Fiat 695 Abarth vzdává hold značce Ferrari

Automobilka Fiat Auto nyní skládá poctu své nejslavnější značce, uvádí typ Abarth 695 Tributo Ferrari.

Pravdou je, že Ferrari koncernu Fiat vděčí nejen za svoji existenci, ale rovněž za zlepšení spolehlivosti, nové technologie a rozvinutí modelové škály do dnešních rozměrů. To ze značky se vzpínajícím se hřebcem ve znaku dělá jednu z nejrespektovanějších mezi výrobci sportovních a supersportovních automobilů současnosti.

Tento vztah ale působí i obráceně a Fiat z vlastnictví Ferrari těží na všech frontách. Nyní však udělal gesto a na základě oblíbeného kompaktu Fiat 500 vytvořil exkluzivní variantu s označením Fiat Abarth 695 Tributo Ferrari. A ve finále v podstatě ani nevadí, že jde - alespoň co se jména týče - o pěkný slepenec pojmů ze slavné historie italských sprotovních vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat zdůrazňuje, že novinka vznikala ve spolupráci s inženýry oddělení Abarth a Ferrari. Pod kapotou tohoto pohledného vozítka se skrývá modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, jenž byl naladěn až na 180 koní (132 kW). Pohonná jednotka je doplněna elektromechanickou automatizovanou převodovkou MTA (Manual Transmission Automated), která řadí po vzoru závodních strojů pomocí páček pod volantem, zatímco výkon se přenáší na kola přední nápravy.

Lité ráfky s průměrem sedmnácti palců mají tmavý povrch a design inspirovaný u Ferrari. Mezi další modifikace patří tužší sportovní pérování s novými tlumiči, čtyřpístkové brzdiče Brembo a odvrtávané kotouče s průměrem 284 mm vpředu. Nový výfuk Record Monza má za úkol zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho zvuk v oblastech nad 3 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Většina karosérie je lakována rudým odstínem Scuderia Red a je doplněna zpětnými zrcátky s kryty z uhlíkových kompozitů, „rychlými pruhy“ a dalšími doplňky s chromovaným či šedým lakem. Nový Abarth dostal též bi-xenonové hlavní reflektory. Fiat slibuje, že interiér dostane sportovní sedadla Sabelt, jež jsou o 10 kg lehčí než ta konvenční a vyznačují se čalouněním černou kůží a uhlíkovými kompozity. Nový přístrojový štít vyvinul Jaeger, na palubě najdeme též speciální pedály či plakety se sériovým číslem.

Na další informace si počkáme do Frankfurtu.

bazar

Fiat 500X 1,4
Rok výroby: 2015
Stav: 7 076 km
Cena: 370 000 Kč
Fiat Freemont 2
Rok výroby: 2012
Stav: 104 912 km
Cena: 300 000 Kč
Fiat Sedici 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 59 174 km
Cena: 216 000 Kč
Fiat Grande Punto 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 85 359 km
Cena: 80 000 Kč
Fiat Scudo 1,9
Rok výroby: 1997
Stav: 256 473 km
Cena: 46 000 Kč
Fiat Ducato 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 75 942 km
Cena: 270 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků