dostal též bi-xenonové hlavní reflektory. Fiat slibuje, že interiér dostane sportovní sedadla Sabelt, jež jsou o 10 kg lehčí než ta konvenční a vyznačují se čalouněním černou kůží a uhlíkovými kompozity. Nový přístrojový štít vyvinul Jaeger, na palubě najdeme též speciální pedály či plakety se sériovým číslem.

Na další informace si počkáme do Frankfurtu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků