Fiat 695 Abarth vzdává hold značce Ferrari

Automobilka Fiat Auto nyní skládá poctu své nejslavnější značce, uvádí typ Abarth 695 Tributo Ferrari.

Pravdou je, že Ferrari koncernu Fiat vděčí nejen za svoji existenci, ale rovněž za zlepšení spolehlivosti, nové technologie a rozvinutí modelové škály do dnešních rozměrů. To ze značky se vzpínajícím se hřebcem ve znaku dělá jednu z nejrespektovanějších mezi výrobci sportovních a supersportovních automobilů současnosti.

Tento vztah ale působí i obráceně a Fiat z vlastnictví Ferrari těží na všech frontách. Nyní však udělal gesto a na základě oblíbeného kompaktu Fiat 500 vytvořil exkluzivní variantu s označením Fiat Abarth 695 Tributo Ferrari. A ve finále v podstatě ani nevadí, že jde - alespoň co se jména týče - o pěkný slepenec pojmů ze slavné historie italských sprotovních vozů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Fiat zdůrazňuje, že novinka vznikala ve spolupráci s inženýry oddělení Abarth a Ferrari. Pod kapotou tohoto pohledného vozítka se skrývá modifikovaný zážehový čtyřválec T-Jet s objemem 1,4 l, přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu, jenž byl naladěn až na 180 koní (132 kW). Pohonná jednotka je doplněna elektromechanickou automatizovanou převodovkou MTA (Manual Transmission Automated), která řadí po vzoru závodních strojů pomocí páček pod volantem, zatímco výkon se přenáší na kola přední nápravy.

Lité ráfky s průměrem sedmnácti palců mají tmavý povrch a design inspirovaný u Ferrari. Mezi další modifikace patří tužší sportovní pérování s novými tlumiči, čtyřpístkové brzdiče Brembo a odvrtávané kotouče s průměrem 284 mm vpředu. Nový výfuk Record Monza má za úkol zvýšit výkon motoru a zlepšit jeho zvuk v oblastech nad 3 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Většina karosérie je lakována rudým odstínem Scuderia Red a je doplněna zpětnými zrcátky s kryty z uhlíkových kompozitů, „rychlými pruhy“ a dalšími doplňky s chromovaným či šedým lakem. Nový Abarth dostal též bi-xenonové hlavní reflektory. Fiat slibuje, že interiér dostane sportovní sedadla Sabelt, jež jsou o 10 kg lehčí než ta konvenční a vyznačují se čalouněním černou kůží a uhlíkovými kompozity. Nový přístrojový štít vyvinul Jaeger, na palubě najdeme též speciální pedály či plakety se sériovým číslem.

Na další informace si počkáme do Frankfurtu.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků